Fødsel nr. 2, jeg er mer nervøs denne gang!
Opprettet av
Mams til Madde-11 og frøet-12
, mai 07 2012 19:19
5 svar til dette emnet
Skrevet 07 mai 2012 - 19:19
Nå er det bare 7 uker igjen til termin med vår lille jente nr. 2 og jeg må ærlig innrømme at fødselen til stadighet dukker opp i hodet. Jeg er litt nervøs denne gangen jeg. Forrige gang visste jeg jo ikke hva jeg gikk til, denne gang vet jeg... Og så leser jeg om så mange som opplever at fødsel nr. 2 går raskere og lettere. Min første fødsel varte i 4,5 timer fra vannet gikk, hadde ikke rier før etter en halvtime-time etter at vannet var gått, vi kjørte til sykehuset (45 min unna) og da hadde jeg 7 cm når vi kom inn, bare 1,5 time etter var hun ute. Presserende varte vel i ca 20 min. Kan virkelig det gå raskere? Var jo intenst vondt, men det er jeg ikke redd for. Bare forløpet jeg tenker sånn på. Jeg må vel bare vente og se som alle andre
Blir helt fantastisk å oppleve det igjen
Både å føde og å få møte den som har bodd i magen de siste ni mnd.
Håper hun kommer før tiden da forrige kom 15 dager før
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 07 mai 2012 - 22:20
Hei. Hørtes ut som du har hatt en fin fødsel da
Jeg har også hørt at det går fortere. Det gjorde det for meg, ca 1 time fortere med nr 2. Jeg gruer meg også veldig, og jeg gruer meg mere nå med nr 3 enn med nr 2. Kanskje for at man vet hva man har i vente på en måte? Hvertfall noe av det. Masse lykke til hvertfall. Du ble nok ikke så mye klokere av mitt svar men...
Alle gode ting er tre <3
Gjest_Prinsesse x 2_*
Skrevet 08 mai 2012 - 01:20
Samme her!
er ikke så redd for smertene ol. For det synes jeg faktisk ikke var så ille som jeg hadde trodd!
Men er også redd for hastigheten på fødselen. Engstelig for å ikke rekke frem. Sist tok det 1,5 time fra første rie til hu var ute. Hva nå? Husker jordmødrene sa at neste gang gikk det sikkert enda fortere... Ja, Kan det virkelig gå fortere? Hehe.
Men på en annen side er det jo ufattelig godt hvis det gjør det. Slippe å plages så lenge!
ja dette blir spennende! 6 uker igjen!
er ikke så redd for smertene ol. For det synes jeg faktisk ikke var så ille som jeg hadde trodd!
Men er også redd for hastigheten på fødselen. Engstelig for å ikke rekke frem. Sist tok det 1,5 time fra første rie til hu var ute. Hva nå? Husker jordmødrene sa at neste gang gikk det sikkert enda fortere... Ja, Kan det virkelig gå fortere? Hehe.
Men på en annen side er det jo ufattelig godt hvis det gjør det. Slippe å plages så lenge!
Skrevet 08 mai 2012 - 06:33
Snakk med jordmor om det! Kanskje dere kan legge en plan! Her planlegger vi hjemmefødsel, rett og slett fordi det har gått fortere for hver gang, og jeg vil unngå å føde i en busslomme...
Det kan jo plutselig drøye ut også, men da har jeg alltids muligheten til å kjøre til sykehuset om jeg angrer
Det kan jo plutselig drøye ut også, men da har jeg alltids muligheten til å kjøre til sykehuset om jeg angrer
Prinsessa 07,engleprinsen 08, Prinsen 09 og vesle kylling -12. Kos&kaos!
Skrevet 08 mai 2012 - 07:46
Jeg er også redd for å ikke rekke frem i tide.... mye mer logistikk også denne gangen, med en storebror som trenger pass. Så gruer meg til det! Er ikke redd for smerter. Fødte uten noe sist, og jeg er mer redd for sprøyter og slikt enn å ha vondt. Men jeg er også veldig redd for at noe skal skje med babyen under fødselen. At navlestrengen skal være rundt halsen f.eks. bruker mye tid på bekymringer merker jeg....
Skrevet 09 mai 2012 - 19:44
Så godt at vi er flere i samme båt
Jeg tror vi som er mammaer fra før av automatisk blir mer bekymret, også for at ting skal gå galt som bollefrua nevner. Bekymringer blir det nok mer av med to eller tre barn
Vi vil jo bare det beste for dem
Jeg tenker en del på at hun vi har fra før av må ivaretas og har til tider hatt tunge kvelder med dårlig samvittighet og tenkt "nå får hun ikke oss alene lenger, er det for tidlig?", "hva om jeg er alene og hun opplever at jeg ikke har så mye overskudd til henne?", "hva om hun blir lei seg når mamma holder babyen"...Off, er sikkert ikke noe problem..men jeg er veldig, veldig spent!
Litt utenom tema, men sånn ble det