Er dette strengt/slemt?
Skrevet 06 mai 2012 - 08:47
Var det i overkant brutalt synes dere?
Snarvei til forumene
Skrevet 06 mai 2012 - 08:50
Jeg ville heller brukt noe annet enn såpe for å fjerne det lett, også tatt fra henne tusjene for dagen.
Skrevet 06 mai 2012 - 08:52
Skrevet 06 mai 2012 - 08:54
HI
Skrevet 06 mai 2012 - 08:56
Gidder ikke ha så veldig fokus på dette,de er små unger de går i barnehagen.De har også fått beskjed mange ganger.
Jeg er av oppfatningen om at barn er barn, og dette er langt fra det verste de kan finne på.
Mannen hisser seg opp, slutt å tegne på dere, se hvordan dere ser ut, kjefter og skrubber. Forstår virkelig ikke greia med at det er så fryktelig ille om de tusjer seg litt.
Han kan ikke forklare meg hva som er så ille, kanskje du kan. Jeg synest du var alt for streng.
Hvor streng er du når ungene gjør noe som kan være farlig, eller noe som kan ødelegge ting, eller er stygge med hverandre med vilje? Jeg liker å spare detordentelig strenge for det virkelig ille.
Skrevet 06 mai 2012 - 08:59
Jeg tar fra de tusjene en periode når de tegner på seg selv eller andré plasser.. det går av i dusjen etter hvert det der...
Skrevet 06 mai 2012 - 09:01
Her går ungene jevnt og trutt rundt med tegninger på armer og bein...
Gjør ikke noe med det jeg, annet enn å si "Synes du det er pent?"
Skjer det rett før en spesiell anledning, vasker jeg det bort, men ellers får det bare være
#8 Gjest_Lykke Fryd ♥_*
Skrevet 06 mai 2012 - 09:01
Jeg ville vasket av det overflødige og bare latt resten være. Det slites av etterhvert.
Skrevet 06 mai 2012 - 09:03
Og jenta har ganske sart hud, så hun reagerer på tusjen. Det er selvfølgelig ikke optimalt å skrubbe sart hud heller, men det går over raskere enn om tusjen skulle vært der i flere dager.
Hvis de finner på noe virkelig ille eller farlig, så er jeg skarpere i stemmen og snakker/forklarer i større grad. Nå var jeg helt vanlig i stemmen og sa bare at når man tegner på seg, må man vaske seg. Hissa meg ikke opp.
HI
Skrevet 06 mai 2012 - 09:07
Er det et problem fjerner du tusjene.
Skrevet 06 mai 2012 - 09:11
Anonym bruker skrev 06 mai 2012 - 09:03:
Og jenta har ganske sart hud, så hun reagerer på tusjen. Det er selvfølgelig ikke optimalt å skrubbe sart hud heller, men det går over raskere enn om tusjen skulle vært der i flere dager.
Hvis de finner på noe virkelig ille eller farlig, så er jeg skarpere i stemmen og snakker/forklarer i større grad. Nå var jeg helt vanlig i stemmen og sa bare at når man tegner på seg, må man vaske seg. Hissa meg ikke opp.
HI
Da hadde det jo kansje vært "straff" nok at hun fikk utslett av tusjen da? Hvordan reagerer hun på det da? Hun hadde forstått hvorfor kan ikke skal tusje på seg da! Ja... syns det var strengt og slemt...
Skrevet 06 mai 2012 - 09:16
Anonym bruker skrev 06 mai 2012 - 09:11:
HI
Da hadde det jo kansje vært "straff" nok at hun fikk utslett av tusjen da? Hvordan reagerer hun på det da? Hun hadde forstått hvorfor kan ikke skal tusje på seg da! Ja... syns det var strengt og slemt...
Hun blir rød og hoven, synes det er vondt. Dette var jo slettes ikke første gang, så det har ikke hjulpet nevneverdig. Synes også at når man har gitt beskjed om at det ikke er greit, så skal man høre etter, samme hvor filleting det er snakk om.
HI
Skrevet 06 mai 2012 - 09:18
Anonym bruker skrev 06 mai 2012 - 09:16:
HI
Hun blir rød og hoven, synes det er vondt. Dette var jo slettes ikke første gang, så det har ikke hjulpet nevneverdig. Synes også at når man har gitt beskjed om at det ikke er greit, så skal man høre etter, samme hvor filleting det er snakk om.
HI
Skrevet 06 mai 2012 - 09:18
Enig med de andre her i at jeg ville tatt bort tusjene. Så hadde hun fått beskjed om at det ikke er lov å tengne på seg selv, og når hun ikke kan forholde seg til "reglene", så får hun heller ikke ha tusjene. Så kunne hun grått over den fornærmelsen i stedet...
Skrevet 06 mai 2012 - 09:23
Mammaaaaaa skrev 06 mai 2012 - 09:18:
Anonym bruker skrev 06 mai 2012 - 09:16:
HI
HI
Trykker hele tiden på feil knapp, så innlegget blir sendt før det er ferdig... skriver fra mobil..
Men til svaret mitt! Regner med hun ble rød og hoven av å bli skrubba i dusjen også. Så det var unødvendig å skrubbe en allerede sart hud. Og du må nok regne med å si ting mer enn en gang at det ikke er greit...! Det er barn det er snakk om. De tester grenser, de glemmer seg osv. Hadde det vært nok å si til de at det ikke er greit en gang, hadde det vært utroooolig lett å oppdra barn... så ja, det syns jeg var strengt. Og faktisk litt slemt!
Skrevet 06 mai 2012 - 09:26
Skrevet 06 mai 2012 - 09:27
HI
Skrevet 06 mai 2012 - 09:28
Ungen hadde tegna på setg og det måtte vaskes av.
Er ikke det helt normalt da??
Skrevet 06 mai 2012 - 09:29
Skrevet 06 mai 2012 - 09:29
Absolutt alle er uenige i fremgangsmåten din, men det øret hører du ikke på i det hele tatt. Ganske unødvendig å spørre om råd når du bare er villig til å høre på de som evt er enige med deg...