Gå til innhold

Hvilken solfaktor bruker dere på småtrollene deres?:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe solkrem i dag til å ha både hjemme og i barnehagen, men synes faktor 30 høres mye ut.. Vi bor da i Norge:) hva bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Green people sin og den kommer i faktor 25.

Man må huske å smøre tykt nok og ofte nok!

 

Dette sier Statens strålevern:

Solfaktor 20 tar bort ca. 95 prosent av strålene, men faktum er at folk flest smører seg med bare en tredel av den mengden kremen er testet med. Den reelle beskyttelsen blir da bare en firedel av hva som står på tuben.

 

Her er forresten link til fjorårets test:

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article663672.ece

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker 30 på han. Han er bare 2år, med en sart hud. Vi bor ved sjøen, er mye ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 20, NIVEA invisible eller noe sånt, den som ikke er så klissete. Brukes av alle i familien.

 

I Norge da. Har ikke vært i Syden med Mini enda.

Endret av GGI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min jente blitt fire, men fram til i fjor brukte vi solfaktor 50, og lot være å smøre så fryktelig tykt. Hehe, i år blir det ingen ferie på oss, så regner med vi kan gå litt ned på faktoren. Fremdeles vil jeg nok bruke 25-30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker 30..fra mary kay..veldig god for den er ikke klissete og sand og slikt fester seg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er veldig lys i huden, så i syden de første årene brukte vi 30 - 50.

I år begynner vi på 30 og justerer kanskje litt ned på faktoren i løpet av ukene. Han må jo få føle litt sol på kroppen så han kan danne pigmenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett lavere faktor enn 20 som er til barn. Det er nok en grunn til at produsentene lager solkrem til barn med høy faktor;) Vi har alltid brukt fra faktor 20-30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden ingen. Jenta er 5 og ute minst 8 timer om dagen, men hun holder seg som regel i skyggen og er i bevegelse hele tiden. Har aldri vært antydning til solbrent. Hun blir bare brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn er veldig lys i hud og hår, så jeg bruker mellom faktor 30-50 alt etter hvor sterk solen er.

Er ikke alltid 30 holder f.eks hvis vi er ved/på sjøen og da blir det faktor 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...