Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Når gjør/gjorde dere klart alt til babyen kommer?

• Logg inn for å svare
22 svar til dette emnet

#1 Olivia74

Olivia74

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:
  • Stednord norge

Skrevet 08 mai 2012 - 14:21

Jeg har 6 uker igjen..Har vasket å gjort klar klær, hånduker og div. Men ikke pakket bagen, henta hjem vogna, stellekommoden, gjort klar vugga. Er det på tide jeg begynner å gjøre klart dette, eller skal jeg vente litt til?
Er så lenge siden jeg fikk baby sist.. i 99...hehe.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 krølle...

krølle...

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 563 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 14:41

Synes du er flink jeg! Har selv to uker igjen til baby kommer, og det eneste jeg har i hus er bilsete og vogn... Ikke vasket et plagg ennå, har ikke stellebord, seng, dyne, lammeskinn, stelleprodukter osv. Skal sies at vi er i sluttfasen av et oppussingsprosjekt, og det frister lite å ordne i stand før det er noenlunde fritt for svevestøv i huset :) Til helga kanskje?
 -06 +  12.05.12

#3 lin78 4herligebarn<3

lin78 4herligebarn<3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 374 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 14:51

Har begynt å vaske klær o.l. nå, 29 dager igjen :)
Pakket litt i fødebagen, vasket vugga for å ha i stua, ikke lagt på trekk på dyner og madrass enda..
Venter på hengevugge som jeg har bestilt også, kommer om en ukes tid tenker jeg.
Vogn og bilstol står vasket og klart :)
Skal ha planlagt ks, men etter erfaring fra sist gang, kan fødselen starte før..og da var jeg ikke forberedt på d og måtte gjøre masse når jeg kom hjem fra sykehuset.Denne gangen skal jeg ha alt klart :)

#4 mamma&elskerdet:)

mamma&elskerdet:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 292 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 08 mai 2012 - 16:11

uff vi skal flytte om 2-3 uker så har ikke gjort noe særlig. vasket tøy til å hente baby i dag. det er det. hvis noe skulle skje før må far bare trå til å vaske det som må vaskes og settes frem. har kjøpt det meste da, men står i boden.
er uke 35+3 i dag :)

#5 ariel78

ariel78

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 345 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 16:12

Vis innleggOlivia74 skrev 08 mai 2012 - 14:21:

Jeg har 6 uker igjen..Har vasket å gjort klar klær, hånduker og div. Men ikke pakket bagen, henta hjem vogna, stellekommoden, gjort klar vugga. Er det på tide jeg begynner å gjøre klart dette, eller skal jeg vente litt til?
Er så lenge siden jeg fikk baby sist.. i 99...hehe.

Jeg har to uker igjen og har nå fått ordna vogn, satt opp seng og vasket klærne så jeg føler at jeg er ganske ajour.
De andre har kommet før tiden så ting kan egentlig skje når som helst, men mangler å handle inn stelleting/ bord, pakke bag og litt sånne små ting. Hvis jeg ikke rekker det er det ting mannen kan ordne når jeg er på sykehuset og.

#6 toband

toband

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 372 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 16:29

her er alt tøyet vasket og lagt i en stor balje. Skal få lagt det inn i hyller nå snart. Har ikke pakket bagen, men både vugge og seng og vogn har jeg redd opp. Rimelig klart her!! 5 uker til termin.

