Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hva heter det naturmiddelet som anbefales for ADHD barn?

• Logg inn for å svare
14 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 966 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 15:18

Husker ikke... Men lyst å prøve det på min meget urolige og aktive gutt som ikke har ADHD diagnose men veldig mange tegn...

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 966 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 15:36

Eye Q og Fri Flyt er to eksempler på det du er ute etter :)

#3 setima

setima

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 16:02

Jaa, takk:) Eye Q var det jeg var ute etter. Huska bare at det var noe med Q. Virker det?

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 966 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 16:12

Jeg veit ikke om dette du spør om men så lurte jeg på om du har lest om at adhd barn skal holdes vekk fra gluten og melk? Ikke så lenge var det på vg eller dagbladet om det også. Og så finnes det en bok "kjernesunn familie" hvor dem beskriver hvordan dei fikk et helt anna liv når dette ble kutta ut fra kostholdet.

#5 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*

Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
  • Gjest

Skrevet 07 mai 2012 - 16:34

Hei jeg har både brukt Efalex og EyeQ, mens Efalex.
Jeg har ikke ADHD, men Tourettes noe som tidvis gir meg svært dårlig konsentrasjon om da jeg tok 4 kapsler eller emr Efalex hver dag merket jeg god forskjell det gjorde også læreren min og mine foreldre.

Jeg sluttet også med meieriprodukter og det gjorde utslag altså ble en ny person! Jeg vil anbefale deg å lese boksen Kjernesunn familie der er det veldig mye bra kostholdsveiledning for de med ADHD eller andre diagnoser som kan gå utover konsentrasjon og ro.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 966 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 16:41

Vis innleggsetima skrev 07 mai 2012 - 16:02:

Jaa, takk:) Eye Q var det jeg var ute etter. Huska bare at det var noe med Q. Virker det?

Virket ikke her, selv i "ADHD-dose"(som er større enn vanlig dose). Men har hørt andre som det har hjulpet for. De jeg har hørt om som det har hjulpet, har ikke hatt ADHD. Bare litt skoleproblemer og slikt.

Der finnes ikke i dag en eneste godkjent og virksom diett for de med ADHD. Om man har gluten- eller melke-overfølsomhet eller allergi mot dette på en eller annen måte, så kan det gi ADHD-symptomer, men det er ikke ADHD.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 966 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 16:47

Frisk luft, heter det. :) Neida. :P

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 966 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 17:45

empower plus?

#9 Gjest_Mentha & Junior_*

Gjest_Mentha & Junior_*
  • Gjest

Skrevet 07 mai 2012 - 18:01

Denne kan kanskje være verdt å ta en kikk på også?
http://ipad.dagblade...helse/21395453/

Jeg lærte masse i alle fall :)

Dette innlegget har blitt redigert av Mentha & Junior: 07 mai 2012 - 18:02

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 966 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 18:16

Vis innleggMentha & Junior skrev 07 mai 2012 - 18:01:

Denne kan kanskje være verdt å ta en kikk på også?
http://ipad.dagblade...helse/21395453/

Jeg lærte masse i alle fall Postet bilde

Om dette dreier det seg også i boken Kjernesunn familie bare med masse eksempel fra demes sin hverdag.

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 966 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 18:26

Jeg har nettopp vært på et 2 dagers Kurs med en Guru innen dette feltet. Proffesor Christoffer Gillberg. Han har holdt på med dette i en mannsalder og hva han ikke vet og kan om dette er kanskje ikke verdt å vite. Han kunne fortelle at der finnes ikke noen diett som kurerer ADHD, autisme osv. Men barn som har laktose eller gluten inntoleranse kan ofte bli MYE VERRE i sin diagnose når dem har et kosthold som inneholder mye av dette.Det er derfor enkelte foreldre opplever at deres barn blir bedre når man tar bort gluten og laktose fra kosten, men da skyldes det inntoleransen, ikke at diagnosene er feil.

Han sa at det eneste som er helt klart forsket frem er at tilsetningstoffer som skaper sterke grelle farger i forskjellige produkter er som gift for ADHD barn feks og vil gjøre tilstanden deres verre.

Eye Q og omega 3 ol, er ikke ferdig forsket på , men undersøkelser så langt viser at det KAN ha positiv effekt på enkelte, men også her handler det om graden av funksjonshemming. Personer som ikke er så hardt rammet fra før kan muligens klare seg fint med bare tilsetning a Eye Q og kosthold, men i de aller flest tilfeller trenges det nok medisinering i tilegg. Det vil ikke si at de som må medisineres ikke også har godt av tilskudd av dette.

Jeg kunne holdt på en hel dag og referert fra dette kurset. men dere kan jo google ham å lese dere opp på hva han mener, skrevet og forsket frem.

#12 Summerheat85

Summerheat85

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 77 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 19:16

Her er det ikke noen diagnose, men 3-åringen vår har alltid slitt med søvn, mat og språk..vi begynte med eye-q, og da begynte han å sove om natten, spise(som følge av at han var mer våken), og begynte å snakke..han er også hyper hjemme, og klarer ikke å sitte i ro..vi må ha maksdose på 6 tabletter for å ha effekt..trapper vi ned eller lar være å gi han noen dager, så merkes det godt på han..

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 966 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 19:50

Vis innleggSummerheat85 skrev 07 mai 2012 - 19:16:

Her er det ikke noen diagnose, men 3-åringen vår har alltid slitt med søvn, mat og språk..vi begynte med eye-q, og da begynte han å sove om natten, spise(som følge av at han var mer våken), og begynte å snakke..han er også hyper hjemme, og klarer ikke å sitte i ro..vi må ha maksdose på 6 tabletter for å ha effekt..trapper vi ned eller lar være å gi han noen dager, så merkes det godt på han..

Bare det taler jo for at han har godt av å fortsette med dette, diagnose eller ikke diagnose :o)

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 966 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 19:50

Vis innleggAnonym bruker skrev 07 mai 2012 - 19:50:

Vis innleggSummerheat85 skrev 07 mai 2012 - 19:16:

Bare det taler jo for at han har godt av å fortsette med dette, diagnose eller ikke diagnose :o)

Det skulle være et :)

#15 ny vestfold

ny vestfold

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 130 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 20:02

annbefaler eye-q..merker veldig godt på min jente me adhd og autisme,om jeg kutter ut eye-q en dag.du skal ta 6kapsler om dagen i 12uker,deretter 2 kapsler om dagen.jenta mi,har nå 2 kapsler,og det er viktigere og ta de hver dag,enn adhd medisin.hun har sukker og melkefri diett i uka,i helgenn får hun litt,feks en is el en skive me søtt pålegg el sjokolade.merker godt når hun spiser det.skal ikke begynne på diett uten og ha snakket med lege,og tatt nødvendige prøver først,forde du får grunnstønad på nesten 1900kr mnd,om de går hvete el glutenfritt,men må ha bekreftwelse fra lege om at det er nødvendig pga allergi el feks diagnose.