Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Fødselskurs/svangerskapskurs - nyttig eller bare tull?

• Logg inn for å svare
23 svar til dette emnet

#21 Bittelille'12

Bittelille'12

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 183 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 20:54

Står det ikke i informasjonsheftet fra Risken at det koster penger? Husker ikke akkurat hvor mye akkurat nå.. Sikkert mye bedre å gå på kurs på helsestasjon..

Forumtråden fortsetter under...

#22 Aliniane

Aliniane

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 610 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 21:09

Har ikke fått informasjon om dette i det hele tatt jeg, vet ikke om de har sånne kurs her. Har de det over alt? Vi har hatt fødselssamtaler med jordmor der mannen min har vært med, og skal på omvisning og jordmorsamtale på fødeavdelingen neste uke. Kan ikke se for meg at vi har behov for noe kurs i tillegg egentlig.

#23 Izzie

Izzie

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 21:14

Har hørt så mye negativt om fødselsforberedende kurs på Riksen (der jeg har fødeplass), at jeg tenker å stå over.. Kanskje jeg hopper på noe dersom helsestasjonen har et eget tilbud, ellers blir det vel å lese seg til det man føler behov for. :)

Jeg var ikke på fødselsforbredende kurs med førstemann på Riksen, men jeg ringte bort og spurte om jeg kunne få en samtale og en omvisning av jordmor. Jeg ble vist rundt på en fødestue og fikk svar på de spørsmål jeg lurte på. De var veldig hyggelige. Jeg leste også endel og føler ikke i ettertid at jeg har gått glipp av noe fordi jeg ikke gikk på kurs.

#24 Gjest_Shanti ♥_*

Gjest_Shanti ♥_*
  • Gjest

Skrevet 16 mai 2012 - 22:20

Har hørt så mye negativt om fødselsforberedende kurs på Riksen (der jeg har fødeplass), at jeg tenker å stå over.. Kanskje jeg hopper på noe dersom helsestasjonen har et eget tilbud, ellers blir det vel å lese seg til det man føler behov for. :)

Jeg var ikke på fødselsforbredende kurs med førstemann på Riksen, men jeg ringte bort og spurte om jeg kunne få en samtale og en omvisning av jordmor. Jeg ble vist rundt på en fødestue og fikk svar på de spørsmål jeg lurte på. De var veldig hyggelige. Jeg leste også endel og føler ikke i ettertid at jeg har gått glipp av noe fordi jeg ikke gikk på kurs.

Det hørtes ut som en grei løsning! Og kjekt å ha sett avdelinga og blitt litt kjent før man kommer dit når alt er i gang :)

Annonse