#7 RookieBlue

RookieBlue

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 78 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 20:43

Er 31+5 i dag, og har vel hatt det meste klart i en ukes tid nå. Seng, stellebord, vogn, bilsete, vugge. Vogn og bilsete ble impregnert i helga.
Drøyer litt til med vasking av klær og sengetøy, og kommer til å re opp seng og vogn/vogge, og pakke fødebag når jeg har ca 4-5 uker igjen. Bare dekker over sengetøy med et laken, så det ikke støver ned. Man KAN jo tross alt føde fra 3-4 uker før termin som 2 uker etter, så jeg tenker det er greit å ha ting klart, så jeg slipper å stresse.
De store tingene ville jeg ha i hus før jeg ble altfor tung, sånn at å handle inn osv ville være slitsomt... :)
I tillegg er det første ungen, så jeg har veldig moro av å dille litt...da går liksom tida litt fortere også.
Men for all del, ingenting bør egentlig være stress...er jo bare å pålegge gubben de oppgavene man evt ikke skulle rekke! ;)

#8 Mamma´n til lillemor

Mamma´n til lillemor

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 386 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 21:51

Synes man må kjenne på selv når man ønsker å ha alt klart. Jeg var mye tidligere ute sist, men det var fordi det var første barnet og jeg synes det var morsomt å stelle i stand.

I morgen er jeg 39 uker, og nå begynner det meste å komme på plass. Vi vet ikke om det er gutt eller jente, så jeg gidder ikke å vaske jentetøyer fra sist. Så jeg har litt klær klart, og tar det som det kommer. I dag kom vugga i hus, og sengetøyet er vasket. Vogn er klar, men bilsetet må gjøres klart når vi har gjort rent i bilen.

I dag var jeg på storhandel og handlet så det skal være nok i kjøleskap og fryser så vi slipper å dra ut og handle med en gang jg kommer fra barsel. Og så harjeg fortsatt en del husarbeid igjen som jg gjerne vil ha gjort før fødselen. Tar litt hver dag, men det går sakte.

#9 SurreGuri

SurreGuri

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 150 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 09 mai 2012 - 12:14

Skal vi se, jeg er i uke 31
og har tatt frem alt fra første barnet for 6.5 år siden Dvs Vogn og seng med alt tilbehør. Jeg mangler fortsatt bilstol. Har også kjøpt en enkel hvit komode som vi skal bruke til å stelle på, den står ved siden av barnesenga på rommet vårt. Har ikke fått på plass noe tøy, stresser ikke med det ennå..skal rundt til venner og familie og låne det de har brukt til sine små i løpet av de neste ukene.
Jeg vet at jeg kommer til å være totalt sliten di siste 3-4 ukene, så det er bedre å få det gjort nå mens eg ennå klarer å stå på 2 ben uten og klage FOR mye :)

#10 GGI

GGI

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 083 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 12:18

Jeg har 5 uker igjen, og har det meste klart. Ikke pakket bagen, men lagt frem en del og skrevet liste. Mangler vuggen, den skal bare hentes hos svigers. Det meste hadde vi fra første barnet, så en del er bare hentet frem fra boden.

Mangler å gjøre helt ferdig nye kommoden til den blivende storebror da, så jeg får flyttet hans klær fra stellebordet og inn på rommet...

#11 Marit 27

Marit 27

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 308 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 12:22

Her fikk vi litt sjokk da mini ville ut i uke 32... fikk heldigvis stoppet det så han er fortsatt inni magen og vi er kommet til uke 36:) Så her er allt klart!
Siden det er førstemann for oss så var vi tidlig ute med å ha ting i orden, for man vet jo aldri når disse miraklene bestemmer seg for å komme:)
Så jeg tenker at det gjør man med som man er komfortabel med. Noen liker å være ute i god tid og da er det vel bare å sette i gang:)

#12 birma og tredjemann

birma og tredjemann

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 12:37

Jeg har tatt det vedig med ro med klargjøring denne gangen. Har en gutt og en jente fra før så sånn sett vet jeg jo at vi har det meste vi trenger - ett eller annet sted...
Jeg har tre uker igjen til termin og har omsider kommet meg til å pakke sykehusbagen. Har vasket et par sett gutteklær, et par sett jenteklær og noe strikkatøy. Babypledd og vugge er også vasket.
Bilsete og vogn satser jeg på å fikse neste uke.
Det er nok sånn at man biir litt slappere på forberedelsene fra unge til unge... Den første gangen er det jo helt altoppslukende :-) Ikke at det ikke er kjempegøy de andre gangene og, men da vet man jo itt mer hva det går i og det koster meg ikke mange kalorier å re opp en seng eller vaske en maskin med babyklær etter at jeg kommer hjem fra sykehuset.
Men: jeg syns alle førstegangsfødende skal gjøre seg klare akkurat når de har lyst og nyte forberedelsene! Det er en veldig viktig del av graviditeten!

