Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Er egentlig disse modningsriene godt for noe?

• Logg inn for å svare
14 svar til dette emnet

#1 R0zaku

R0zaku

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 124 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 22:49

Jeg har hatt det hver eneste dag i 3 uker. Den siste uken har det vært ille, og jeg har trodd at det har vært noe på gang ofte. Men neida. Jeg har jo litt igjen til termin, men det gjør jo så vondt. Gjør de egentlig noe som helst nytte for seg???? Kjenner jeg blir forbanna når de kommer nå :@ Tror litt av slimproppen går. Men det har jeg trodd hver dag i en uke nå..
Ikke lett det her. Hvorfor kommer ikke svangerskap med bruksanvisning, dato og klokkslett? :P
Liten fortvilet utblåsning fra meg!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 OssTre<3

OssTre<3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 562 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 12 mai 2012 - 22:50

Hm, hvordan kjennes modningsriene ut da??:P
My greatest fear is that PMS doesn`t exist and this is my real personality!

#3 R0zaku

R0zaku

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 124 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 22:52

Som vonde kynnere og med vonde menssmerter men de har ingen virkning på den dumme livmorhalsen.

#4 OssTre<3

OssTre<3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 562 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 12 mai 2012 - 22:57

Åh? Er det sÅnn at nÅr de kommer sÅ kommer de for Å bli? For jeg satt i gÅr, med sterke kynnere med menssmerter, men har ikke merket noe mer til det i dag, bortsett fra at det sikkert sÅ inni natten masse nedentil.. Kanskje jeg er moden?! :D

#5 R0zaku

R0zaku

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 124 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 23:00

Den stikkingen har jeg hørt at kommer av babyen som presser på nerver.
Jeg har hatt sånne modningssmerter i flere uker nå, og livmorhalse var litt myk bare når jordmor kjente .
Derfor jeg blir litt snurt også. Så mye pain for ingenting :P

#6 OssTre<3

OssTre<3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 562 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 12 mai 2012 - 23:13

Ja, herregud, klart du blir snurt av å ha sånne modningsrier i 3 uker!! Hadde blitt gal, for det var forferdelig ekkelt... Jeg lurte jo på om det var fødsel på gang når det slo på sitt verste, og dette var bare på en kveld :P Får håper det roer seg litt hos deg da!
Får tenke på den fantastiske premien vi får til slutt :)

#7 R0zaku

R0zaku

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 124 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 23:18

hehe sånn sitter jeg hver kveld. Og når jeg tenker at jeg kanskje bør ta en tlf til føden så bare stopper alt opp :P
Ja nå kan det enten roe seg eller så kan det ta seg opp og skje noe action. :D

#8 OssTre<3

OssTre<3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 562 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 12 mai 2012 - 23:32

Bestill deg en time til akupunktur på mandag :) En for å få søvnen tilbake og en for å sette igang fødselen (om det ikke er så lenge igjenn) Naboen min prøvde det (for søvnen) og hun sa det virket som bare det. Sånn uten og ha hatt noe særlig tro på det. Og det virket litt på min bekkenlåsning, så er noe i det tror jeg..

#9 Mel nok

Mel nok

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 094 Innlegg:

Skrevet 13 mai 2012 - 00:32

Akupunktur er jeg fra nå av helt tilhenger av! Prøvde det før påska mot uro og bekkenplager, og makan som det virket. Måtte tilbake igjen etter påska fordi uroen og søvnmangelen kom tilbake, og makan som det virka da også. Jeg skal prøve å bestille meg time igjen til mandag, for kynnerne driver å tar seg opp i irriterende styrke igjen. Og kanskje vi kan begynne med akupunktur for å fremskynde modning, eller no'. :)

#10 SnartMammaTil2:)

SnartMammaTil2:)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 406 Innlegg:

Skrevet 13 mai 2012 - 10:37

Jeg hadde kynnere fra rundt uke 16/20 frem til fødsel med første mann..når jeg skulle bli satt i gang (svangerskapsforgiftning) hadde jeg hatt så vonde kynnere me det var som "normalt" for meg. Det viste seg på sjekk at jeg var 3cm å egentlig i god gang:)

#11 Myrsnipa_med_en_av_hver_+?

