Jeg er i uke 32, og har gått opp 18 kg!
Opprettet av
<3 Baby 11+12
, mai 15 2012 20:17
15 svar til dette emnet
Skrevet 15 mai 2012 - 20:17
Herregud! Noen verre? Blir helt deprimert av å tenke på det. Med han første gikk jeg opp 19 kg til sammen ca, og nå blir det mye mer! Brukte 6 mnd på å komme meg noenlunde ned igjen, men denne gangen kommer til å bli vanvittig vanskelig! Og desverre er det 0 vann. På de siste 4 ukene hadde jeg gått opp 3 kg,og ikke klarer jeg å styre apetitten heller, for er så vanvittig sulten:(
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 15 mai 2012 - 20:23
Ikkje bry deg!! Kos deg med graviditeten og spis når du er sulten! Ja, vi må tenke smart og spise sunt, ta vitaminer, trimme og ligge på oss minst mulig..eg driter i det! Har spist akkurat ka eg vil dette svangerskapet og med kilo hengende igjen etter forrige graviditet (blir 15 mnd mellom dem) så merkes det på kroppen
Har "bare" lagt på meg 9 kg til no (uke 34), men hadde og lagt på meg 3 kg på 4 uker så der e vi like
Kroppen kan jobbes med etter graviditeten
Den skal vi ha resten av livet
Skrevet 15 mai 2012 - 20:25
Da er vi to!!! 18 her og, uke 32 i morgen! Sulten konstant, spiser hele tiden!!
Trøster meg med at kiloene forsvinner fort etterpå - håper jeg - som de andre to gangene!!
Trøster meg med at kiloene forsvinner fort etterpå - håper jeg - som de andre to gangene!!
Skrevet 15 mai 2012 - 20:30
17 kg uke 33 i morgen
Spiser passe sunt og trener, så jeg mistenker at noe er vann (en del hoven i bein og fingre). Har lagt på meg jevnt hele veien ca 0,5 kg i uken siden uke 12
Skrevet 15 mai 2012 - 20:31
Uke 35 og lagt på meg 20 kg.... Hadde ikke ventet annet med lavt stoffskifte og lite overskudd til trening... Jeg som er vant til å trene hvertfall 3 ganger i uka... Jaja får ta det igjen når lillegull er ute... Det viktigste er at han er frisk og rask.... Alt annet kan ordnes i ettertid
Hilsen dundre på hundre!
Skrevet 16 mai 2012 - 12:29
Godt å høre at det ikke bare er meg! Får jo til stadighet høre fra lege og jordmor-at nå,er grensen nådd. Nå må jeg virkelig passe vekta,ellers kommer babyen til å bli gigantisk :/
Så klart er det viktigst at babyen er frisk og rask, og at man ikke skal bry seg om vekta(sier det til andre gravide selv;)) MEN når man først er oppe i så mye da forsvinner "fornuften" på det området. Jeg gruer meg til tiden etter fødsel-men hardtrening og ingen klær som passer:( Kiloene renner desverre ikke av her i gården,amming eller ei.
Så klart er det viktigst at babyen er frisk og rask, og at man ikke skal bry seg om vekta(sier det til andre gravide selv;)) MEN når man først er oppe i så mye da forsvinner "fornuften" på det området. Jeg gruer meg til tiden etter fødsel-men hardtrening og ingen klær som passer:( Kiloene renner desverre ikke av her i gården,amming eller ei.
Skrevet 16 mai 2012 - 12:33
Jeg har forresten også 15 mnd mellom mine;)
Skrevet 16 mai 2012 - 12:38
37+3 her og vekten viste +22.2kg i dag.... La på meg 35kg forrige sv skap og hadde et lite håp om å slippe like mye denne gangen, men ser ikke slik ut nei... Legger på meg fra dag til dag nå, og det er rett og slett grusomt. Heldigvis er mye vann, men det hjelper ikke på følelsen.. Ikke går jeg ned av amming jeg heller.. Må slite for hvert gram. MEN der er innstillingen god
Kg'ene SKAL av igjen etter endt amming! Og jeg vet jeg kommer til å klare det også, men skulle ønske jeg slapp å bli så mye tyngre nå, for skal jo tross alt gjennom en fødsel med denne kroppen...
Jaja går bra dette her jenter! Vi er ikke langt unna målet nå, og da tar vi no uansett et godt hopp i riktig retning
Jaja går bra dette her jenter! Vi er ikke langt unna målet nå, og da tar vi no uansett et godt hopp i riktig retning
M79+♂08♥+♂12♥
Skrevet 16 mai 2012 - 18:04
<3 Baby 11+12 skrev 16 mai 2012 - 12:29:
Godt å høre at det ikke bare er meg! Får jo til stadighet høre fra lege og jordmor-at nå,er grensen nådd. Nå må jeg virkelig passe vekta,ellers kommer babyen til å bli gigantisk :/
Pft! For noe sprøyt! det der er så individuellt at de bør holde seg for god for slike komemntarer. Sist svangerskap la jeg på meg over 30 kg. Sluttet å veie meg da det var igjen to uker, fant ut at 30 kg var nok, ev. flere ville ejg ikke se
Altså, hvis jeg hadde vært deg ville jeg nektet å veie meg mer. Jeg har nektet hele veien, både i dette og forrige svangerskap. Så sær er jeg
Skrevet 16 mai 2012 - 19:22
Jeg er 33 uker i morgen, og har lagt på meg ca 15 kg så langt.
