Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Kanskje snart <3 89

• Logg inn for å svare
55 svar til dette emnet

#21 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 18 mai 2012 - 14:35

Ja hausken er fantatsiske mennesker. Jon og Elise skravla hele uttaket mitt men det var deilig for da ble eg ikje så fokusert.

I dag går det mye bedre. Samme dag som insett kunne eg ikkje g hadde så vondt i magen. I går var eg så kvalm at eg ikkje fikk i meg mat nesten og i dag kjenner eg lite i magen og mye bedre i forhold til kvalmen. Litt diare eneste men vet jo at eg e overstmulert men ikke noe alvorlig tror eg siden magen min e såpass god. Blir jo bedre og bedre for hver dag. Egstokkene mine var og store skjønne du.

Eg fikk bare inn ett egg men det var perfekt så håpe det er gullegget. Tok du embryoglue da ? eg blei spurt om det

Trist at så mange av egga dine var boss men du trenger jo bare ett egg. Hvorfor er det siste forsøket hos Hausken ? vil de ikkje hjelpe deg mer etter dette ?
Prøver i 2 år og har diagnosen PCOS. 1 MA FORSøK : 2 AIH NEG , 1 FRYS NEG OG 1 IVF KJEMISK

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Kanskje snart <3 86

Kanskje snart <3 86

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 203 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2012 - 13:13

Uff, ja kjempe kjipt å være overstimulert :( Har presset meg litt mye de siste dagene med tanke på familiebesøk osv, så det får jeg svi for i dag kjenner jeg. Er helt ferdig, bare lyst å sove!

Jeg fikk også inn 1 egg de første forsøkene. Er ikke barebare med tvillnger/tvillinggraviditet har jeg blitt fortalt, så jeg synes det er lurt at de ikke setter inn 2 egg med det første. Nå er jeg veldig glad for at jeg ruger på to siden jeg visstnok har dårlige egg. Jeg har brukt embryoglue sist forsøk og dette forsøket:) Har veldig tro på det. I tilegg har jeg mast meg til Metformin, Klexane og Prednisolon. Her skal ingenting være uprøvd;P Og du da, ble det embryoglue på deg?

Dette er siste forsøk på Hausken fordi klinikken mener at jeg trenger nye øyne på saken dersom vi fortsetter i det offentlige. I tilegg mener Hausken at jeg trolig er en av de som trenger en del forsøk så da synes han at jeg bør bruke de offentlige også. I tilegg er det snakk om at jeg mulig bør ta en operasjon (Ovarian Drilling) for å prøve å få redusert cystene i eggstokkene eller PCOen og dette må gjøres på sykehus. Føles ut som de har gitt meg opp, selv om de egentlig ikke har det... Men etter 5 forsøk på 1 år, har jeg nok godt av en pause og litt ventetid i det offentlige, selv om jeg er verdens mest utålmodige person:P
Prøver siden 2009. PCO, tett eggleder og kromosomfeil (Balansert translokasjon). Dårlige svømmere. 4 runder Pergo. 5 forsøk hos Hausken. 5 SA. Fremdeles masse håp <3

#23 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 19 mai 2012 - 14:16

Hei
Jeg har diare og kvalm så ingen tvil om overstimulering her men ellers i fin form så da regner eg med at kroppen ordner opp selv :/
Det ble Embryoglue på meg ja så håper der gjør susen :)

Forstår godt at det føles som de har gitt deg opp men satidig så er det bra at de sier stopp og ønsker at du ska få andre øyne til å se på saken.
Eg fikk jo vite at eg har pcos ved en tilfeldighet så vet ikke noe om hvordan det ligger ann på meg. Men de sa det var eggstokkene og mange eggposer men ska spørre de litt neste gang.

Er veldig spent på dette forsøket :)
Prøver i 2 år og har diagnosen PCOS. 1 MA FORSøK : 2 AIH NEG , 1 FRYS NEG OG 1 IVF KJEMISK

#24 Kanskje snart <3 86

Kanskje snart <3 86

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 203 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2012 - 19:13

Ja nå er jeg spent om spirene våres fester seg, er spennende dager dette og ikke minst en tålmodighetsprøve :)
Prøver siden 2009. PCO, tett eggleder og kromosomfeil (Balansert translokasjon). Dårlige svømmere. 4 runder Pergo. 5 forsøk hos Hausken. 5 SA. Fremdeles masse håp <3

#25 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 19 mai 2012 - 23:21

ja kjempe spent :) De ble glue på deg og sant

eg begynne endelig å føle meg ganske normal. Normal matlyst og form.. Yey nå må det bare ikke blusse opp igjen av andre årsaker enn graviditet

natti

#26 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 23 mai 2012 - 11:38

Koss går det med rugingen. Eg merke i ingenting eg ! Bør jo snart bli dårlig igjen vis eg ska bli gravid siden det blusset opp ved graviditet

#27 Kanskje snart <3 86

Kanskje snart <3 86

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 203 Innlegg:

Skrevet 23 mai 2012 - 14:12

Merker ikke noe særlig jeg heller, men prøver så godt jeg kan å ikke ta sorgene på forskudd. Siden jeg har testet positivt en del ganger før så vet jeg hvilke symptomer som er ekte. Litt dumt egentlig, for går bra rundt å kjenner etter, Hehe! Men har lest om flere dom har testet positivt til tross for mangel på symptomer, så satser på at du og jeg er en av de;) Hvis ikke så bør symptomene komme snart:p Sniktestet i dag slik som jeg pleier for å se om Ovitrellen er gått ut av kroppen, men det er den ikke selv om jeg er på 10 dagen i dag... Spennende! Hvordan går du dagene til å gå? Føler jeg bare sitter å tenker på dette uansett hvor jeg er..

