Gå til innhold

Sikkert dumt spørsmål, men hvor mye klær trenger jeg til meg selv på barsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og for ikke å snakke om hvor mange truser trenger jeg? Man blør vel gjennom alt som er de første dagene eller?

 

Jeg hadde tenkt å ta med meg et par taightser (jeg vet det er feil stavet) :) Sånne tynne i bomull, og en i dongeri til hjemmreisen.

 

Kansje en joggedress?

 

2 lange cardigans

 

2-3 singletter og en tskjorte til å sove i

 

100 truser? Og 1 ammebh:)

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vi jo forskjellige med jeg syns det var best med litt løse bukser(joggebukse) på sykehuset.

Man bruker jo ganske store bind de første dagene, så ikke bare bare å skulle trekke på seg en trang tights. Da bør man hvertfall ha noe som dekker rumpa.

 

Ellers holder det med et par skift av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte sykehusets nettingtruser. Ville tatt med to bukser og 4-5 singlet /t-skjorter, jeg svettet utrolig og gjør det til dels fortsatt. Pluss sokker, amme-BH, cardigans osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med meg et par vide bukser (hadde ikke likt å gå i tights med den svære bleierumpa man får av de store bindene), et par ammebher, en t-skjorte jeg kunne ha på meg når vi fikk besøk og noe å reise hjem i. Ellers brukte jeg sykehusets lekre nettingtruser og sykehusskjorter. Skjortene er behagelige å ha på og jeg kunne skifte flere ganger om dagen hvis jeg svettet mye uten å måtte ha med meg så mye skittentøy hjem. Jeg blødde aldri gjennom, hvis man ikke blør ekstremt mye er det jo bare å skifte bind ofte nok, så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

 

Jeg hadde med meg en bag med 5 truser og løse shorts/bukser og gensere. Bind og ammeinnlegg får du gratis på sykehuset.

Jeg fikk spinalhodepine av epiduralen under min fødsel, så jeg var så uheldig å måtte bruke 14 dager + 3 operasjoner på sykehuset. Skulle kanskje tatt med mere klær. Var heldig som hadde en mann som gikk hjemom å hentet det jeg trengte da jeg bare måtte ligge strak ut i 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tights hadde nok ikke vært mitt førstevalg med de enoooorme bleiene du går rundt med... Jeg ville hatt med meg mange ammetopper/singleter, jeg svettet mye på barsel, og skiftet ofte. Store, gode truser og joggebukser, og en ammebh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde alt for mye med meg. Sikkert tre bukser og tre gensere, og nattkjole. Første dagen var det ok med morgenkåpe fordi jeg delte bad og gikk i bare truse og topp på rommet. Blødde ikke gjennom noe, så trengte bare en bukse. Jeg gikk i undertøy den første dagen, og diger joggebukse og ammesinglet resten av tiden. Hadde fire ammetopper, og brukte alle. Brukte opp en pakke ammeinnlegg også, siden det fosset melk. Hadde med en stor jakkegenser som jeg tror jeg hadde på til hjemreise, men ikke trengte ellers. Neste gang tar jeg mindre med, og så pakker jeg heller en bag nr2 som kan bringes til meg ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Jeg hadde med meg to sånne velour joggedresser mykt og godt, hadde lang cardigan følte ikke for å vise bleierumpa til alle så vile ha noe som dekket over.

Jeg brukte ikke truse de første dagene brukte rett og slett bleie..

Ville tatt med en 4-5 singletter, jeg svettet en del og de var lette å dra ned for å amme.

 

Soker er vel lurt, jeg brukte ikke det jeg brukte bare hawaianas hele tiden selvom det var mars. Jeg var så varm på føttene.

Amme bh, et par stykker. Pysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere.... Tights må prøves på forhånd med en tenableie fra sykehuset der jeg jobber! Haha:) Va derfor jeg tenkte lange cardigans da, som dekker rumpa! Har liksom lyst til å se ihvertfall litt fresh ut når vi får besøk, om vi får besøk:)

 

Så svetting er et problem etter fødsel eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliea, må bare få si, for et fint bilde du har til brukernavnet ditt! Du ser så glad ut!! :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så svetting er et problem etter fødsel eller?

 

 

Ja, de fleste svetter utrolig mye, og det var sånn til meg i flere måneder forresten, men verst på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...