Gå til innhold

LilleFie?! :)


MinStørsteDrømBlirSann?

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med deg?! Fikk du mens?! Her fikk jeg mens 1mai ( noe jeg ikke håpet på ), men da er jeg ihvertfall i rute :)

Fikk brev av legen idag, hvor hun skrev: Blodprøvene viste at du reagerte veldig bra på tablettene, og hadde hatt eggløsning. Det var også helt normale verdier med tanke på eggstokk-kapasiteten.

 

Sambo tok jo også sædprøve som sa : Prøven viste litt redusert antall sædceller, og et noe lavt antall av de som skal bevege seg meget fort.

 

Hmmm....

 

Jeg fikk tilåmed bekjed om at blodprøvene mistenkte at jeg kunne ta stoffskifte så lurer på hva alt dette betyr..

 

Har din sambo fått noe svar?!

 

Krysser fingrene for oss jentene altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia snuppi :)

 

Joda, det går bedre nå! Jeg fikk mens 2.mai :/ Hadde to netter i uken som var der det var like før vi måtte ringe etter ambulanse. Jeg skal aldri i mitt liv spise en eneste pergo igjen! Hadde så vondt at jeg seriøst trodde jeg skulle dø. Deilig å ikke ta pergo nå, er så vant med hetetoktene så nesten rart :P

 

Så bra at blodprøvene var fine :D Mener du lavt/høyt stoffskifte?

 

Det kan hende det bare er en periode for mannen din at rampetrollene hans er litt slappe :) Fant en ganske kul side på nett www.fertil.no som skriver den del om sædkvalitet, samt har en graf der med måling av antall sædceller hos en mann i to år. Det er ganske interessant å se hvordan det svinger hos han, og en trøst når prøven blir litt dårlig :)

 

Min fikk svar ja, hannes er litt bedre enn normalen (normalen er 20 mill sædceller pr/ml.) Så heldigvis er det "bare" meg det er noe muffens med hos oss. Deilig å få det bekreftet, jeg ble sprø av å ikke vite noe.

 

Vi skal på samtale med gyn for videre utredning på torsdag. Tenker jeg får en ul for å sjekke ståa etter pergokurene. Er nå i min 12 pp.

 

Håper det blir et lite troll i magen vår i løpet av sommer'n, MinStørsteDrøm! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så fært at du har måtte gått igjennom så mye ( unnskyld uttrykket ) dritt altså!! Jeg har vært veldig heldig med disse pillene tror jeg, ikke merket noe ubehag, merket godt at jeg hadde EL men ikke på noe negativ måte og egentlig bare vært glad å blid, og fikk EL og mens når jeg skulle..

 

Jeg vet liksom ikke helt hva dem mener med stoffskifte, snakket litt med familie, hvor 2 av mine nærme familie har høyt stoffskifte og har brukt tid på å bli gravide, mer vet jeg ikke enda :/

Eneste jeg har lært av stoffskifte prob er at lavt stoffskifte gjør at man er tynn og ikke legger på seg, og med lavt stoffskifte så går man mye opp i vekt og ikke kommer seg ned igjen.. Hmm..

 

Tenker litt på det med rediserte sædceller, har egentlig følelsen at at han alltid har hatt det siden vi nå har prøvd i 2år og ingenting har skjedd. Men har en god følelse på at vi kan gjøre noe med det da, så håper det :)

 

Ja, deilig at prøvene til din sambo var bra da, da blir det litt lettere enn om det hadde vært noe med begge.

Har egentlig ikke vært noe spes galt med meg bortsett fra sen EL og lengre sykluser men pergo fikser opp :)

 

Så spennende det blir å finne ut av det da :)

Jeg har ikke vært inne på noe samtale enda, bare fått brev om ditt og datt så føler det er litt dårlig kommunikasjon her, men gjør bare det hun skriver også venter jeg max 3 mnd til så må jeg møte hun skikkelig.

 

Jaaaa, i sommer skal vi bare bli det. Det var en som sa til meg at istede for å "stresse" eller tenke at nå må jeg bli gravid osv, så heller tenk at du er det, for da skulle visst kroppen gjøre seg mere åpen for det, så tenkte å prøve det istede. hehehehehe.

