Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hvor lenge må man vanligvis vente på svar når man har tatt blodprøver?

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 033 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 17:16

Har tett endel prøver i dag,men tenkte jo ikke på å spørre hvor lang tid det tar og om de ringer eller jeg må ringe?..

Hehe,lang setning:)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 033 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 17:18

Kommer helt ann på hva du har tatt. Kan ta alt fra noen dager til flere uker å få svar på blodprøver

#3 Gjest_Verpehøna_*

Gjest_Verpehøna_*
  • Gjest

Skrevet 08 mai 2012 - 17:18

Det tar ca en uke fra de er tatt til legen får svar, også skal det sendes i posten. Så en 8 til 10 dager kanskje? Men har det gått mer enn 10 kan du jo ringe.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 033 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 17:20

Det tar ca en uke fra de er tatt til legen får svar, også skal det sendes i posten. Så en 8 til 10 dager kanskje? Men har det gått mer enn 10 kan du jo ringe.

Så lenge..Jeg vil vite helst i morgen :)

Har tatt noen for å sjekke ifht mangler (er usigelig trøtt og sliten) og noen for å følge opp pga andre medisiner jeg tar..

#5 HvittHus

HvittHus

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 720 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 17:23

Standard blodprøver tar tre til fire dager her jeg bor. Tar jeg prøver på mandag/tirsdag er de ferdig analysert til fredag.

Sendeprøver tar sjelden mer enn en 7 virkedager fram til svaret foreligger. Men jeg bor sentralt, så det er selvfølgelig med på å minke tiden det tar.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 033 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 17:27

Bor i Bergen:)

Men så det er slik at jeg må ringe og etterspørre resultatene?

#7 Tordensky

Tordensky

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 170 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 17:39

Hvis prøvene er helt fine er det vanlig praksis å ikke gjøre noe mer i forhold til å kontakte deg. De fleste leger gir deg bare tilbakemelding dersom det er noe som må gjøres (ta tilskudd el.l.). Bor selv midt i Trondheim og venter alltid en uke (ca) på svar på alle prøver jeg har tatt. Bortsett fra urindyrking som tar halvannen.. Så hvis du tok prøver idag er det nok litt optimistisk å vente svar i morgen ;-)