Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Noen som har erfaring med baby som ligger skeivt?

• Logg inn for å svare
8 svar til dette emnet

#1 Bilba og gutta :)

Bilba og gutta :)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 09:39

Var på UL i går og fikk bekreftet at frøkner ligger veldig skeivt. Hun ligger med hodet ned, så det er hodeleie og ikke tverrleie, men kjenner likevel jeg blir litt bekymra mtp fødsel. Kjenner ei der barnet lå likeens, og hun hadde en helt jævlig fødsel som endte i sugekopp og tangforløsning fordi babyen ikke kom seg ut. Noen som har opplevd det samme som kan berolige meg litt? Har termin om 4 dager, så kan jo skje når som helst. Åh, vil jo ikke grue meg, men bare glede meg!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Noregsgard

Noregsgard

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 229 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 10:23

Gutten min lå skjevt, men det visste vi ikke før fødselen hadde tatt ca 18 timer. De kunne ikke forstå hvorfor babyen ikke kom ut, han var ikke kommet skikkelig ned i bekkenet en gang, så da tok de Ul som viste at babyen lå skjevt. Etter enda et par timer uten fremgang, gjorde de klar til keisersnitt og jeg tenkte "yes, endelig skal dette smertehelvette ta slutt".
Så sa plutselig jordmora "nei nå, see, nå tror jeg vi skal klare å få han ut" så tok de fram vakuum og lege, jordmor og sykepleiere dro for harde livet mens jeg fikk beskjed om å presse.
Etter 23 timer var han ute, og babyen tok ingen skade av den lange fødselen :) Han fikk komme på brystet mitt med en gang.
Fikk dyp vaginal rift som gjorde vondt lenge i ettertid, og så ble jeg klippet litt. Var helt grusomt da det sto på, men nå skal jeg føde igjen om 2 mnd :)

#3 Bilba og gutta :)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 13:50

Åh, grøss. Akkurat som historia til hun jeg kjenner. Lang og smertefull fødsel med en baby som aldri kom skikkelig ned. Gruver meg nok til fødselen fra før :( Fordelen er jo at de er klar over det da... Men hva kan de gjøre med det liksom? Hverken sugekopp, tang eller vakuum er jo særlig fristende.

#4 kvinnen88

kvinnen88

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 14:31

Gutten min også lå skjeivt, og fødselen tok lang tid. Reine begynte å bli svakerepå slutten, så de fikk ikke noe effekt. Dermed måtte drypp til. Etter mye svake press rier kom de frem til at de ville bruke tang på meg. Dette nektet jeg. Jeg presset for harde livet , og til slutt (etter 1 1/2 time m/ pressrier) klarte Jeg å presse han ut selv ved help av et klipp. Slet mye i ettertid med bekkenet mitt. Klarte neste ikke å gå. Trur nemelig han presset seg sånn forbi bekkenet, at det ble " skadet" på en elle annen måte. Måtte gå til Kiropraktor for å rette bekkenet opp. Og det tok lang tid før jeg kunne trille tur med vogna alene. Nå er jeg gravid igjen, skal føde om 4 mnd, å er redd det samme skal skje igjen. Jordmor sier det er veldig liten tjanks for det, men at vi får håpe det ikke skjer igjen. Sliter mye med de samme bekkensmertene allerede nå som jeg gjorde etter fødsel. Så ser ikke lyst ut. Krysser både finger å tær for meg å for deg :) ut må de uansett, å kjekt blir det uansett. Heldigvis så glemmer vi fort! :)

#5 kattungen 

kattungen 

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 105 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 16:40

Min gutt satt skjevt, og det endte i ks etter lang fødsel. Men nå skal det sies at jeg fikk ks med nr 2 også fordi det viste seg at bekkenet mitt var for smalt. Så det hadde jo uansett blitt ks hvis du skjønner. Er det lenge til fødsel? Kanskje babyen forandrer på leie før eller under fødsel? Synes ikke du skal bekymre deg. Jeg har hørt om skeive babyer som skrur seg rett i bekkenet når vannet går. Lykke til, håper du får en fin fødselsopplevelse!

#6 Scarlette

Scarlette

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 233 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 15 mai 2012 - 17:04

Prøv å tenk positivt du, om du frykter det værste kan hele opplevelsen bli gale kun  basert på det. Du får dele dine bekymringer medjordmor underveis, de hjelper deg nok da.

#7 Bilba og gutta :)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 19:01

Takk for svar alle sammen. Har en fødselslege i familien, så jeg ringte han. Han mente det ville gå helt fint og at hun vil snu seg riktig når riene starter (siden hodet tross alt ligger ned). Så da stoler jeg på han og forsøker igjen å glede meg til at fødselen skal starte!

#8 ♣ Christiane ♣

♣ Christiane ♣

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 309 Innlegg:
  • StedBærum

Skrevet 16 mai 2012 - 10:45

Hei.
Gutten min lå skeivt helt fram til rett før fødselen.
Det var ikke noe problem, han kom med hodet først etter årets styrtfødsel.
Var førstegangs og hadde superrask fødsel.
Helt konge. :-)
Går nok bra skal du se.

#9 Bilba og gutta :)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 14:43

Tusen takk, Christiane - det var godt å høre :)