Gå til innhold

Tannlegeskrekk, og følte tannlegen tråkket på meg, og regelrett kjeftet på meg i dag! Begynte å gråte, og gikk bare derifra!! :( :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg lå der i det lengste... til slutt når jeg merket han ikke drev med noe viktig på tanna mi, dyttet jeg han unna og bare gikk. Var helt rød på brystet/Halsen noe jeg alltid blir når jeg er stresset eller redd...

 

Jeg har tre store hull jeg må ordne, men er livredd. Blir fysisk kvalm bare av å gå inn til tannlegen, så og blir uvel. Er gravid så kan ikke ta beroligende heller..

 

Jeg fikk en midlertidig fylling i ene tannen, som skal rotfylles for 3 mnd siden. Jeg spurte da om jeg kunne få ordnet dette fort, siden jeg var i gang og ville bare bli ferdig... men måtte vente noen uker... Noen uker for meg er døden, og da kom angsten tilbake. Jeg fikk time tilsendt, men avlyste den. Nå kom jeg altså 3 mnd etter siden det var uholdelig å gå rundt med tannverk mer.

 

"Herregud, du skulle jo vært her for iallefall 1 mnd siden!" var det første han sa..

Stakk meg hardt med bedøvelsen og begynte å borre med en gang, noe som er min største skrekk. Jeg sa han måtte vente for nå gjorde det vondt, men neida.

"Dette gjør ikke vondt, så slapp av med deg!" sa han, og fortsatte. Jeg lå å vred meg og sa klart au flere ganger, for det var virkelig vondt!

 

"Huuuuff!" er det eneste han sier...

 

da fikk jeg nok og reiste meg opp, øynene fullt med tårer, og jeg følte meg helt forferdelig!

Han ropte etter meg, men jeg bare gikk...

 

Har time på fredag også, men aldri i verden om jeg setter mine bein inn dit igjen... ALDRI!!!!!

 

Herregud, sitter her nesten i sjokk enda....

 

Ja, jeg vet jeg skulle gjort noe med hullet med en gang, men jeg sliter så innmari med tannlegeskrekk at jeg klarer ikke tanken.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ufff,skjønner deg så godt.Jeg har tannlegeskrekk også,så har ikke vært hos tannlegen på flere måneder.Blir kvalm og besvimer omtrent.Føler med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du har tannlegeskrekk, og at dette ikke hjalp. Prøv å finn en annen tannlege som er bedre på å behandle de som sliter i tannlegestolen. En annen mulighet er å få noe beroligende som du kan ta før du skal dit.

 

At du måtte vente noen uker før du fikk skikkelig fylling i den tanna som skulle rotfylles er for din egen skyld. De må være sikre på at all betennelse er borte før de tetter igjen.

 

Prøv å ta kontakt med en annen tannlege ( jeg vet om noen flinke i Oslo og Sandefjord) slik at du får gjort noe med det hullet, og få gjerne noen til å følge deg og holde deg i handa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler med deg.. begynte å grine sist eg var der eg og pga smerter.. tannleger er noke dritt og dei bør ta hensyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da, tannlegeskrekk er ingen spøk. Jeg har det selv :-S

Jeg spurte på Facebook om noen anbefalte en tannlege for oss med tannlegeskrekk, og jeg tok han som flest anbefalte. Nå går det sååååå mye enklere. Det betyr ALT hvordan tannlegen oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet alt om tannlegeskrekk... Har heldigvis funnet en fantastisk tannlege nå som er veldig flink med pasienter som er engstelige. Bor du i Tønsbergområdet tipser jeg deg gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg så veldig igjen!! Hadde totalskrekk for tannleger etter en dårlig opplevelse, og gikk mange år uten å gå. Til slutt måtte jeg få beroligende for å få fikset det verste.

 

Da jeg flyttet, spurte jeg rundt hvilken tannlege man anbefalte, og fikk navmet til en som spesialiserte seg på pasienter med tl- skrekk. De første 4-5 gangene gråt jeg og skalv, men etter hvert fikk jeg tiltro til han og har i dag overvunnet skrekken, kan gå til tannlege uten å grue meg eller svette og skjelve!

 

Så sjekk rundt hvem som er flinke med pasientene - og IKKE gå tilbake til han du var hos!!!!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

[quote name=Annthe og gutta :)' timestamp='1337089714' post='144237876]

Vet alt om tannlegeskrekk... Har heldigvis funnet en fantastisk tannlege nå som er veldig flink med pasienter som er engstelige. Bor du i Tønsbergområdet tipser jeg deg gjerne smile.png

 

Jeg er ikke HI, men vil gjerne ha tips om han du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Veldig, veldig viktig med en tannlege som ikke slenger frekke kommentarer og er hardhendt. Som barn hadde jeg en slik en, og det er bakgrunnen for min tannlegeskrekk i dag. Han mistet jobben til slutt, boret i tannkjøttet så blodet sprutet, han nektet å bruke bedøvelse, og mente at det burde de tåle! Og kjeftet hele tiden om at tennene var for dårlige, man hadde pusset feil, osv osv. Han mobbet andre da han var barn også, så det er ikke noe rart.

 

Men i dag har jeg en veldig flink tannlege, som både bruker effektiv bedøvelse og gir meg den tiden jeg trenger for å roe meg ned før behandling. Det føles tusen ganger tryggere, og jeg betaler regningen (nesten) med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er ute av deg nå, men hvis han har fjernet den midlertidige fyllingen over de åpne kanalene som skal rotfylles, Må du komme deg tilbake. Ellers kan du få infeksjon ned i kanalene, og da er det ikke sikkert tanna kan reddes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...