Ja nå er det bare nedtelling av dager som gjelder
Har forstått det sånn at overtstimulering har nødvendigvis ikke bare med antall egg å gjøre men også hvor hovne eggstokkene er. Man kan se tegn til overstimulering før eggene taes ut (hovne eggstokker + antall egg) men det er først når Ovitrellen er satt at man kan setter igang en prosess som gjør at man kan få symptomer på dette. De gangene jeg har opplevd dette har jeg hatt rimelig hovne eggstokker og ikke inst oppblåst og stinn mage, væske i buk og tungpustet pga noe væsker i lunger uken etter uttak. Har ikke vært innlagt så langt, men så er det også litt mitt eget valg. Grensen for overstimulering er vanskelig å definere ettersom de fleste reagerer forskjellig på overstimulering. I bunn og grunne r vi alle overstimulert når vi holder på med IVF, bare at noen er mere enn andre.
En gynekolg sa en gang til meg at kvalitet er mye viktigere enn kvantitet når det gjelder egg, og ofte henger for mange egg ved uttak sammen med redusert kvalitet. I mine øyne og slik jeg har forstått så er det ikke nødvendigvis bra med tanke på kvalitet å få ut så mange flere enn +/- 10 egg men dette er også individuelt:)
TVitvi:)
Prøver siden 2009. PCO, tett eggleder og kromosomfeil (Balansert translokasjon). Dårlige svømmere. 4 runder Pergo. 5 forsøk hos Hausken. 5 SA. Fremdeles masse håp <3