Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Ta barnet ut av skolen for en dag

• Logg inn for å svare
26 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 12:44

Barnet skal til sin far på onsdag og være der til mandag. Denne uken er det litt spesielt i og med det er 17 mai, ellers pleier hun å være der kun fra fre-man. Far lurer på om barnet kan få fri på fredag så han slipper å kjøre henne inn på skolen dagen etter 17 mai(han bor 40 min unna). Jeg tenker at det egentlig skulle være greit, da fredager er en time med norsk og så skal de på tur, så det er ikke krise at hun tar fri den ene dagen. Hun har også bare vært syk en dag dette første året. Men det jeg lurer på er om jeg må søke skriftelig til læreren eller om jeg spør muntelig.
Noen som vet?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 12:47

Jeg synes det er dumt å ta barna ut av skolen for en så dårlig grunn, hvilke signaler sender dette til barnet??

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 12:50

Du tar vell ikke ungen fri fra skolen pga 40 min kjøring. Det blir for dumt.

#4 Sekretøsa

Sekretøsa

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 127 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 12:52

Mitt barn er hos far annenhver onsdag til mandag, og det er 40 minutter en vei. Kan jo ikke ta henne ut av skolen de dagene fordet. Men en annen ting, er du sikker på at det er åpent på skolen 18.mai??
Lodotter kommer av seg selv. Alt annet må man jobbe for.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 12:52

Jeg tar min sønn ut av skolen 3-4 dager i året fordi han driver med idrett der man må kjøre over svært lange avstander (type 6-7 timer, slik at man ikke rekker å komme frem hvis man fullfører hel skoledag). Men å ta fri fordi faren er lat hadde jeg ikke giddet. Forresten, har ikke de fleste skoler planleggingsdag den 18.?

#6 marsve

marsve

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 645 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 12:53

Man kan ta barnet ut av skolen en dag uten å måtte "søke" om det, men jeg ville kanskje bare sendt en mail til lærer, fortell hvordan saken er og spør om hun tror det er ok at eleven er borte den dagen i forhold til hva de skal gjennomgå den dagen osv.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 12:54

Vis innleggAnonym bruker skrev 14 mai 2012 - 12:47:

Jeg synes det er dumt å ta barna ut av skolen for en så dårlig grunn, hvilke signaler sender dette til barnet??

Uten at jeg orker å gå inn på dette nå, så velger jeg mine kamper med omhu. Barnet skal til sin far en langhelg og hele familien skal samles der. Alternativet blir at hun ikke får dratt til han i det hele tatt, og da vet jeg at hun hadde blitt skuffet.
Dette blir uansett siste 17 mai hun får med sin far på noen år da hun fra neste år kommer til å være her i byen med klassen sin, og han blir i sin by med sin nye familie. Jeg tenker da at det hadde vært hyggelig for henne å få en langhelg med pappasen sin og hans slekt. Som sagt, å ta henne ut av skolen er ikke noe jeg driver med til vanlig. Er første gang.

H.I

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 12:56

Vis innleggAnonym bruker skrev 14 mai 2012 - 12:50:

Du tar vell ikke ungen fri fra skolen pga 40 min kjøring. Det blir for dumt.

Det er far som må kjøre 40 min. Vi bor 100 meter unna skolen. Far ønsker å slippe å kjøre barnet frem og tilbake 18 mai da de har planer og skal ha besøk av slekta. Har skrevet et lengre svar på det under.

H.I

#9 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 602 Innlegg:

Du trenger bare å sende en melding til kontaktlærer om fri.

Jeg regner med at dere selv tar avgjørelsen om det er greit eller ikke at barnet får en ekstra fridag, så gjør det som passer for dere og ikke hør på de "perfekte" dibberene ;)

#10 Førstemann

Førstemann

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 385 Innlegg:

Da hadde jeg glatt latt henne ha fri. Du trenger ikke å søke om fri for det, men gi beskjed til klasselærer/klassekontakt.

#11 Yzma

Yzma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 955 Innlegg:
  • StedFlyttefot?

Skrevet 14 mai 2012 - 12:58

EN dag har vel ikke så mye å si, om de uansett bare har norsk og tur den dagen.