#13 Scarlette

Scarlette

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 233 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 09 mai 2012 - 12:38

Seks uker igjen her, og kjenner presset nå. Litt redd for at det blir for mye å gjøre i siste liten. Så må få fingern ut å komme igang

Dette innlegget har blitt redigert av Scarlette: 09 mai 2012 - 12:39

#14 magedans

magedans

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 14:10

Har 17 dager igjen og har vaska babytøy. That's it :) Seng, stellebord og bilstol er på loftet etter de to forrige, så det er jo ikke noe pes. Men det er jo litt koselig å finne det fram og skru sammen, reie opp osv så kanskje en av dagene.....

#15 Tigerliljen87

Tigerliljen87

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 13:44

6 uker igjen til termin og her er det aller meste klart!! Har ikke pakket fødebag enda, men begynner vell med det når som helst egentlig, i mangel på noe bedre å gjøre!!

Trenger å få kjøpt noen amme-bh og topper til meg selv da!

#16 TurboJenny87

TurboJenny87

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 203 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 13:56

8 uker igjen og så og si alt er på plass. Har ikke vasket klær\ sengetøy eller pakket sykehusbagen. Men det drøyer jeg et par uker til. Dette er førstemann, så alt er nytt og skummelt og har fint lite kontroll, derfor vil jeg være best mulig forberedt på de områdene jeg kan kontrollere :P

#17 Gjøkeredet③

Gjøkeredet③

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 051 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 16:58

Har 4 uker igjen og har vel ikke gjort så veldig mye. Vasket litt tøy fra de andre to, men that's it..
Jeg gidder ikke re opp seng og sånn før vi kommer hjem fra sykehuset. Det må da bli veldig støvete av å stå i 4-5 uker ferdig oppredd?
Vogna er kjøpt, står i en kartong i garasjen, samme med vugge.
Mannen må jo ha noe å holde på med når jeg er på sykeuset og brødrene er i barnehagen :P

#18 Overraskelsen

Overraskelsen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 215 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 19:11

Har 9 uker igjen og ingen ambisjoner om å stresse med noe som helst på en god stund ennå. Herremin, vi har ikke fått 2,5 åringen ut av sprinkelsenga som lillebror skal overta ennå... Kanskje på tide.

#19 MammaElisabeth

MammaElisabeth

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 202 Innlegg:

Skrevet 11 mai 2012 - 06:15

Her er det 10 uker igjen, men både vogn,seng, stellebord og alt av klær er i hus. Jeg tenker at alt skal stå klart og vasket innen 5 uker, så kan jeg bare hekle ferdig babyteppe og ha små enkle oppgaver de siste 5 ukene. Jeg sier som Turbojenny - når det er første barnet er det greit å føle at man har litt kontroll - på det man kan kontrollere i alle fall ;)
Gravid for første gang, termin 20. juli

#20 Kaktus_86

Kaktus_86

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 244 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 11 mai 2012 - 10:09

Er 37 uker nå, og har kjøpt/fått inn alt (bortsett fra eventuell brystpumpe, hvis det blir nødvendig). Men vi må vaske noen ting enda; stellebordet, vognbagen, vippestolen, bilstolen). Og vil gjerne pusle litt sånn ekstra for å gjøre det koselig :) Pynte osv.. Har ikke hatt tid og energi til det enda. Midt i eksamenslesinga når permisjonen starter liksom, såeh ;)