Da blir det heller ikke så mye stress ;D

 

Kleeeem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, noe skrive feil her :D

 

Høyt stoffskifte : Lav vekt.

Lavt stoffskifte: Høy vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg "mener hva du skjønner" (med skriveleifa) :P

 

Du har vært heldig som slapp :) Har du hatt en kur nå? (glemsk)..

 

Jeg vet at stoffskifteproblemer kan gjøre det vanskeligere å bli gravid/holde på spiren, men det går an å medisinere det, hvertfall lavt stoffskifte, tror det er litt mangel på god nok medisin mot høyt.. La oss håpe det ikke er noe galt. Du må nok ta en kontrollprøve tenker jeg. :)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, føler egentlig kuren gjorde positive ting med kroppen faktisk. Det eneste rare jeg har opplevd var den "fosterposen" eller hva den slimposen var for noe. Rareste jeg har sett noen gang. Men tenker på det som positivt også :)

 

Ja, jeg skal ta den blodprøven i løpet av noen dager tenkte jeg. Håpet på spire denne mnd, har jo bursdag denne mnd jeg også ;) hihi.. Den kuren varer jo i 2 mnd så da krysser vi fingrene fortsatt :)

 

Plutselig sitter spiren hos oss begge denne mnd :D *Krysse fingrene alt jeg kan *

 

^Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Metti :wub:

 

Ja, får håpe det da :) Hører snakk om at pergoen varer i to sykluser jeg og, og forhåpentligvis er slimhinna god nok til å holde på egget (hvis jeg har friske eggledere og blir befruktet)!

 

Det rare er at jeg er på CD6 og trente ekstra lenge i kveld, og midt under treninga får jeg helt vanvittige menssmerter, og blødde friskt rosa blod når jeg kom hjem og gikk på do (det kom på papiret).. Som om jeg får mensen på ny.. Tente te-lys på badegulvet og satte meg ned i dusjen med varmvann over kroppen og magen i en halvtime. Det gir så god smertelindring for meg med varmt vann! Hørte på arabic desert lounge og satt i dusjen og bare slappa heeelt av med duggfrisk Pepsi Max. ååååh så digg! Mannen hadde kokt varmeflaske som lå klar til sofatjenesten min etterpå :)

 

Vi begynner med aksjene etter timen min tror jeg. Sikkert ikke moro å rote rundt i ei grotte med gamle svømmere :P Aner ikke når jeg får el (hvis jeg får det). Men kanskje hun ser eggpose® på ul og kan si noe om når de slipper.

 

Satser på at det blir no' bursdagspresang i magen din nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får håpe denne pergoen gjør susen denne mnd <3

VI Må BLI GRAVIDE Nå!!! BABYSTøøøøøøV!!

 

Oiii, hva vil det si? Er du ikke egentlig ferdig med mens nå?!

Har du sjekka om du ikke er gravid allerede?! Spennende... :D

 

Her begynner vi å legge inn aksler nå også.. weee :D hihihihii!!

 

Meeeen, med oss med treige sædceller, hvordan gjør vi det?! Har du noe triks?! Ofte sex?! spare sædceller?! Noe tilskudd som er bra?!

 

Håper på mai siden oss begge har bursdag i mai :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lilleFie. Ønsker deg lykke til i morgen og håper du får noen svar på spØrsmål slik at du kan komme deg videre. Skal selv på UL i mrg og gruer meg veldig. Håper alt er bra inni der og at jeg kan senke skulderene. Håper du kan få hjelp til å finne svar på din ulØste gåte. Lykke til! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk kattungen :) Begynner å bli nervøs nå, men får bare la det stå til :) Det som skjer, det skjer. Uansett er det bedre at jeg får vite det nå og få hjelp, enn å gå sånn som dette..