#28 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 23 mai 2012 - 22:50

Min hadde gått ut på dag 10 så mine tester er negative. Tok bare en på mandag så det var for tidlig skulle bare sjekke.

Jeg kjenner av og til noe i magen men det er så lite at jeg ikkje har troa på at det er det. Får bare håpe til siste slutt

#29 Kanskje snart <3 86

Kanskje snart <3 86

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 203 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 08:01

Ja er mest vanlig at Ovitrellen er ute av kroppen innen den 10 dagen, merkelig at det tar litt lengre tid hos meg.. I dag var testen svakere og kjente at verden raste et lite øyeblikk. Litt av en berg og dalbane dette.. I dag har jeg ingen tro på at dette har gått rette vei selv om det er tidlig. Har testet positivt denne dagen de gangene jeg har vært gravid (SA og kjemiske). Kjenner absolutt ingenting på kroppen heller. Uff, tørr ikke å tenke tanken hvis ikke dette siste forsøket går... Blir lenge til neste hvis vi får flere. Har ikke fått svar fra Haukeland en gang, 2 måneder siden vi sendte søknad:( Dette ble et langt syteinnlegg.. Håper det går bra med deg ihvertfall:)

#30 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 24 mai 2012 - 09:17

Jeg har heller ikke troen !! Har ikke tatt test så eg vet ikkje enda koss de e men eg bare føle på meg at det ikkje har gått bra !!

Kjedelig at dere ikke har fått svar fra det offentlige. Dere har hatt alle forsøkene privat da har dere hvertfall rett på i offentlige

Men er det ikke litt tidlig for deg å teste du ligger jo to dager bak meg ?

#31 Kanskje snart <3 86

Kanskje snart <3 86

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 203 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 09:34

Jeg har troen på deg jeg:) Med flere egg på frys så tror jeg ikke du er langt unna graviditet om det ikke skulle gå på dette forsøket. Men det SKAL gå:D

Regner med vi har krav på offentlige forsøk også, men det føles feil å gå fra privat til offentlig og ikke motsatt, Hehe! Men det er jo et valg vi tok når vi ikke orket køen. Har også stor tro på tileggsmedisinene man lettere får i det private enn offentlige. Men skal aldri si aldri, Haukeland har jo fått det til på mange så...

Jo er litt tidlig å teste 9dpo som jeg er i dag, så håpet er ikke ute. Mange mener det er dumt å teste tidlig for da kan man oppdage kjemiske hvor gleden ikke varer lenge slik som jeg har gjort. Men for min del synes jeg det er bedre å forberede meg på at TR kommer eller negativ test på testdagen. Har lest at gjennomsnittet ligger på 100 i hcg 14 dpo pluss minus litt. Siden det dobles ca annenhver dag så er det mulig å få svake streker før 14 dpo, men siden noen egg fester seg sent i produserer hcg sent så er jo dette også variabelt. Gir ikke opp håpet helt ennå, det er nok litt for tidlig:)

#32 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 24 mai 2012 - 10:14

Eg klør i hendene etter å teste eg og så godt mulig det svis av en i dag ! Men det kommer til å være negativ

8 egg på frys så har noen sjanser til ja. Vet du om en får lov  å gå rett fra ivf til frys eller om en må vente en syklus. Hadde vert kjekt få begynt rett på.

#33 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 24 mai 2012 - 10:42

Tok en nå og den var så blank så blank :(

#34 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 24 mai 2012 - 12:13

I dag kjenne eg litt i eggstokkene så håpe litt overstimuleringen blusse opp :)

#35 Kanskje snart <3 86

Kanskje snart <3 86

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 203 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 12:45

Kjedelig at testen var negativ, men satser på vi begge tester positivt om noen dager;)

Aner ikke hvordan det er med frys, har aldri fått noen egg på frys. Men mener at du kan starte opp rimelig kjapt med det:)

#36 Kanskje snart <3 86

Kanskje snart <3 86

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 203 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 13:23

Nå skjønner jeg ingenting... Tok en test til (for jeg har fritidsproblemer i rugedagene:P) og nå er testene sterkere enn i går og i morges? Hmmm.. Blir helt forvirriet, enten er jeg en av de få som har økende hcg etter Ovitrellen eller så er dette nok en kjemisk. Tørr ikke å tro noe annet... Lgger ved bilde men spørs om den svake streken kommer frem:

Vedlagt fil  IMG_0358.jpg   1,8MB   31 Antall nedlastinger

#37 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 25 mai 2012 - 08:43

Spennende da !! Har du tatt en i dag da ?

#38 Kanskje snart <3 86

Kanskje snart <3 86

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 203 Innlegg:

Skrevet 25 mai 2012 - 09:58

Ja, har tatt flere, har lagt bilde ut på den andre tråden fra i går som jeg laget... Nå begynner jeg å tro at dette ikke er Ovitrellen, men frykter kjemisk selv om det er tidlig å si noe om det ennå. Har du testet i dag eller? :)

#39 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 25 mai 2012 - 10:48

Nei eg har ikkje testet og reiser på hytta om noen timer og tar ikke me meg tester tror eg. Men eg tror ikkje på det. Ble du overstimulert ? Merker du i såfall noe til det nå

#40 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 25 mai 2012 - 12:21

jeg testet alikvel jeg før eg reise og så på den ( hvit ) la den fra meg på badet og en time etter så eg at det var to streker på den... Så kanskje det er noe på gang hos meg og :)