Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hvor lenge før arbeidstid møter du opp?:)

• Logg inn for å svare
39 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 040 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:42

Jeg har _lært av min pappa at man alltid skal være tidlig ute til jobb/skole osv, så jeg har alltid vært 15-30 minutter før tiden på alt jeg skal møte opp i(bortsett fra private arrangement som bursdager, da holder det nok med 10 minutter)
Må innømme at etter jeg fikk barn (og er alene om ansvaret 80% av tiden) så hender det at jeg kommer ti minutter før på jobb....:S

Når møter DERE opp?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 040 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:44

Skjønte ikke spørsmålet..? Jeg begynner på jobb når jeg kommer på jobb. Men jeg jobber på kontor og har fleksitid. Du mente kanskje de som jobber i bhg, sykehus, osv, altså folk som har vakter med faste tider?

I så fall (har jo gjort det en gang i tiden også): Kom heseblesende i det jeg skulle begynne. Kanskje greit at jeg kan flekse nå :P

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 040 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:46

Vis innleggAnonym bruker skrev 10 mai 2012 - 20:44:

Skjønte ikke spørsmålet..? Jeg begynner på jobb når jeg kommer på jobb. Men jeg jobber på kontor og har fleksitid. Du mente kanskje de som jobber i bhg, sykehus, osv, altså folk som har vakter med faste tider?

I så fall (har jo gjort det en gang i tiden også): Kom heseblesende i det jeg skulle begynne. Kanskje greit at jeg kan flekse nå :P

Og ikke kan jeg lese heller.. Dette gjelder jo ikke jobb. Haha!

Vel, holder fast på 'heseblesende idet det begynner' ;)

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 040 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:46

Ja, de fleste har vell faste tider de starter på:)så var egentlig det jeg mente;)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 040 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:47

Kommer akkurat til tiden. Har ikke tid til å møteform 10- 20 min. før jeg begynner.
Jeg starter å jobbe med en gang jeg kommer, å har aldri sett noen komme så mye før tiden. Hva gjør de da? Drikker kaffe?

Er 100% alene, å den tiden vi har på morgenen vil jeg bruke med sønnen min, ikke sette han i bhg. unødvendig tidlig..

#6 November-spire-79

November-spire-79

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 100 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:47

Kommer ofte 15 minutter før på jobb :) Synes det holder :)

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 040 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:48

Vis innleggAnonym bruker skrev 10 mai 2012 - 20:46:

Vis innleggAnonym bruker skrev 10 mai 2012 - 20:44:

Og ikke kan jeg lese heller.. Dette gjelder jo ikke jobb. Haha!

Vel, holder fast på 'heseblesende idet det begynner' ;)

Herregud, nå må jeg gi meg! Kan virkelig ikke lese. Går og legger meg istedet.. LOL

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 040 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:50

Vis innleggAnonym bruker skrev 10 mai 2012 - 20:46:

Ja, de fleste har vell faste tider de starter på:)så var egentlig det jeg mente;)

Jeg tror faktisk nesten ingen jeg kjenner har faste tider. Stort sett alle har kjernetid fra 9-15 eller noe. Jeg har fleksitid og jobben starter derfor når jeg kommer inn døra.

#9 dorri

dorri

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 255 Innlegg:

Ååå jeg er alltid 2 til 10 minutter sein. Samme hvor hardt jeg prøver. Dette er min værste egenskap, gjelder ikke bare jobb, men alt annet jeg skal rekke også. Skikkelig flaut!

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 040 Innlegg:

15 minutter, men det er kun fordi jeg er avhengig av ei ferge - og da blir det slik at jeg er på jobb 15 minutter før tiden.

#11 petite fleur

petite fleur

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 783 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:51

Sprs når jeg begynner. Har jeg vakt fra kl 09, kommer jeg som regel 20-25 minutter før, pga dette passer best med mannens jobb og barnehagelevering. Da sitter jeg og leser avisa, drikker kaffe og prater med kolleger som ikke har begynt ennå.

Begynner jeg 07.30, kommer jeg som regel 5 minutter før.

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 040 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:52

Du skal rekke å være klar til det du skal gjøre. F.eks. ferdig skiftet og på plass e.l. innen arbeidstiden starter. Det holder ikke å komme inn ytterdøren kl 9:00 hvis du skal begynne kl 9.
Jeg er heldig og har fleksitid, og mener da at arbeidstiden begynner idet jeg setter meg ned ved pc'en. Og da har jeg hentet kaffe før jeg setter meg, så jeg er klar for å jobbe. Har kollegaer som mener at arbeidsdagen starter da de parkerer bilen, men dette blir helt feil synes jeg.

#13 "Himmel og hav"

"Himmel og hav"

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 092 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:54

Jeg er der ca 5 minutter før. Da rekker jeg å henge av meg og hente meg en tekopp.

Til private arrangementer er jeg presis. Der er det faktisk mer uhøflig å komme 10 minutter for tidlig enn 10 minutter for seint. Om du er for tidlig ute, så har du anledning til å være presis ved å gå en ekstra runde rundt kvartalet. Jeg kan ikke fordra folk som kommer for tidlig til meg, for da står jeg og rører i sausen med den ene handa mens jeg tar på mascara med den andre, drar opp glidelåsen med den tredje og gjør mitt beste for å få de hektiske kjøkkenrosene i kinnene til å se naturlig blussende og kledelige ut.

#14 Tøffe Tøflus

Tøffe Tøflus

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 259 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 10 mai 2012 - 20:54

Kommer helt an på hvilken dag det er. Jobber som lærer. Tre dager i uka begynner jeg med undervisning 08.15, da kommer jeg som regel 10 min før. De andre to dagene har jeg første time kl 10, og da kommer jeg alt fra 1,5 timer til 5 min før.
Livet er urettferdig, get used to it!

#15 Blabb00

Blabb00

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 693 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:58

Jeg kommer alltid 10-15 minutter forsent..

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 942 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:58

Kommer stort sett 15 min før, like greit å nyte kaffen uten stress på jobb som å drikke mens jeg ser på klokka hjemme.

#17 TigerpoteJ09G12<3

TigerpoteJ09G12<3

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 150 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 21:00

Jeg kommer presis eller minutter etter ;) Har ikke fleksitid, men det er stor takhøyde der jeg jobber. Privat er jeg kjent for å være sen...

#18 TigerpoteJ09G12<3

TigerpoteJ09G12<3

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 150 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 21:00

2 minutter etter skulle det stå

#19 Isola & Lillegull +2

Isola & Lillegull +2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 274 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 21:04

Heseblesende i siste sekkund her også.  Eller noen minutter for sent... :(

#20 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 040 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 21:05

Alle jeg kjenner har fleksitid. Trodde det var mest vanlig?