Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Jeg vil ha barn, mannen vil ikke.....

• Logg inn for å svare
28 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 125 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 15:27

Jeg har en sønn på 5,5 fra et tidligere forhold.
Nå er jeg gift med en flott mann. Vi har vært sammen i 2 år og gift i 1 år.
Jeg kunne så veldig gjerne tenke meg å begynne å prøve på nr 2 snart, men mannen som tidligere har vært ganske babysyk og elsker babyer har nå funnet ut at han vil vente noen år...
Jeg har fast jobb, mens mannen går på norskkurs (han er ikke norsk) og jobber deltid. Han vil helst ha fast fulltidsjobb før vi begynner, men det kan jo ta ganske lang tid før han får dette.
Jeg syns jo egentlig for sønnen min sin del at han burde fått søsken snart om han skal ha noe særlig glede av de. Jeg syns allerede alderforskjellen er mye større enn jeg egentlig hadde ønsket.
Jeg har spiral, så går ikke an å "glemme" en pille heller. På den annen side vil jeg jo egentlig ikke det heller, for jeg vil jo at det skal være noe vi begge er enige i og gleder oss over.
Er det noen som har noen gode argumenter? Hva bør jeg gjøre? Bare være tålmodig og vente noen år? Huff... har ikke lyst til det heller...............

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 297 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 15:50

Forstår faktisk mannen din, han vil jo bare forsikre seg om at han kan forsørge barnet sitt, han tenker forsvarlig og smart, helt klart.

#3 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 922 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 15:54

Jeg synes mannen din er ganske så ansvarlig og fornuftig, jeg.
Den som gir seg er en dritt.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 125 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 15:56

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg ventet, og ventet, og ventet...
Angrer som bare fy på hvor naiv jeg var! Kjærligheten gjør blind :-/
Til slutt gikk jeg fra ham, men det viste seg etter hvert at toget var gått for min del i forhold til å kunne få flere biologiske barn :-(

Det har aldri vært tvil om at jeg ønsker meg (mange) barn, og han sa aldri noe som tydet på at han ikke ville ha barn. Men han ble liksom aldri klar til å begynne å prøve. Skjønner ikke hvorfor han giftet seg med meg - når han nektet meg det jeg ønsket meg mest av alt i hele verden! Føler meg skikkelig lurt. Hadde han enda sagt nei, det kommer ikke på tale, så hadde jeg visst hva jeg hadde å forholde meg til. Men han var stadig usikker, og klarte ikke helt å bestemme seg. Og jeg var jo glad i ham, og lot tvilen komme ham til gode. Og angrer bittert i dag.

Vet ikke hvor gammel du er, men synes du skal ta en alvorsprat med mannen din! Angrer på at jeg ikke ga min mann et ultimatum, før jeg kom i slutten av 30-årene.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 125 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 16:01

Kommer ann på hvor gammel du er. Hvis du er i 20 årene ville jeg gitt det litt tid og heller godtatt at du endte opp med to "enebarn". om du nærmer deg de 40 ville jeg mast ganske mye og gitt ham et ultimatum. Gravid innen et år eller du ser deg om etter en annen mann.

#6 ღTyrkiskPepperღ

ღTyrkiskPepperღ

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 318 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 16:04

Jeg synes din mann høres veldig fornuftig ut.
Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 125 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 16:48

Vis innleggღTyrkiskPepperღ skrev 08 mai 2012 - 16:04:

Joda, mannen min er en veldig fornuftig mann. Det er vel bare jeg som blir litt lei meg på sønnen min sine vegne... Mannen vil gjerne vente i 5 år, og da er sønnen min 10 år...
Toget har vel allerede gått for at de skal bli lekekamerater, men jeg tenker at jo flere år vi venter jo større er sjansen for at de ikke kommer til å få et særlig nært forhold....
Jeg er 28 år og mannen er 32, så biologisk er det jo ikke noe galt i å vente i 5 år...
Men økonomisk så klarer vi oss helt greit. Hittil har vi levd på kun min lønn, og nå som han begynte å jobbe deltid har den lønningen kun vært et pluss... I tillegg har jeg jo veldig mange ting etter sønnen min... Men jeg vet at mannen har lyst til å ordne så mange ting før vi får barn. F.eks. har han lyst til å bygge et hus til moren sin i hjemlandet før vi får barn. Det kan jo også ta en god stund å få i orden.
Jaja... jeg får vel bare være tålmodig... Men jeg har skikkelig lyst på baby nå og tenker veldig mye på det.........
HI

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 125 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 17:21

Jeg hadde nok ikke gått med på at han utsatte vår familie for å bygge hus til moren sin.
Nå har han egen familie og den skal komme først.

