Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

LilleFie?! :)

• Logg inn for å svare
29 svar til dette emnet

#21 kattungen 

kattungen 

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 105 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 14:14

Jaja.. Da ser det ut til at jeg er infertil da :( Hele venstre eggstokk er nå dekt av endometriose (tok bare 4 sykluser før den var overgrodd), så har bare høyre eggstokk igjen, men den er det en liten flekk på også. Er ikke rart jeg har vondt :( Vi er henvist videre, og hvis vi ikke klarer å unnfange i ventetiden på henvisningen så blir det prøverør :( Hun visste ikke hva vi blir henvist til, er vel opp til de på St. Olavs å finne ut det nå. Det rare er at jeg er mer avslappet enn noen sinne nå. For nå vet jeg hvor liten sjans vi har, så nesten ikke vits i å prøve lenger. Jeg må bare holde ut smertene. Ingen vits i å ta NSAIDs mot smertene for det er nesten like effektivt som p-piller.

(Samme som gullfiskbollen)

LilleFie! Stakkars deg. Jeg må si jeg ble betenkt med de smertene du hadde, de liknet på mine....Bare at hpå meg har det gått også veldig utover tarmen og det endte med akutt operasjon da jeg ikke kom på do. Men begge eggstokkene mine var herpa. De svidde de løs og fjernet flekker og cyster. Etter operasjonen opplevde jeg å ha nesten smertefri mens. Burde du ikke fjerne ting før du får prøverør? De smertene kan bli et H å leve med. Til slutt er de der nesten hver dag. Stakkars liten. Tenker på deg og vet jo godt hvordan det er. Men tenk at jeg har blitt gravid på egenhånd (etter operasjon). Det er håp for deg også. Legen sa jeg måtte ha prøverør, men nå er jeg jo på vei med nr 3. Håper du får oppleve det samme, og håper de tar en lap for å fjerne den dritten. Håper det ikke tar lang tid i kø. For meg tok det 3 mnd sist, men da maste jeg. Lykke til lille venn. (Og ja, det gikk bra med meg og levende baby, hurra!)

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 MinStørsteDrømBlirSann?

MinStørsteDrømBlirSann?

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 199 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 14:51

Nei og nei Fiesnupp :( Men dette skal ordne seg, Ordner seg alltid for snille jenter, og du som er så søt og god kommer til å få tilbake mirakler av dette. Kanskje dobbel lykke?!
Hvil kroppen din, og "prøv" å ikke tenke på graviditet men bare kos dere med masse sex og vent å se <3

#23 Fiemamma

Fiemamma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 280 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 17:55

Kattungen: ja, jeg har vært livredd selv skal jeg love deg. Sitter med smerter nå også, så har hatt vondt konstant i over ei uke nå. Er godt å sitte i dusjen med varmvann fra dusjhodet, levende lys og chill-out musikken min når det står på som værst. Da slapper jeg godt av med hodet inntil veggen med lukkede øyne.

Jeg skal lete etter en akupunktør i byen som er god på endometriose og se om det hjelper, mamma skal hjelpe til med sponsing :) Jeg har blitt henvist til fertilitetsseksjonen ved St.Olavs og finner nok ut på konsultasjon der hva vi skal gjøre. Er liten vits å ta IVF med kroppen full av endo iallefall. Jeg har tenkt på deg i hele dag kattungen, for du er den som gir meg mest håp av alle, enda jeg ikke vet hvem du er. Jeg fortalte om deg til mamma til og med. Sa jeg vet om ei som... Hun ble så glad for å høre at du har fått det til tross alt!

Jeg kommer til å mase om fortgang i lap jeg og hvis de kjører det på meg.

Hællandussen så godt det var å høre, det var det jeg sa vennen min :wub: Lille knøtt <3

MinStørsteDrøm: ja, nå skal vi bare slappe av og ta livet som det faller seg, hihi :D Blir digg å slippe pliktsex, el-tester og g-tester, WOHO :D Vi har snakket om å kjøpe oss småbruk og ha dyr der som kompensasjon :D Livet er ikke så aller værst likevel!

