Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Bostøtte som student?

• Logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 825 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 12:44

Jeg søkte for noen måneder siden om bostøtte. Jeg studerer og har hovedomsorg for ett barn (mottar nå os og utd.støtte fra Nav). Jeg fikk avslag på søknaden om bostøtte med begrunnelse at jeg var student og mottok støtte fra lånekassen og dermed ikke hadde krav på bostøtte. Greit nok, jeg regnet med at jeg ikke hadde finlest kriteriene godt nok.

Men i en diskusjon her inne mente flere at det var mulig å motta bostøtte selv om man studerer. Jeg var derfor inne på husbanken sine sider for å sjekke. Der står det:

"Student som forsørger egne barn kan ha rett til bostøtte".

Hvem er disse som KAN ha rett på bostøtte? Jeg tjener ca. 40 000 kr på en deltidsjobb i tillegg til os og utd.støtte. Kan det være at jeg tjener for mye?

Fra og med neste mnd. har jeg ikke lenger krav på støtte fra lånekassen, så da søker jeg igjen, men hadde vært interessant å vite hva som gjorde det. Klagefristen har selvsagt gått ut, og det er sikkert riktig. Jeg bare skjønner ikke hvorfor noen får, og andre ikke...

Erfaringer?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 peanutts82

peanutts82

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 024 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 12:53

40 000 KR i måneden???? på en deltidsjobb???? i tillegg til os og utd.støtte???? ARE YOU SURE?

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 825 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 12:54

Hvis du tjener 40.000 i måneden så vil jeg tro at det er grunnen til at du ikke får bostøtte...
http://www.husbanken...nntektsgrenser/

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 825 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 12:56

HI

I ÅRET, selvsagt :o

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 825 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 13:02

Bor du i oslo feks kan du ikke ha høyere inntekt i året enn 240.000 kr for å få bostøtte. (2 stk i husholdningen) Jeg fikk bostøtte da jeg ble alene og studerte + fikk os. Du må bare søke på nytt, eller klage. Få rede på grunnen om du ikke har rett på bostøtte, for jeg tror nok du har det...lykke til:)

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 825 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 13:07

Takk for svar. Ja, jeg bor i Oslo (bydel Vestre aker).  Merkelig opplegg dette, med at noen får, og andre ikke. Men da skal jeg jammen søke på nytt for mai, og om jeg får avslag så klager jeg, eller ber om begrunnelse i allefall ;)

HI