Når gjør/gjorde dere klart alt til babyen kommer?
Skrevet 08 mai 2012 - 14:21
Er så lenge siden jeg fikk baby sist.. i 99...hehe.
Snarvei til forumene
Skrevet 08 mai 2012 - 14:41
Skrevet 08 mai 2012 - 14:51
Pakket litt i fødebagen, vasket vugga for å ha i stua, ikke lagt på trekk på dyner og madrass enda..
Venter på hengevugge som jeg har bestilt også, kommer om en ukes tid tenker jeg.
Vogn og bilstol står vasket og klart
Skal ha planlagt ks, men etter erfaring fra sist gang, kan fødselen starte før..og da var jeg ikke forberedt på d og måtte gjøre masse når jeg kom hjem fra sykehuset.Denne gangen skal jeg ha alt klart
Skrevet 08 mai 2012 - 16:11
er uke 35+3 i dag
Skrevet 08 mai 2012 - 16:12
Olivia74 skrev 08 mai 2012 - 14:21:
Er så lenge siden jeg fikk baby sist.. i 99...hehe.
Jeg har to uker igjen og har nå fått ordna vogn, satt opp seng og vasket klærne så jeg føler at jeg er ganske ajour.
De andre har kommet før tiden så ting kan egentlig skje når som helst, men mangler å handle inn stelleting/ bord, pakke bag og litt sånne små ting. Hvis jeg ikke rekker det er det ting mannen kan ordne når jeg er på sykehuset og.
Skrevet 08 mai 2012 - 16:29
Skrevet 08 mai 2012 - 20:43
Drøyer litt til med vasking av klær og sengetøy, og kommer til å re opp seng og vogn/vogge, og pakke fødebag når jeg har ca 4-5 uker igjen. Bare dekker over sengetøy med et laken, så det ikke støver ned. Man KAN jo tross alt føde fra 3-4 uker før termin som 2 uker etter, så jeg tenker det er greit å ha ting klart, så jeg slipper å stresse.
De store tingene ville jeg ha i hus før jeg ble altfor tung, sånn at å handle inn osv ville være slitsomt...
I tillegg er det første ungen, så jeg har veldig moro av å dille litt...da går liksom tida litt fortere også.
Men for all del, ingenting bør egentlig være stress...er jo bare å pålegge gubben de oppgavene man evt ikke skulle rekke!
Skrevet 08 mai 2012 - 21:51
I morgen er jeg 39 uker, og nå begynner det meste å komme på plass. Vi vet ikke om det er gutt eller jente, så jeg gidder ikke å vaske jentetøyer fra sist. Så jeg har litt klær klart, og tar det som det kommer. I dag kom vugga i hus, og sengetøyet er vasket. Vogn er klar, men bilsetet må gjøres klart når vi har gjort rent i bilen.
I dag var jeg på storhandel og handlet så det skal være nok i kjøleskap og fryser så vi slipper å dra ut og handle med en gang jg kommer fra barsel. Og så harjeg fortsatt en del husarbeid igjen som jg gjerne vil ha gjort før fødselen. Tar litt hver dag, men det går sakte.
Skrevet 09 mai 2012 - 12:14
og har tatt frem alt fra første barnet for 6.5 år siden Dvs Vogn og seng med alt tilbehør. Jeg mangler fortsatt bilstol. Har også kjøpt en enkel hvit komode som vi skal bruke til å stelle på, den står ved siden av barnesenga på rommet vårt. Har ikke fått på plass noe tøy, stresser ikke med det ennå..skal rundt til venner og familie og låne det de har brukt til sine små i løpet av de neste ukene.
Jeg vet at jeg kommer til å være totalt sliten di siste 3-4 ukene, så det er bedre å få det gjort nå mens eg ennå klarer å stå på 2 ben uten og klage FOR mye
Skrevet 09 mai 2012 - 12:18
Mangler å gjøre helt ferdig nye kommoden til den blivende storebror da, så jeg får flyttet hans klær fra stellebordet og inn på rommet...
Skrevet 09 mai 2012 - 12:22
Siden det er førstemann for oss så var vi tidlig ute med å ha ting i orden, for man vet jo aldri når disse miraklene bestemmer seg for å komme:)
Så jeg tenker at det gjør man med som man er komfortabel med. Noen liker å være ute i god tid og da er det vel bare å sette i gang:)
Skrevet 09 mai 2012 - 12:37
Jeg har tre uker igjen til termin og har omsider kommet meg til å pakke sykehusbagen. Har vasket et par sett gutteklær, et par sett jenteklær og noe strikkatøy. Babypledd og vugge er også vasket.
Bilsete og vogn satser jeg på å fikse neste uke.
Det er nok sånn at man biir litt slappere på forberedelsene fra unge til unge... Den første gangen er det jo helt altoppslukende :-) Ikke at det ikke er kjempegøy de andre gangene og, men da vet man jo itt mer hva det går i og det koster meg ikke mange kalorier å re opp en seng eller vaske en maskin med babyklær etter at jeg kommer hjem fra sykehuset.
Men: jeg syns alle førstegangsfødende skal gjøre seg klare akkurat når de har lyst og nyte forberedelsene! Det er en veldig viktig del av graviditeten!
Skrevet 09 mai 2012 - 12:38
Dette innlegget har blitt redigert av Scarlette: 09 mai 2012 - 12:39
Skrevet 09 mai 2012 - 14:10
Skrevet 10 mai 2012 - 13:44
Trenger å få kjøpt noen amme-bh og topper til meg selv da!
Skrevet 10 mai 2012 - 13:56
Skrevet 10 mai 2012 - 16:58
Jeg gidder ikke re opp seng og sånn før vi kommer hjem fra sykehuset. Det må da bli veldig støvete av å stå i 4-5 uker ferdig oppredd?
Vogna er kjøpt, står i en kartong i garasjen, samme med vugge.
Mannen må jo ha noe å holde på med når jeg er på sykeuset og brødrene er i barnehagen
Skrevet 10 mai 2012 - 19:11
Skrevet 11 mai 2012 - 06:15
Skrevet 11 mai 2012 - 10:09