 

Masse lykke til på din ul også søtnos :) Det går helt fint i supersterke kroppen din skal du se, og knøttet koser seg der inne <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjempespennende å høre i morgen hva de har sagt på sykehuset. Hvilket sykehus skal du på? Hvis de har studenter, bør du si at du helst ikke ønsker. Dette fordi mange leger "glemmer" pasienten sin til fordel for å undervise, og det kan være ganske kjedelig når man har stått lenge på vent for å få en forklaring og få vite veien videre. Snakker av erfaring da jeg selv har vært et meget interessant case;) Man blir undersøkt nok når man har kvinnesykdom, og da holder det på en måte med legens undersøkelse.

 

Takk for lykkeønskning, jeg håper det går bra, men er redd pga en MA tidligere etter uke 12 og pga risikosvangerskap....Krysser fingre for oss begge i morgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattungen: jeg skal hos privat gyn først og fremst i morgen. Enten blir jeg sendt hjem med henvisning til noe, eller hu sender meg rett på sykehuset.. Vet ingenting enda :( Får nok vite ståa på ultralyden. Litt engstelig, men må bare gå igjennom det som måtte komme. Skal oppdatere så snart jeg kan etter timen.. Takk for råd om evt. studenter! Jeg har fortalt knøttet ditt at h*n skal holde seg frisk der for min skyld <3

 

Mettimi: jeg har time på det rare tidspunktet kl.11.20.. Enn du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kl 07.45 så det er ganske tidlig. Slippe hvertfall vente hele dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere jenter. Håper på noe positivt så dere får hjelp med hva enn som trengs <3

Her må jeg vente 3 mnd på at sambo skal ta ny sædprøve før noe mer skjer:( ønsk meg lykketil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til MinStørste :) Du kan lese mer om sæd på fertil.no btw, alt om kosttilskudd osv. :) Ville lagt ei pute under baken etterpå bare for å hjelpe det meste av det til å komme dit det skal, kanskje ikke det lureste å reise seg rett opp og sette seg på do etterpå :)

 

Har vondt nå :( Uff, får prøve og sove litt, eller i det minste hvile i senga.. God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Da ser det ut til at jeg er infertil da :( Hele venstre eggstokk er nå dekt av endometriose (tok bare 4 sykluser før den var overgrodd), så har bare høyre eggstokk igjen, men den er det en liten flekk på også. Er ikke rart jeg har vondt :( Vi er henvist videre, og hvis vi ikke klarer å unnfange i ventetiden på henvisningen så blir det prøverør :( Hun visste ikke hva vi blir henvist til, er vel opp til de på St. Olavs å finne ut det nå. Det rare er at jeg er mer avslappet enn noen sinne nå. For nå vet jeg hvor liten sjans vi har, så nesten ikke vits i å prøve lenger. Jeg må bare holde ut smertene. Ingen vits i å ta NSAIDs mot smertene for det er nesten like effektivt som p-piller.

 

(Samme som gullfiskbollen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Da ser det ut til at jeg er infertil da :( Hele venstre eggstokk er nå dekt av endometriose (tok bare 4 sykluser før den var overgrodd), så har bare høyre eggstokk igjen, men den er det en liten flekk på også. Er ikke rart jeg har vondt :( Vi er henvist videre, og hvis vi ikke klarer å unnfange i ventetiden på henvisningen så blir det prøverør :( Hun visste ikke hva vi blir henvist til, er vel opp til de på St. Olavs å finne ut det nå. Det rare er at jeg er mer avslappet enn noen sinne nå. For nå vet jeg hvor liten sjans vi har, så nesten ikke vits i å prøve lenger. Jeg må bare holde ut smertene. Ingen vits i å ta NSAIDs mot smertene for det er nesten like effektivt som p-piller.

