Når fortalte dere til barna deres at de skulle få søsken?
Opprettet av
*Villekulla*
, mai 13 2012 09:24
13 svar til dette emnet
Skrevet 13 mai 2012 - 09:24
Min sønn er 4 år og er usikker på når jeg skal fortelle han det :-)
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 13 mai 2012 - 09:28
Min datter er 3 år, vi skal fortelle det til henne etter ul når vi vet at alt er ok med babyen så vi unngår problemer dersom det skulle være noe galt.
Når de som skal bli søsken er såpass stor er det utrolig hvor fort de snapper opp en kommentar eller noe fra noen så jeg synes det er greit at de får vite det av foreldrene og ikke noen som kommenterer noe når man tror han/hun ikke hører.
Når de som skal bli søsken er såpass stor er det utrolig hvor fort de snapper opp en kommentar eller noe fra noen så jeg synes det er greit at de får vite det av foreldrene og ikke noen som kommenterer noe når man tror han/hun ikke hører.
Skrevet 13 mai 2012 - 10:12
Min sønn er 5år og vi fortalte det da vi var 3mnd på vei... Grunnen til dette er at onkel til barnet fikk vite det da og klarte da å si det så ett annet familiemedlem på fars side fikk høre det.. Og min sønn leker en del med minste dattera der som er like gammel og vi ville at han skulle høre det hjemme fra først!!!!
Det gikk veldig fint.. Han ønsket seg egentlig ikke søsken, men siden det er en gutt vi venter så er han fornøyd!! Og vi har inkludert han i svangerskapet for det er ikke mamma som skal ha baby, men hele familien!!!!
Det gikk veldig fint.. Han ønsket seg egentlig ikke søsken, men siden det er en gutt vi venter så er han fornøyd!! Og vi har inkludert han i svangerskapet for det er ikke mamma som skal ha baby, men hele familien!!!!
Skrevet 14 mai 2012 - 06:42
Vår sønn er 3,5 år og han fikk vite det etter at vi diskre hadde fortalt det til besteforeldrene. Så var nesten 3 mnd. på vei da
Skrevet 23 mai 2012 - 14:44
*Villekulla* skrev 13 mai 2012 - 09:24:
Min sønn er 4 år og er usikker på når jeg skal fortelle han det :-)
Skrevet 24 mai 2012 - 12:16
har en gutt på 22 mnd å er 37 uker på veg. Jeg fortakte ham om babyen i mgen da de vistes ganske godt.. Husker ikke helt hvilken uke! Han skjønte ikke så mye av det tor jeg. Nå gir han magen kos om jeg sier "kan babyen få nattakos?" å er generelt opptatt av baby. Tror likevel ikke han skjønner at det kommer en baby til oss.
Skrevet 24 mai 2012 - 14:13
Gutten vår kom og sa jeg hadde baby i magen da jeg bare var 6/7 uker på vei! Magen este jo ut som en stor ballong da
Men vi fortalte det ikke før vi hadde "bestått" duotesten i uke 12. Da hadde han mast i flere uker om babyen... Han er 3,5 år gammel
Moden mamma til Englegutt d.f 06 og Trassetrollet 08. Veslejenta er født august 12.
Skrevet 25 mai 2012 - 18:12
Fortalte det etter ultralyden i uke 11 + 2, dette fordi vi vil at hun skal høre det av oss og ikke snappe det opp fra andre som vi forteller det til etter hvert. Hu er 4år.
Skrevet 28 mai 2012 - 07:18
Fortalte det etter UL i uke 12 for da var det ikke "hemmelig" lenger. Han var 3 år da.
Skrevet 28 mai 2012 - 08:40
Fortalte det i uke 13, ville at hun skulle få vite det av oss og ikke naboen som glippet ut med det f.eks:-) Vi mistet babyen i uke 22, og det gikk veldig inn på jenta vår som gledet seg slik til å bli storesøster. Neste gang kommer vi til å vente så lenge som mulig, for å skåne henne og for å gjøre ventetiden så kort som mulig. Hun er 3,5.
En på jorda, en i himmelen og håp i magen ♥
Skrevet 28 mai 2012 - 10:05
Jeg vurderer å fortelle mine to det ganske snarlig. Jeg er bare drøyt 5 uker på vei, men de er såpass store at de ser forandringer som skjer med meg.
Dersom jeg blir morgenkvalm som tidligere, vil de forstå hva som skjer ganske fort, og jeg ønsker at det er jeg som skal fortelle det, ikke at de skal mistenke det selv og evt velge å ikke si noe.
Jeg er for åpenhet.
Men samtidig er det den biten med at det fortsatt er såpass tidlig i svangerskapet og jeg har ingen garanti for at det skal gå bra, så...
Jeg har ikke helt bestemt meg
/
Dersom jeg blir morgenkvalm som tidligere, vil de forstå hva som skjer ganske fort, og jeg ønsker at det er jeg som skal fortelle det, ikke at de skal mistenke det selv og evt velge å ikke si noe.
Jeg er for åpenhet.
Men samtidig er det den biten med at det fortsatt er såpass tidlig i svangerskapet og jeg har ingen garanti for at det skal gå bra, så...
Jeg har ikke helt bestemt meg
Dette innlegget har blitt redigert av Tieran: 28 mai 2012 - 10:05
Inn som en banan - ut som en vannmelon
Skrevet 28 mai 2012 - 11:05
Vi fortalte det til storesøsken (6 og 10 år) når vi var rett over halvveis. Hadde hatt flere ul da. Ville vente såpass lenge pga vi har mistet en del ganger før.
ventetiden er uansett lang nok for ungene
ventetiden er uansett lang nok for ungene
Skrevet 29 mai 2012 - 09:24
Vi fortalte det til mini på snart 3,5 år når jeg var 12,5 uker på vei. Nå har de fleste av de nærmeste rundt oss fått vite det, og det blir en del snakk. Han er flink til å snappe opp det som skjer, så det ville vært unaturlig å vente lenger med å fortelle han det.
Skrevet 29 mai 2012 - 11:40
Tjah , samme dagen som positiv test 
Storebror blir ett år
Ikke at han helt skjønner det da men...
Storebror blir ett år
Ikke at han helt skjønner det da men...