Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Snart UL!

• Logg inn for å svare
28 svar til dette emnet

#21 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 10 mai 2012 - 09:19

Da var det gjort og telefonen fra Hausken kommet.
Eg hadde mange egg som var fine og store fikk eg beskjed om :)

Skal fortsette som eg har i dag og i morgen Mens eg på lørdag skal ta bare ovitrelle. Det blir uttak mandag whop whop

Ble så usikker om eg hørte riktig syns dere det hørtes riktig ut
Prøver i 2 år og har diagnosen PCOS. 1 MA FORSøK : 2 AIH NEG , 1 FRYS NEG OG 1 IVF KJEMISK

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Kanskje snart <3 86

Kanskje snart <3 86

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 465 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 18:54

Å, sÅ kjekt Å lese Metti :D I morgen er det min tur Å krype opp i stolen ;P Satser pÅ det gÅr like fint her ogsÅ :)

Prøver 2009.PCO, tett eggleder og kromosomfeil. 4 runder Pergo og 6 IVF/ICSI = 6 SA/Kjemiske.IVF avsluttet 2013. Eggdonasjon September 2014, innsett 2 blactocyster 12/9.

#23 MammaHåp1

MammaHåp1

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 398 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 23:00

Super metti:D godt å høre, ja det hørtes riktig ut, gla på dine vegne:)

Ja da er det oss to imorgen da kanskje snart, håper vi er like heldige:) endelig , skal bli en fryd å få d unnagjort:) pipest i morgen, lykke til:)

#24 MammaHåp1

MammaHåp1

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 398 Innlegg:

Skrevet 11 mai 2012 - 13:53

Da har jeg vært på UL, og det gikk veldig bra:) var 10 eggposer , livmorsslimhinnen var 9,5 mm tykk:) gler meg til uttak mandag og insett på onsdag:) jeg var så redd for at det skulle gå dårlig pga ingen bivirkninger etter sprøyter, spørst om akupunkturen gjorde susen:) glede!!!!!
  • Kanskje snart <3 86 liker dette

#25 MammaHåp1

MammaHåp1

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 398 Innlegg:

Skrevet 11 mai 2012 - 13:54

Hvordan gikk det med deg kanskje snart?:)

#26 Kanskje snart <3 86

Kanskje snart <3 86

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 465 Innlegg:

Skrevet 11 mai 2012 - 22:27

Så flott MammaHåp1, det hørtes jo kjempe bra ut :D! Godt å se at mangel på bivirkninger nødvendigvis ikke betyr noe negativt :)

Her gikk det fint. Er nok litt overstimulert denne gangen også da men... Gyn så 23 egg i varierende størrelse og en del små som han ikke målte. Livmorslimhinnen min var 11mm, og alt mellom 8 og 15 mm er perfekt i følge han. Skal gå en dag til på sprøyter før det blir Ovitrelle på søndag og egguttak tirsdag:)

Heier på oss jeg nå, dette SKAL gå fint :D

Prøver 2009.PCO, tett eggleder og kromosomfeil. 4 runder Pergo og 6 IVF/ICSI = 6 SA/Kjemiske.IVF avsluttet 2013. Eggdonasjon September 2014, innsett 2 blactocyster 12/9.

#27 MammaHåp1

MammaHåp1

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 398 Innlegg:

Skrevet 11 mai 2012 - 23:10

Så kjekt da, ble jeg glad:)) da er det bare å håpe at helgen går fort., spent på å høre deres resultat etter uttak:) Hva er grensen til overstimulering , og hva er da problemet ? Har ikke lest noe om det, ble nyskjerrig. . Ja, dette her skal gå sååå bra, heier på oss jeg også. Nå er tiden inne, krysser alle fingre:)

#28 Kanskje snart <3 86

Kanskje snart <3 86

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 465 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 00:11

Ja nå er det bare nedtelling av dager som gjelder :P

Har forstått det sånn at overtstimulering har nødvendigvis ikke bare med antall egg å gjøre men også hvor hovne eggstokkene er. Man kan se tegn til overstimulering før eggene taes ut (hovne eggstokker + antall egg) men det er først når Ovitrellen er satt at man kan setter igang en prosess som gjør at man kan få symptomer på dette. De gangene jeg har opplevd dette har jeg hatt rimelig hovne eggstokker og ikke inst oppblåst og stinn mage, væske i buk og tungpustet pga noe væsker i lunger uken etter uttak. Har ikke vært innlagt så langt, men så er det også litt mitt eget valg. Grensen for overstimulering er vanskelig å definere ettersom de fleste reagerer forskjellig på overstimulering. I bunn og grunne r vi alle overstimulert når vi holder på med IVF, bare at noen er mere enn andre.

En gynekolg sa en gang til meg at kvalitet er mye viktigere enn kvantitet når det gjelder egg, og ofte henger for mange egg ved uttak sammen med redusert kvalitet. I mine øyne og slik jeg har forstått så er det ikke nødvendigvis bra med tanke på kvalitet å få ut så mange flere enn +/- 10 egg men dette er også individuelt:)

TVitvi:)

#29 MammaHåp1

MammaHåp1

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 398 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 10:22

Ok, må være hardt å bli overstimulert. Mange ekstra bivirkninger:s

Men hvordan går det med dere???

Jeg skal sette inn 1 egg 13.40:)) fikk 4 på frys:) så nå er jeg veldig glad:) skal på aku 12.45:) glede!! Jeg syns jeg fortjente en opptur nå, lykke til til dere også jenter:)) varme og oppmuntrende tanker sendes til dere:)