Venter sin vakre sønn 16.november <3

#24 kattungen 

kattungen 

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 105 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 20:30

LilleFie, du er så søt, enda du har det vanskelig! Jeg vil bare gi deg et lite tips, og det er at hvis smertene blir uutholdelige, må du dra på legevakten. Kanskje de får fortgang i prosessen? Kanskje du får en akutt lap? Det er ikke noe tull med endometriose, har hørt om folk som ligger med smertepumpe på sykehuset i perioder (au-au!). Så fint at moren din kan støtte deg økonomisk (og sikkert psykologisk) i prosessen. Så søt du er som fortalte om meg:) Det er ikke så mange jeg kjenner som har blitt syke av endo, men mange som har det. Og klart jeg skal fortsette å muntre deg opp! I dag igjen hos gyn.undersøkelse ristet legen på hodet med latter og sa at det var utrolig at jeg hadde blitt gravid. Det er litt moro! Jeg gikk også til akupunktur, hjalp litt. Bra du har så godt mot, og har humøret oppe! Tenkte på deg i dag når du var der:)

#25 Fiemamma

Fiemamma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 280 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 21:31

Hihi, så snill du er :)

Ja, jeg har tenkt tanken selv med legevakt. Begynner å bli ganske lei av å ha vondt nå :( Kjenner ei som fikk akutt lap etter oppmøte med magesmerter der. Særlig tror jeg at jeg får det når jeg sier at jeg har endo. Det er jo ikke tvil lenger, selv om det bare er sett på ul. Det er konstant smerte så får aldri pause fra det. Er værst om kveldene/natta, av en eller annen grunn. Smertepumpe hørtes deilig ut, faktisk!

Ja, moro og HELT fantastisk at du ble gravid mot alle odds! Det er jo ikke til å tro :D Håper at jeg har like flaks! :)

#26 Fiemamma

Fiemamma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 280 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 11:27

Har fått time til endo-aku på tirsdag! Wooohoo :)
  • Marolla og MinStørsteDrømBlirSann? liker dette

#27 kattungen 

kattungen 

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 105 Innlegg:

Skrevet 13 mai 2012 - 19:29

Håper det hjelper deg lille venn. Kan ta noen ganger før du merker noe forskjell, men det kan også hjelpe umiddelbart. Håper det hjelper deg mot smerter og alt annet tull. Lurer på om de pergokurene gjorde tilstanden din verre...Det setter i gang mye inni der, kan tenke meg at den endometriosen fikk kost seg litt med ekstra hormoner...AU!

#28 Fiemamma

Fiemamma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 280 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 00:45

Ja, gyn sa at pergoen provoserer endoen til å vokse kjapt. Selvsagt Må det være sånne baksider :( Håper aku hjelper på blodomløpet sånn at det ikke blir så mye toxiner og proteiner som bryter ned eggcellen og sædcellen. Det er det som skjer når man har endo, er derfor man ikke klarer å unnfange, men tvært spiren sitter går det normalt sett bra :) Du fikk det jo til selv kattungen min! :wub:

#29 kattungen 

kattungen 

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 105 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 20:11

Kan ikke skjønne at legen har tatt sjansen på å sette deg på pergokur med den diagnosen. De burde ha opplyst deg om hvilke bivirkninger det kunne gi. Og du som har fått en ødelagt eggstokk. Det er grusomt og ikke minst kjempevondt. Legene gjør mye rart. Etter min 2. operasjon klarte de å gi meg p-sprøyte (da jeg fortsatt ikke var helt våken) fordi de trodde at jeg ikke ville ha barn enda, og det var gunstig for meg å få p-sprøyte da jeg slapp mens. Så det utsatte prosessen i 1 år, først da var syklusen regelmessig og normal. Hadde de lest journalen min hadde de sett at jeg hadde barneønske. Så man må passe på. Men jeg er egentlig ikke bitter og sur likevel, for det var jo de som fikset opp i alt så jeg kunne få barn- det veier opp for alt. Jeg håper virkelig det ordner seg for deg, at du får et nurk snart. Jeg får vondt langt inni meg når du bekriver hvordan du har det, for jeg vet akkurat hvordan de smertene er (grøss). Jeg tror jeg skal fjerne alt inni der når jeg er ferdig med nr 3. Lykke til med akupunktur i mrg:)
  • Fiemamma liker dette

#30 Fiemamma

Fiemamma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 280 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2012 - 01:14

MinStørste, hvor ble du av da? :) Hvordan går det?