#9 #Ariadne#

#Ariadne#

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 408 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 17:22

Hadde satt ned foten ang å bygge hus til moren fremfor å starte familie med deg. Høres merkelig ut.

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 125 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 18:00

Synes ikke mannen din virker så fornuftig når han sier han vil bygge et hus til moren sin først i hjemlandet...hva blir neste...flytter dere dit?? neida..men helt ærlig...bare vent du. du er fremdeles ung, om du venter 2 år så er det ingen problem.

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 125 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 18:04

Mannen til venninna mi ville også vente. Det gikk 11 år. Nå er de skilt, og han har reist til hjemlandet for å ta seg av moren sin. Hun er nå 35, og har ønsket seg inderlig barn i alle disse åra. Kanskje greit å være litt obs.

#12 ღTyrkiskPepperღ

ღTyrkiskPepperღ

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 318 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 18:09

Vis innleggAnonym bruker skrev 08 mai 2012 - 16:48:

Joda, mannen min er en veldig fornuftig mann. Det er vel bare jeg som blir litt lei meg på sønnen min sine vegne... Mannen vil gjerne vente i 5 år, og da er sønnen min 10 år...
Toget har vel allerede gått for at de skal bli lekekamerater, men jeg tenker at jo flere år vi venter jo større er sjansen for at de ikke kommer til å få et særlig nært forhold....
Jeg er 28 år og mannen er 32, så biologisk er det jo ikke noe galt i å vente i 5 år...
Men økonomisk så klarer vi oss helt greit. Hittil har vi levd på kun min lønn, og nå som han begynte å jobbe deltid har den lønningen kun vært et pluss... I tillegg har jeg jo veldig mange ting etter sønnen min... Men jeg vet at mannen har lyst til å ordne så mange ting før vi får barn. F.eks. har han lyst til å bygge et hus til moren sin i hjemlandet før vi får barn. Det kan jo også ta en god stund å få i orden.
Jaja... jeg får vel bare være tålmodig... Men jeg har skikkelig lyst på baby nå og tenker veldig mye på det.........
HI
Oki, Altså kan forstå at han vil vente til han får fast jobb osv, men at han bil bygge hus til moren i hjemlandet først, hadde jeg ikke godtatt. Nå vet ikke jeg hvor lenge han har vært i Norge og hvor mye/ lite norsk han kan.
Men når jeg svarte så tenkte jeg at på 2 år så må han kunne ha klart å lære godt bok norsk og fått deg en fulltidsjobb. Mente ikke at du burde vente i evigheter:) synes du bør ta en prat med din mann. Tvi tvi:)

#13 ღTyrkiskPepperღ

ღTyrkiskPepperღ

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 318 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 18:09

Sorry alle skrivefeilene, skriver fra mob og den retter seg slik den vil:s

#14 dorri

dorri

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 255 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 18:33

Kjip situasjon du er i, det er viktig at dere er åpne om dette og snakker om det. I og med at han har hatt lyst på barn før, så tyder det hvertfall ikke på at det ikke er håp om noen år.

Selv ble jeg uplanlagt gravid med en mann som absolutt ikke ønsker barnet ( vært samboere i 5 år). Det er veldig vanskelig å forholde seg til. Så jeg anbefaler deg absolutt ikke å "glemme" en pille eller noe sånt. Da kan du ende opp som meg... Ulykkelig gravid uten noe som helst støtte. Og det unner jeg ikke selv min værste fiende.

Snakk med han, fortell han at dette er viktig for deg nå, og finn for Guds skyld ut om dette med å vente med barn ikke er en unnskyldning for å aldri få barn.

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 125 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 18:52

Hadde jeg vært 28 år så hadde jeg virkelig kjent det i eggstokkene for å si det sånn.. å vente 5 år er fryktelig lenge, faktisk altfor lenge. Han kan jo høres så fornuftig ut som han vil denne karen din, men det er ikke så veldig positivt at han vil bygge hus til moren først.. Jeg har ei venninne som er gift med en utlenning, og han drev å sendte tusenvis av kroner hver måned slik at moren skulle få kjøpe seg egen leilighet. Hadde aldri i verden funnet meg i det! Snakk om galskap..

Jeg sjønner deg veldig godt at du vil ha en til. Er jo godt å bli ferdig med unger også før man er for gammel. Man skal jo faktisk ha et liv etter ungene flytter ut også, og å være 50 med unger boendes hjemme enda er da ikke så kult akuratt!

Håper du får han på gli!:D

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 125 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 21:46

Jeg er redd for at han kun bruker deg for å få innpass i Norge. For så å dra til hjemlandet og hente ei jente derfra og få barn med henne. Beklager at jeg er så skeptisk, men har hørt en god del slike tilfeller. Det at han sier at han vil bygge hus til moren før dere får barn, er suspekt. Ingen problem for ham å være i hjemlandet og hjelpe til med huset i noen måneder mens du går gravid vel?