Var relativt slank før graviditeten, da, og er høy, så jeg har ikke fått noe "kjeft" enda...
Jeg vil jo helst ikke vil gå opp så myyye mer, men innser at jeg har 7 uker igjen, sånn at det fort vil renne på noen kilo til...
Jaja, får jobbe med vekta etterpå. Nå kommer snuppejenta i første rekke! <3 Enn så lenge lyder jeg enkelt og greit navn som Keiko og flodhesten....
Var relativt slank før graviditeten, da, og er høy, så jeg har ikke fått noe "kjeft" enda...
Jeg vil jo helst ikke vil gå opp så myyye mer, men innser at jeg har 7 uker igjen, sånn at det fort vil renne på noen kilo til...
Jaja, får jobbe med vekta etterpå. Nå kommer snuppejenta i første rekke! <3 Enn så lenge lyder jeg enkelt og greit navn som Keiko og flodhesten....
Skrevet 16 mai 2012 - 20:12
Herregud jeg blir glad for å se at det er noen som faktisk kan innrømme at de har lagt på seg masse. Jeg har lagt på meg 20 kg og er 30 uker i dag. Jeg trener kardio en gang i uka på treningsenter og går tur hver eneste dag i tilegg men alikevel har jeg lagt på meg masse. Ikke veldig enkelt når bekkenløsning sørger for store smerter i rygg, hofter og strålingsmerter nedover beina.
Det er ikke lett å være gravid i dagens samfunn. Det er tilogmed et "slankepress" når man er gravid. Det er helt sykt.
Skulle ønske at folk brydde seg mest om at babyen i har det bra, vokser som den skal og får sunne og næringsrike måltider. Det er ikke bra for knøttene vi har i magen at vi stresser og bekymrer oss.
Det er ikke lett å være gravid i dagens samfunn. Det er tilogmed et "slankepress" når man er gravid. Det er helt sykt.
Skulle ønske at folk brydde seg mest om at babyen i har det bra, vokser som den skal og får sunne og næringsrike måltider. Det er ikke bra for knøttene vi har i magen at vi stresser og bekymrer oss.
Skrevet 17 mai 2012 - 21:24
Fantastisk tråd, jeg blir også kjempeglad for at det faktisk finnes flere gravide som legger på seg. 12.5 kg i gjennomsnittlig vektøkning, jommen sa jeg SMøR ;o) Jeg runder 12 kg nå, og er i uke 31. Vektøkningen ligger i tråd med forrige sv.skap, da sluttet jeg å veie meg etter 21 kg for jeg ble så deppa. Det bare SMALT på med kilo mot slutten, og jeg brukte vel et halvt års tid på å bli kvitt de ekstra kiloene.
Min kropp fungerer dessverre ikke sånn som ekspertene krever! Jeg prøver å være flink med maten, men legger på meg 1 kg i uka uansett.
Jeg føler også veldig på at det eksisterer et visst "slanke"press blant gravide. Til vanlig har jeg god kontroll over vekten min, men som gravid har jeg ikke sjangs, kroppen min lever sitt eget liv, den gjør som den selv vil - og den hører IKKE på ekspertene. Det påvirker dessverre selvfølelsen min veldig sterkt.
Mødrene våre fikk beskjed om å ta det med ro, og spise for 2. Vi får beskjed om å trene dagen lang og leve på diett. Føler jeg er gravid 30 år for sent - ikke kan jeg trene grunnet bekkenløsning og generelt kjempedårlig form, og matlysten er jo ut av en annen verden, spesielt om kveldene.
Føler meg mindre alene etter dere flotte damer har kommet ut av "skapet" ;o) Tusen takk for at dere delte!
Min kropp fungerer dessverre ikke sånn som ekspertene krever! Jeg prøver å være flink med maten, men legger på meg 1 kg i uka uansett.
Jeg føler også veldig på at det eksisterer et visst "slanke"press blant gravide. Til vanlig har jeg god kontroll over vekten min, men som gravid har jeg ikke sjangs, kroppen min lever sitt eget liv, den gjør som den selv vil - og den hører IKKE på ekspertene. Det påvirker dessverre selvfølelsen min veldig sterkt.
Mødrene våre fikk beskjed om å ta det med ro, og spise for 2. Vi får beskjed om å trene dagen lang og leve på diett. Føler jeg er gravid 30 år for sent - ikke kan jeg trene grunnet bekkenløsning og generelt kjempedårlig form, og matlysten er jo ut av en annen verden, spesielt om kveldene.
Føler meg mindre alene etter dere flotte damer har kommet ut av "skapet" ;o) Tusen takk for at dere delte!
Skrevet 17 mai 2012 - 21:27
Jeg har gått opp 1,2 kg på et døgn, noen bedre?
Skrevet 18 mai 2012 - 15:51
her er det + 20 kg i uke 36 - 2,5 kg på 2 uker, og mistenker at de siste ligger rundt ankelene og oppå føttene :s
mamma sin lille juniskatt <3
Skrevet 18 mai 2012 - 15:51
skulle stå + 2,5 kg
mamma sin lille juniskatt <3
Skrevet 21 mai 2012 - 10:40
Jeg er 32+5. Gått opp ca 12 kg. Tror nesten jeg har gått opp over 1kg på en uke. Selvom jeg har vært "følt" at jeg har vært flink.
Så hvis detta fortsetter, så blir det nok mye til slutt gitt.. Men det får gå, jeg tenker at jeg kan unne meg litt godt innimellom.