Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Til dere som ikke vil vite...

• Logg inn for å svare
8 svar til dette emnet

#1 Mammantil2prinser

Mammantil2prinser

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 421 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 21:14

Kjønn, hva gjØr dere med handling av ting til baby. Men tanke på klær, leker, utstyr?:) jeg har en sønn fra før så har jo mye utstyr og mye nøytralt. Denne gangen skal vi ikke vite kjønn:)
Jeg tror faktisk med hånna på hjertet at jeg ikke kommer til å kjøpe et eneste rosa plagg, har jo veldig lusst på en jente denne gang men tørr ikke kjøpe noe fordi føler en gutt. Så jeg kommer bare til å ha klær fra storebror og kjøpe nøytrale klær og hvitt/krem strikkesett til hjemreise fra sykehuset:) så får jeg heller gå amok når nurket meller sin ankomst:)

Er vi mange der ute som ikke vil vite kjønn og ha overraskelsen helt til målstreken? Kjenner det krible ekstra av en ubeskrivelig spenning jeg!:) hehe

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Millemine

Millemine

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 108 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 21:46

Jeg er i uke 27 og vi skal ikke vite kjønnet. Vi viste det heller ikke med første mann. Har derfor en del nøytrale babyklær. Mer spennende å vente syns vi...:)

#3 herewego

herewego

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 144 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 21:56

Vi vet ikke kjønnet og jeg kjøper bare nyfødtklær i hvitt/ offwhite/ creme. Det samme gjorde jeg sist. :)

#4 Mars78

Mars78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 208 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 23:36

Jeg har 3 av samme kjønn og er litt i tvil om jeg skal vite denne gangen eller ikke.Føler at spenningen dør når man får vite kjønnet,men ikke praktisk når man skal handle klær.

Alle 3 gangene fikk jeg vite kjønnet,men denne gangen vet jeg ikke helt.Klarer jeg å la vare å spørre?? :)

#5 Mammantil2prinser

Mammantil2prinser

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 421 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 07:54

Ja det tenker jeg og egentlig, får du vite kjønnet så er jo mye av spenningen borte da. Da går du bare å venter på hans/hennes ankomst halve svangerskapet.

Jeg har tenkt litt på om jeg skal be jordmor skrive kjønn på en lapp tilfelle jeg plutselig bare må vite det, men jeg vet ikke:P

#6 eviglykke

eviglykke

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 99 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 06 mai 2012 - 09:59

Vi vet ikke kjønn!
Har kjøpt inn "startpakka" med klær fra bla. Nøstebarn, Polarn O.Pyret +++ i sterke farger, grått, beige og forskjellige nyanser lyst/creme/hvitt.

Mørkeblå vogn, hvit seng, hvitt stellebord, MyCarrier fra Stokke i marine og stort sett alt annet fra Stokke i kjønnsnøytrale farger.
Vi har uansett ikke lyst på en lyserosa eller lyseblå baby ;) Og kan tenke meg at som første barnebarn, oldebarn, tante/onkelbarn etc blir det flust av gaver når barnet kommer, så det skal nok ikke mangle rosa eller lyseblå klær...

Synes det er veldig spennende å ikke vite kjønn! Om 6 uker er barnet vårt her! <3
  • Mammantil2prinser og Nymeria liker dette

#7 2skjønnasser

2skjønnasser

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 168 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 20:24

Det er jo ikke noe problem å kjøpe klær - en kjøper jo bare nøytrale farger!

letteste sak i verden!

#8 Nymeria

Nymeria

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 96 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 20:52

Jeg foretrekker egentlig kjønnsnøytrale klær, men tror jeg kommer til å være for nysgjerrig til å ikke ville vite kjønn likevel. Gjør i alle fall navnediskusjonen lettere! :) Innbiller meg av en eller annen grunn at det er en gutt, men vet ikke hvorfor.

#9 MammaTilToTette + spire

MammaTilToTette + spire

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 213 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 08:38

Vi har en gutt og en jente fra før,så vi har det meste av utstyr. Skal jo kjøpe litt nytt også, men venter nok til etter fødselen :)