Sykemelding i forbindelse med forsøk?
Skrevet 07 mai 2012 - 12:05
Man vet jo aldri når man må reise i forbindelse med forsøk, så syns det er litt dumt å bruke egenmelding. Noen som har erfaring med dette?
Snarvei til forumene
Skrevet 07 mai 2012 - 14:42
Skrevet 07 mai 2012 - 20:36
Skrevet 07 mai 2012 - 20:48
Håpefull38 skrev 07 mai 2012 - 20:36:
Det jeg tenker også.. Jeg vil ikke spolere sjansen min på å få barn pga noen timer på jobb.. Så tror jeg kommer til å prøve å få sykemelding..
HI
Skrevet 07 mai 2012 - 21:23
Jeg har åpen dialog med sjefen min.Og de gangene jeg dro til Danmark,tok jeg det på egenmelding.Nå,når vi er på Riksen,får jeg perm til det. Eller velferdsfri,som det heter så fint
Vet at ikke alle har det sånn...dessverre!
Men utfordringen er kollegaene mine da....de vet ingenting,og den uken jeg sluttet tidligere annenhver dag,begynte unnskyldningene å gå tomme :-/ Jeg blir overstimulert sånn *knips*,så må sjekkes annenhver dag. Driver allerede å finner på nye unnskyldninger til neste runde hehe
Men blir det IVF,så vurderer jeg sykemelding.Får se an humøret først...
Men uansett,goooooood luck ladies
Skrevet 07 mai 2012 - 21:29
Bare meg123 skrev 07 mai 2012 - 21:23:
Jeg har åpen dialog med sjefen min.Og de gangene jeg dro til Danmark,tok jeg det på egenmelding.Nå,når vi er på Riksen,får jeg perm til det. Eller velferdsfri,som det heter så fint
Men utfordringen er kollegaene mine da....de vet ingenting,og den uken jeg sluttet tidligere annenhver dag,begynte unnskyldningene å gå tomme :-/ Jeg blir overstimulert sånn *knips*,så må sjekkes annenhver dag. Driver allerede å finner på nye unnskyldninger til neste runde hehe
Heldige de som har god dialog med sjefen sin. Jeg kan ikke si til sjefen min hva jeg skal gjøre, for da hadde hun nektet meg fri. Så jeg må være "Syk". Synd det skal være sånn, fordi man VIL jo ikke være borte, men når man vil ha barn, så er det jo ingen annen måte for oss å få barn på.. Og jeg er aldri borte ellers, så har egentlig ikke så dårlig samvittighet ang. dette, men er jo ikke morro såklart.
HI
Skrevet 08 mai 2012 - 00:02
Skrevet 08 mai 2012 - 08:39
Håpefull38 skrev 08 mai 2012 - 00:02:
Godt å høre at noen sjefer er støttende på dette
HI
Skrevet 08 mai 2012 - 19:36
Anonym bruker skrev 07 mai 2012 - 21:29:
Bare meg123 skrev 07 mai 2012 - 21:23:
Heldige de som har god dialog med sjefen sin. Jeg kan ikke si til sjefen min hva jeg skal gjøre, for da hadde hun nektet meg fri. Så jeg må være "Syk". Synd det skal være sånn, fordi man VIL jo ikke være borte, men når man vil ha barn, så er det jo ingen annen måte for oss å få barn på.. Og jeg er aldri borte ellers, så har egentlig ikke så dårlig samvittighet ang. dette, men er jo ikke morro såklart.
HI
Ja jeg vet. Tar det ikke for gitt,for jeg vet mange sliter med akkurat det...
Kjipt når en må juge,og være "syk" ja,men hva skal en gjøre da??? VIL jo ha barn,men vil samtidig beholde jobben!
Håper for guds skyld det er verdt all denne jugingen,og "sykdommen"
Skrevet 08 mai 2012 - 20:52
Skrevet 08 mai 2012 - 22:16
Skrevet 08 mai 2012 - 22:24
IVFmamma skrev 08 mai 2012 - 22:16:
Men hva skriver legen da. Jeg har fått beskjed om at siden det ikke er lov i Norge, så har heller ikke legen lov til å sykmelde en for forsøk i Danmark. Er det fastlegen din som gir deg sykemelding?
Skrevet 09 mai 2012 - 00:11
Anonym bruker skrev 08 mai 2012 - 22:24:
Jeg har også fått sykemelding av fastlegen i forbindelse med IVF. Som sagt tidligere er det jo ikke noen som trenger å vite at man er i Danmark. Legen skrev "infertilitet" på min sykemelding. Men er vel sikkert noen leger som ikke liker å gjøre det. Har en veldig støttende lege som har vært positiv til dette hele veien
Dette innlegget har blitt redigert av Håpefull38: 09 mai 2012 - 00:11
Skrevet 09 mai 2012 - 20:47
Skrevet 10 mai 2012 - 14:58
Skrevet 11 mai 2012 - 14:29