Hjelpes, skulle tro fremtiden til ungen går rett vest om de får fri en dag.
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

#12 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 397 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 13:00

Selvfølgelig gjør det ingenting med en dag fri. Skjønne jo at det er småskolen dette er snakk om, null problem. Du kunne Evt bedt pappaen gjøre litt norsklekser med henne sånn for ordens skyld.

Bare ta en tlf/send en Mail til kontaktlærer :)

#13 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 602 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 13:01

Vis innleggMiryks skrev 14 mai 2012 - 12:58:

EN dag har vel ikke så mye å si, om de uansett bare har norsk og tur den dagen.

Hjelpes, skulle tro fremtiden til ungen går rett vest om de får fri en dag.

Ja men SIGNALENE, Miryks, SIGNALENE!!! Du må ikke glemme at hvis man glipper i oppdragelsen et sekund, så gir man barnet signal om at ingen ting er viktig og at man kan gjøre som man vil!!!

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 13:01

Vis innleggAnonym bruker skrev 14 mai 2012 - 12:52:

Jeg tar min sønn ut av skolen 3-4 dager i året fordi han driver med idrett der man må kjøre over svært lange avstander (type 6-7 timer, slik at man ikke rekker å komme frem hvis man fullfører hel skoledag). Men å ta fri fordi faren er lat hadde jeg ikke giddet. Forresten, har ikke de fleste skoler planleggingsdag den 18.?

Det handler vel egentlig ikke om hva jeg gidder og ikke gidder. Det handler om barnet akkurat nå. Hun ser frem til å feire 17 mai med sin far, lillesøster og hele hans familie. Alternativet blir at hun ikke får gjort dette. Det er ikke aktuelt for han å kjøre tur/retur på 17 mai og det forstår jeg.

Nei, skolen til barnet mitt har skole 18. mai. Men de har kun en time med norsk(morgensamling) og så skal de på tur.

H.I

#15 Yzma

Yzma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 955 Innlegg:
  • StedFlyttefot?

Skrevet 14 mai 2012 - 13:03

Vis innleggHeartbroken skrev 14 mai 2012 - 13:01:

Ja men SIGNALENE, Miryks, SIGNALENE!!! Du må ikke glemme at hvis man glipper i oppdragelsen et sekund, så gir man barnet signal om at ingen ting er viktig og at man kan gjøre som man vil!!!

Faen, det var det ja. Kommer snart, skal bare vekke ett-åringen, putte ham på potte med Norges Leksikon som lesestoff og Mozart på i bakgrunnen.

(Må innrømme at magen min sank et øyeblikk, før jeg tok den :D)

Dette innlegget har blitt redigert av Miryks: 14 mai 2012 - 13:04

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 13:10

Men jeg har egentlig fått svar på det jeg lurte på :) Jeg skal snakke med læreren hennes i morgen og høre etter :)Da trenger jeg hvertfall ikke å sende med noe skriftelig.
Takk for svar :)

H.I

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 13:21

Et dårlig argument er i vertfall, hun har bare vært syk en dag i år..... Ska hun evt straffes vist hun hadde vært mye syk?

Men jeg synes det er helt greit å ta fri en dag vist det er en god grunn, så lenge det ikke dukker opp en god grunn i gang i mnd;)

#18 enlitenfraatilå

enlitenfraatilå

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 65 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 14:26

Ville bare skrevet en melding i meldeboken i morgen hvor jeg skrev:

xxxxx kommer ikke på skolen 18. mai grunnet samvær med far.

Ser ikke problemet med at hun får fri en dag, enda grunnen er "dårlig"

I vinter lot jeg 1. klassingen min ta en fredag fri iforbindelse med hyttetur, en enda dårlige unnskyldning!
Så lenge det ikke skjer hver mnd. sa klasseforstander her at det var helt ok og ønsket oss god tur :)

#19 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 15:04

Eller så kan jo far søke om dette selv...

#20 Mamma`n til Will& Ailo

Mamma`n til Will& Ailo

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 284 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 14 mai 2012 - 16:09

La hun kose seg hos far :)
Hele verden er min lekeplass.http://heidisbryllup.blogg.no/