Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Nokon som har "sett" gut på UL, og fått jente?

• Logg inn for å svare
12 svar til dette emnet

#1 Maimamma`n

Maimamma`n

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 112 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 20:41

Eg var på ultralyd i veke 28, og då sa gyn at ho trudde eg venta gut (Gut nr 3 ) VI såg ikkje tissen, men pungen bakfrå.

Det er verkeleg akkurat det same for meg om det vert jente eller gut, men eg må seie at eg klarer ikkje heilt å stole på at det er ein gut. Magen er mykje mindre enn med dei to storebrødrene, og eg har hatt heilt andre plager.

Nokon som har opplevd at UL tok feil den vegen?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 fresh

fresh

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 20:45

Ikke den vegen, men andre veg :)
Jeg fikk vite at det var jente i uke 20, men i uke 24, viste det seg at det var gutt nr.3 :) Tror nok du kan stole på det så langt ut i sv.skapet. Men man vet jo aldri sikkert før de er ute :)

#3 Gullunger

Gullunger

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 694 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 20:47

Jeg har hørt at kjønnsleppene til jentene kan være veldig hovne. Så når dere ikke så tissen, og gyn bare "trodde" det var gutt, så er det vel ikke helt sikkert. Jeg har hørt flere ganger der folk forteller at de har fått motsatt av det de har fått beskjed om, selv om det stemmer i de fleste tilfellene.   :)

#4 Minimikro

Minimikro

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 268 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 21:54

Det skjedde med søskenbarnet mitt... hun trodde hele veien at hun skulle få jente, og de oppdaget ikke at det var en gutt før han kom ut og hilste på verden :)  Det skjedde forøvrig også med meg... altså, mamma trodde jeg var gutt... men det er jo endel år siden, så veit ikke om de hadde ultralyd da.... 24 år siden.

#5 Myrsnipa_med_en_av_hver_+?

Myrsnipa_med_en_av_hver_+?

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 224 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 08:05

Bare omvendt, sier de gutt er det som regel bankers, har ikke hørt om noen tilfeller hvor det blir feil.
Men sier de jente kan det likevel være gutt...

#6 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 08:22

Ja, min venninne fikk fastslått at det var gutt på ikke mindre enn to ultralyder +  at alle symptomene "stemte". Mannen var superglad og kjøpte fullt fotballutstyr fra favorittlaget i england, de malte barnerommet lyseblå, kjøpte gutteklær - og ut kom ei nydelig, lita jente... (som likevel fint kledde fotballutstyret :))
termin 23. april!

#7 Isla verde

Isla verde

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 14:17

En venn av meg fikk beskjed om gutt på UL i uke 18, ut kom ei jente.

#8 ticalinda

ticalinda

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 144 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 19:51

Jeg fikk beskjed om at det helt sikkert var gutt, på ultralyden i uke 18, men det var en jente som kom ut....

#9 Maimamma`n

Maimamma`n

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 112 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 09:03

Spennande å sjå kven som kjem ut om 19 dagar då! :)

#10 RookieBlue

RookieBlue

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 78 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 09:22

Jeg fikk beskjed 19+6 at jeg venter jente...håper virkelig det stemmer, for nå er det rosa kjoler og bodyer, og rosa badehåndkler, og andre rosa "younameits" på plass...hehe! :D

#11 Tigerliljen87

Tigerliljen87

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 13:34

Jeg signerer ROOKIEBLUE - jm på sykehuset i uke 19 lurte på om ikke det kunne være jente... På privat ul i uke 21 var jordmor "nesten sikker"... Vi får no se, men mye rosa/lilla her også nå!

#12 anna_duck

anna_duck

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 101 Innlegg:
  • StedÅrnes

Skrevet 10 mai 2012 - 20:06

Her var jordmor helt sikker på at det var jente, fordi hun så symfysebeinet tydelig. Og det er det bare jentene som har ;-)
De kaller det visst "fnisebeinet" hihihihi
Så vi er klar for jente nr 4. Bare og vente og se hva som kommer om 3-6 uker..... ;-)

#13 ♫røverdøtreog♪røver

♫røverdøtreog♪røver

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 239 Innlegg:

Skrevet 11 mai 2012 - 17:36

Jeg har en venninne som fikk vite at det var gutt på sen ultralyd, og hun hadde fått vite jente på ordinær (To år siden) - men jeg har lest om at det blir tatt feil begge veier, om enn sjelden da. Synes jo at det dette er snodig - skulle jo tro at utstyret avslørte gutten tydelig, he he.. Kanskje det er jenta som ligger der og viser finger'n, eller noe?!? ;)

Med hilsen fra 2.trim: