Gå til innhold

Jeg har blitt alene og har dårlig økonomi


MolleBolle

Anbefalte innlegg

Håper noen der ute kan hjelpe meg litt med hva jeg kan ha krav på.

Jeg er gravid i uke 25 og har skilt lag med barnefaren da han ikke har noen interesse for hverken meg eller barnet.

 

Jobber halv stilling og har utbetalt rundt 12000 kr i mnd.

Husleien min er på 6500 inkl strøm, tv og internett.

Kan jeg få noe økonomisk støtte fra nav før barnet kommer?

Har skaffet en del billig brukt utstyr til barnet, men trenger å få mer i hus før han kommer. Barnefaren har ikke bidratt med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal det, bare lurte på om det var flere som er/har vært i samme situasjon. Nav deler da ikke gladelig ut penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan søke om overgangstønad 1-2 månder før fødsel. ellers er det utvidet barnetrygd og farsbidrag, men det får du ikke før etter barnet har kommet. du kan søke bostøtte hos kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg. Trist å høre at barnefar har gått fra deg. Vet hvor vanskelig det er å gå gravid alene. Bf gikk fra meg i uke 13, og det er tungt nok det, og i tillegg skal man bekymre seg for økonomien. Men en samtale med en rådgiver hos NAV vil nok betrygge deg litt vil jeg tro. Det gjorde det med meg. Du må nok bare belage deg på at det blir trangt økonomisk frem til barnet blir født, man får dessverre ikke noe hjelp før da, eller i beste fall som nevnt over, kan du få overgangsstønad 1-2 mnd før nedkomst.

 

Du kommer til å klare det helt fint økonomisk med hjelp av stønader, bidrag ol. La det bli din minste bekymring akkurat nå. Men greit å få det forklart av NAV, da kan du slippe bekymringen.

 

Vil gi deg en god trøsteklem, håper det går bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...