Gå til innhold

Når sluttet dere å sove på rygge og/eller mage?


Apple80

Anbefalte innlegg

Er det sånn at det bare er å sove hvordan man vil så lenge det er komfortabelt? Jeg er bare 15+5 så magen er jo ikke plagsomt stor,men jeg våkner hver morgen med hodepine,lurte på om det kan ha å gjøre med hvordan jeg sover??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i uke 28 og sover fremdelses på ryggen. Fått beskjed av fysioterapaut om at det er ok så lenge man ikke blir svimmel eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å sove på magen rundt uke 10, mest pga puppene kom i klem og var ømme.

 

Rundt uke 16 ble jeg svimmel og følte jeg ikke fikk puste hvis jeg lå på rygg, så da sluttet jeg med det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått det sånn at det er bare å sove sånn som du vil, sålenge det ikke er ubehagelig ja :) Jeg er i uke 20 nå, og merker at det begynner å gå mot slutten for meg å kunne ligge på magen når jeg sovner. Kjenner liksom at jeg ligger på noe, så det er litt smårart. Du snur deg automatisk bort når du ikke klarer å ligge på rygg eller mage lengre :) Det gjør iallefall jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker så godt jeg kan å la være å sove på magen (uke 20) men det er vanskelig siden det er favorittstillingen min :( propper meg opp med puter for å gjøre sida mer behagelig. Sikkert helt unødvendig, men føler babyen sparker sånn når jeg prøver å ligge på magen, og at han synes det er ubehagelig. Så derfor lar jeg heller meg selv ha det ubehagelig :( sover ikke akkurat så godt, men må vel bli vant til det etter hvert. Forresten så våkner jeg alltid på ryggen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 26 å sover på magen,eller nesten da hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er i uke 16 og sover for det meste på siden. får hjertebank og puster tungt når jeg ligger på ryggen og det er heller ikke godt for bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 27 og kan ikke sove på magen lengre, men sover for det meste på siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma til 1+spire2012<3

Er i uke 28 og sover nesten på magen og nesten på siden. Magen er favorittstillingen min så vanskelig å få sove på ryggen eller helt på siden, men jeg våkner som regel på ryggen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover mest på siden, men kan gjerne våkne av at jeg sover på ryggen. Er veldig svai i ryggen for tiden, så det er ingen god sovestilling.

 

Har ikke ligget på magen siden jeg var tenåring, så det er ikke noe savn ;)

Endret av Celcius73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer å ligge på magen men har ikke lyst :P får slike rare drømmer at jeg skviser fostret da :P

men ligger mest på venstre siden men våkner ofte på ryggen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 14+2 og føler at jeg klemmer babyen når jeg ligger på magen. Føles som om jeg ligger oppå noen :) Sover best på siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shanti ♥

19+2, ubehagelig å ligge på magen, begynner å bli ubehagelig å ligge på rygg også, det føles tungt og stramt nederst i magen liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er 26+1 og sover fortsatt på magen. (min favoritt) Våkner noen ganger av at jeg har snudd meg på ryggen, men ligger da høyt med hode. Sover som regel ikke på siden, da jeg føler jeg får vondt i bekkenet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å sove på ryggen fra ca uke 28. Da holdt jeg på å svime av pga vena cava-syndrom (eller hva det nå heter...). Magen sluttet jeg å sove på fra ca uke 18 tror jeg.

Nå er jeg lei av å sove på siden, og gleder meg bare til å kunne sove på rygg/mage når mini er ute! 34 uker på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 uker på vei, og sover fortsatt på magen....må polstre litt opp med puter i hode-enden å under magen for å ligge skikkelig behagelig.... får vondt i bekkenet hvis jeg ligger helt på siden, og ryggen er det ikke nå godt å ligge på-blir bare uvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 27, og etter uke 22 har jeg hatt så lavt blodtrykk. Så jordmor har bedt meg om å sove på siden. Er veldig glad i å sove i fosterstilling men det funker ikke lenger, magen er i veien ;) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 29 med nr 2 nå :) I svangerskap 1 var det kun behagelig å ligge på høyre side, nå i svangerskap nr 2 er det kun behagelig å ligge på venstre. Har ingen ide om hvorfor det er slik, men begge gangene har det startet tidlig allerede når jeg er kun 4-5 uker på vei! Det blir bedre mot slutten av svangerskapet når babyen begynner å bli så stor at han/hun "fyller" magen mer, det gjorde det i forrige svangerskap og det begynner nå å bli ok å sove på begge sider igjen. Tror nok jeg er litt rar med det der :P Men for at jeg skal unngå å få vondt i bekkenet må jeg ligge med en stor pute mellom knærne, sånn ca fra jeg er 3-4mnd på vei og helt til barnet er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 27 og kan ikke sove på magen lengre, men sover for det meste på siden...

 

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri sovet på magen da, men tror jeg var rundt 30 uker da jeg ikke greide å sove på rygge mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 36 og kan fortsatt sove på ryggen... Vena Cava syndromet har ikke jeg merket noe til... Men har 2 puter under hodet da... Ellers sover jeg på venstre side, får innmari halsbrann av å ligge på høyre siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...