 

(Samme som gullfiskbollen)

 

LilleFie! Stakkars deg. Jeg må si jeg ble betenkt med de smertene du hadde, de liknet på mine....Bare at hpå meg har det gått også veldig utover tarmen og det endte med akutt operasjon da jeg ikke kom på do. Men begge eggstokkene mine var herpa. De svidde de løs og fjernet flekker og cyster. Etter operasjonen opplevde jeg å ha nesten smertefri mens. Burde du ikke fjerne ting før du får prøverør? De smertene kan bli et H å leve med. Til slutt er de der nesten hver dag. Stakkars liten. Tenker på deg og vet jo godt hvordan det er. Men tenk at jeg har blitt gravid på egenhånd (etter operasjon). Det er håp for deg også. Legen sa jeg måtte ha prøverør, men nå er jeg jo på vei med nr 3. Håper du får oppleve det samme, og håper de tar en lap for å fjerne den dritten. Håper det ikke tar lang tid i kø. For meg tok det 3 mnd sist, men da maste jeg. Lykke til lille venn. (Og ja, det gikk bra med meg og levende baby, hurra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei Fiesnupp :( Men dette skal ordne seg, Ordner seg alltid for snille jenter, og du som er så søt og god kommer til å få tilbake mirakler av dette. Kanskje dobbel lykke?!

Hvil kroppen din, og "prøv" å ikke tenke på graviditet men bare kos dere med masse sex og vent å se <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattungen: ja, jeg har vært livredd selv skal jeg love deg. Sitter med smerter nå også, så har hatt vondt konstant i over ei uke nå. Er godt å sitte i dusjen med varmvann fra dusjhodet, levende lys og chill-out musikken min når det står på som værst. Da slapper jeg godt av med hodet inntil veggen med lukkede øyne.

 

Jeg skal lete etter en akupunktør i byen som er god på endometriose og se om det hjelper, mamma skal hjelpe til med sponsing :) Jeg har blitt henvist til fertilitetsseksjonen ved St.Olavs og finner nok ut på konsultasjon der hva vi skal gjøre. Er liten vits å ta IVF med kroppen full av endo iallefall. Jeg har tenkt på deg i hele dag kattungen, for du er den som gir meg mest håp av alle, enda jeg ikke vet hvem du er. Jeg fortalte om deg til mamma til og med. Sa jeg vet om ei som... Hun ble så glad for å høre at du har fått det til tross alt!

 

Jeg kommer til å mase om fortgang i lap jeg og hvis de kjører det på meg.

 

Hællandussen så godt det var å høre, det var det jeg sa vennen min :wub: Lille knøtt <3

 

MinStørsteDrøm: ja, nå skal vi bare slappe av og ta livet som det faller seg, hihi :D Blir digg å slippe pliktsex, el-tester og g-tester, WOHO :D Vi har snakket om å kjøpe oss småbruk og ha dyr der som kompensasjon :D Livet er ikke så aller værst likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleFie, du er så søt, enda du har det vanskelig! Jeg vil bare gi deg et lite tips, og det er at hvis smertene blir uutholdelige, må du dra på legevakten. Kanskje de får fortgang i prosessen? Kanskje du får en akutt lap? Det er ikke noe tull med endometriose, har hørt om folk som ligger med smertepumpe på sykehuset i perioder (au-au!). Så fint at moren din kan støtte deg økonomisk (og sikkert psykologisk) i prosessen. Så søt du er som fortalte om meg:) Det er ikke så mange jeg kjenner som har blitt syke av endo, men mange som har det. Og klart jeg skal fortsette å muntre deg opp! I dag igjen hos gyn.undersøkelse ristet legen på hodet med latter og sa at det var utrolig at jeg hadde blitt gravid. Det er litt moro! Jeg gikk også til akupunktur, hjalp litt. Bra du har så godt mot, og har humøret oppe! Tenkte på deg i dag når du var der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så snill du er :)

 

Ja, jeg har tenkt tanken selv med legevakt. Begynner å bli ganske lei av å ha vondt nå :( Kjenner ei som fikk akutt lap etter oppmøte med magesmerter der. Særlig tror jeg at jeg får det når jeg sier at jeg har endo. Det er jo ikke tvil lenger, selv om det bare er sett på ul. Det er konstant smerte så får aldri pause fra det. Er værst om kveldene/natta, av en eller annen grunn. Smertepumpe hørtes deilig ut, faktisk!

 

Ja, moro og HELT fantastisk at du ble gravid mot alle odds! Det er jo ikke til å tro :D Håper at jeg har like flaks! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...