Gå til innhold

Tidlig bekkenløsning og redusert arbeidstid


Jente+Oktoberbarn

Anbefalte innlegg

Da var jeg i gang igjen, bekkenet har bare blitt verre de siste par ukene... Så med en aktiv toåring som krever sitt også ble det legetime og 40 % sykmelding :S Kjedelig at det skal starte alt nå, akkurat som forrige graviditet. Noen flere som sliter med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 13+2 og har hatt bekkenløsning helt siden forrige graviditet:/ sønnen min er 2,5 år, så forstår deg godt! Etter jeg ble gravid nå er jeg halvveis på krykker , slik som forrige gang...sist fikk jeg invalidiserende bekkenløsning og ble satt i gang pga dette da sykehuset var redd for a

at bekkenet skulle få varige men...(men det fikk jeg uansett...) sist startet det i uke 6, samme denne gang. Går med bekken belte og joggesko, hjelper på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble delvis sykemeldt i uke 20, men hadde da kjent bekkenløsning siden uke 8! Med mye ro og hvile har det faktisk blitt bedre! Nå er jeg i uke 36 og jobber kun 20% (også sykemeldt pga andre ting).

 

Så mitt tips er å ikke press deg, men be om forlenget/økt prosent sykemelding hvis du ikke blir bedre. Sist sv.skap presset jeg meg alt for mye ifht. jobb, og var kun 20% sm de siste ukene, noe jeg fikk svi for i mange mnd etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp........bekkenløsning hører visst med for noen av oss......

Har kjent på det siden uke 10-12, ble 40% sykemeldt i uke 16, er nå i uke 21 og synes det ikke har blitt så mye verre, gode sko, og unngå ensformig underlag + en fantastisk kiropraktor som ihvertfall har kontroll på evt låsning og skjevhet som kan dukke opp, anbefales!

 

Har hatt bekkenløsning alle tre svangerskapene, men første var faktisk verst, fant ut at å presse seg selv straffet seg, unngår det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt vondt bekken siden uke 6, og først i dag dro jeg til lege (14 uker). Han ville sykemelde meg 25%, men vi ble enig om å se det an et par uker. Vet jo innerst inne at det ikke kommer til å bli bedre, og det vil jo ikke bli lettere etterhvert som jeg blir diger (venter tvillinger). Men syns det er så ekkelt, for har kun vært i denne jobben i en mnd. Menmen, svangerskapsplager er desverre ikke noe en styrer selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bekkenløsningen kom rundt uke 11 denne gangen, nå klarer jeg å holde det såpass i sjakk med 100% SM og alternativ behandling, det blir ikke noe retur til jobb for mitt vedkommende denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykm 50% på 4 uka, er sykm foreløp til juni.

Fikk bekken prob tidlig, og slet med å gå til tider da jeg var rundt 3 måneder. Har en betennelse å i fra før som bare er værre blitt. Utrolig leit og vondt:( Godt fysio og øvelser forebygger det litt:)

 

er 16+3 i dag

Endret av *G* Oktmini<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ja her er vi mange som sliter ser jeg! Det er jo så kjedelig å gå rundt slik, men heldigvis er resultatet helt fantastisk!

 

Kjenner at jeg er litt spent på hvor lenge jeg klarer å jobbe, håper jeg klarer litt til. Jeg var 100 % sykmeldt de siste 3 1/2 mnd forrige svangerskap, og det var jo så kjedelig å gå hjemme... Men jeg hadde ikke noe valg, var mye sengeliggende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...