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 125 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 11:21

Vis innleggღTyrkiskPepperღ skrev 08 mai 2012 - 18:09:

HI
Oki, Altså kan forstå at han vil vente til han får fast jobb osv, men at han bil bygge hus til moren i hjemlandet først, hadde jeg ikke godtatt. Nå vet ikke jeg hvor lenge han har vært i Norge og hvor mye/ lite norsk han kan.
Men når jeg svarte så tenkte jeg at på 2 år så må han kunne ha klart å lære godt bok norsk og fått deg en fulltidsjobb. Mente ikke at du burde vente i evigheter:) synes du bør ta en prat med din mann. Tvi tvi:)

Han har vært i Norge i 3 måneder nå, så det er nok et godt stykke igjen til han snakker godt norsk. Hittil kan han si noen enkle ting, men ikke ha noen samtaler på norsk.
Det med å bygge hus til moren er jeg forsåvidt enig i at vi skal, men ikke i at det skal komme i veien for å få barn.
Da han var liten bodde de i et fint hus og hadde god økonomi. Så ble faren hans skutt og drept og alle eiendelene deres brent. Siden det har moren hans hatt det vanskelig økonomisk.
Så hans store drøm er at hun skal ha et hus hun kan bo i slik at hun iallfall slipper å bekymre seg for det. I tillegg tenker vi jo å bygge huset slik at vi kan bruke det de gangene vi skal reise nedover.

#18 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 125 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 11:27

Vis innleggAnonym bruker skrev 09 mai 2012 - 11:21:

Vis innleggღTyrkiskPepperღ skrev 08 mai 2012 - 18:09:

HI

Han har vært i Norge i 3 måneder nå, så det er nok et godt stykke igjen til han snakker godt norsk. Hittil kan han si noen enkle ting, men ikke ha noen samtaler på norsk.
Det med å bygge hus til moren er jeg forsåvidt enig i at vi skal, men ikke i at det skal komme i veien for å få barn.
Da han var liten bodde de i et fint hus og hadde god økonomi. Så ble faren hans skutt og drept og alle eiendelene deres brent. Siden det har moren hans hatt det vanskelig økonomisk.
Så hans store drøm er at hun skal ha et hus hun kan bo i slik at hun iallfall slipper å bekymre seg for det. I tillegg tenker vi jo å bygge huset slik at vi kan bruke det de gangene vi skal reise nedover.

Forstår fortsatt ikke hvorfor det ene må utelukke det andre... Altså, dere må ikke reise ned for å bygge hus begge to, du kan godt gå gravid her mens han er der nede og bygger. Spør ham hvorfor han vil utsette det i forhold til bygging av hus, og om han seriøst mener å være gift med deg i mange år, eller om du er "overgangsfase" for ham for å få innpass i Norge.

#19 Gjest_lillemor og lillefrøken_*

Gjest_lillemor og lillefrøken_*
  • Gjest

Skrevet 09 mai 2012 - 11:29

Tror jeg ville satset på kompromiss her jeg, og prøvd å bli enig om hvordan man kan møtes på halvvegen...

#20 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 125 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 11:29

Vis innleggAnonym bruker skrev 08 mai 2012 - 21:46:

Jeg er redd for at han kun bruker deg for å få innpass i Norge. For så å dra til hjemlandet og hente ei jente derfra og få barn med henne. Beklager at jeg er så skeptisk, men har hørt en god del slike tilfeller. Det at han sier at han vil bygge hus til moren før dere får barn, er suspekt. Ingen problem for ham å være i hjemlandet og hjelpe til med huset i noen måneder mens du går gravid vel?

Jeg er heldigvis ikke redd for det. Han har bodd i et annet land i Europa i 3 år før jeg traff han (ikke som asylsøker. Han studerte der på studentvisum). Han har iallfall 3 damer fra der som jeg vet kunne ønske seg å gifte seg med han. Så hvis det var pga papirer, hadde det vært mye enklere for han å bare gifte seg med de isteden for alt styret vi måtte gjennom før han kom hit...
I tillegg giftet vi oss to ganger, både i kirken (katolsk kirke, der det jo ikke går an å skille seg) og på tinghuset. I det første bryllupet var alle vennene hans tilstede og hele hans familie var tilstede i bryllup nr. 2, til og med onkler som kom reisende fra byer noen timer unna, og barndomskamerater som kom tilreisende fra nabolandet.
Det han mener med at han vil bygge hus til moren først er at han mener at når vi får barn, kommer det til å koste såpass mye at han ikke vil ha råd til å bygge huset da...
Ellers hadde jeg ikke godtatt at han hadde reist til hjemlandet for noen måender mens jeg går gravid...
HI