Myrsnipa_med_en_av_hver_+?

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 271 Innlegg:

Skrevet 13 mai 2012 - 12:28

Hadde masse vonde kynnere med nr 1, ca fra uke 33 til 42... Han kom altså 2 uker over tiden og jeg var ikke litt moden en gang.

Jeg er i uke 30 nå, og kjenner at det allerede er begynt, ikke noe gøy, håper de har bedre effekt på deg enn på meg! :)

#12 Briskeby

Briskeby

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Skrevet 13 mai 2012 - 16:43

Vis innleggprins i 2010+spire i magen skrev 13 mai 2012 - 10:37:

Jeg hadde kynnere fra rundt uke 16/20 frem til fødsel med første mann..når jeg skulle bli satt i gang (svangerskapsforgiftning) hadde jeg hatt så vonde kynnere me det var som "normalt" for meg. Det viste seg på sjekk at jeg var 3cm å egentlig i god gang:)

Akkurat samme historien hos meg! Bortsett fra at jeg ikke har født ennå;-) Kynnere siden uke 16 som jeg har blitt vant til og ikke tenker på som plagsomme - men nå snakkes det om igangsetting pga svangerskapsforgiftning (4 dager til termin) og da viste det seg på kontroll før helgen at jeg var ganske moden med nesten 3 cm åpning. Så da har jo kynnerne hatt litt effekt i alle fall,og ikke bare vært  "bortkastet tid og plage":-)

#13 Iselilja

Iselilja

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 546 Innlegg:

Skrevet 13 mai 2012 - 19:55

Jeg hadde ikke modningsrier med nr 1 og 2, men masse med nr 3. De to første fødslene tok hhv 34 og 26 timer, mens den tredje var over på 2. Vet ikke om det var på grunn av modningsriene, men de kan jo ha hjulpet?

En annen sak er at de to første var stjernekikkere, og fødslene var så inni granskauen vonde at jeg aldri forstod at fødselen var i gang med nr tre. Dro inn på sykehuset for en sjekk, og var klar for å kle på meg og bli sendt hjem da jordmor sa at hun skulle ta vannet så jeg kunne begynne å presse. Det var vondt, javisst, men aldri i nærheten av hvordan det var med de to første.

Så hva som gjorde den siste fødselen så rask; modningsrier eller normalt leie, vet jeg ikke, men jeg liker å tro at modningsriene hjelper ;)
Nothing is impossible, the word itself says "I'm possible" Audrey Hepburn

#14 SnartMammaTil2:)

SnartMammaTil2:)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 406 Innlegg:

Skrevet 13 mai 2012 - 20:30

Vis innleggBriskeby skrev 13 mai 2012 - 16:43:

Vis innleggprins i 2010+spire i magen skrev 13 mai 2012 - 10:37:

Akkurat samme historien hos meg! Bortsett fra at jeg ikke har født ennå;-) Kynnere siden uke 16 som jeg har blitt vant til og ikke tenker på som plagsomme - men nå snakkes det om igangsetting pga svangerskapsforgiftning (4 dager til termin) og da viste det seg på kontroll før helgen at jeg var ganske moden med nesten 3 cm åpning. Så da har jo kynnerne hatt litt effekt i alle fall,og ikke bare vært  "bortkastet tid og plage":-)

Så spennende da:) håper på en baby om ikke alt for lenge da!:) lykke til!:)

#15 R0zaku

R0zaku

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 124 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 21:37

Nå har hvertfall slimproppen gått.
Jordmor prøvde og strippe, men det gikk ikke, siden livmorhalsen min lå litt bakovervendt. Men noe må hun ha fått til siden den gikk noen timer etterpå :D
Vet at slimproppen ikke trenger og ha noe med nærstående fødsel og gjøre, men det gir meg ett lite håp hvertfall :D