Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

du vet magen begynner å bli stor når......

• Logg inn for å svare
47 svar til dette emnet

#21 Lykkelin

Lykkelin

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 452 Innlegg:
  • StedHalden

Skrevet 05 mai 2012 - 20:42

Vis innleggbollefrua skrev 05 mai 2012 - 18:22:

eller når du må gå ekstra bredbent opp  den bratte trappa for at ikke knea skal dulte oppi magen... (merk: do i 1 etg, soverom i 2 etg- uprakisk! )
helt enig, veldig upraktisk! ;)

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Dahleramp1981

Dahleramp1981

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 210 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 20:46

Tja, når jeg snur meg og smeller ned 2-åringen med magen for ørtende gang FORDI JEG IKKE SER HENNE!

#23 Kosemosepose

Kosemosepose

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 623 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 08 mai 2012 - 06:10

Når kjæresten introduserer magen FØR deg... det skjedde faktisk i går... "Dette er XXX og dette er hans mor"!

#24 anonym91

anonym91

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 073 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 13:28

hehe *ler*
magen er ikkje så stor at eg dulter den borti folk enda.. men har alltid flekker på magen etter eg har spist. og under magen etter eg har hvert borti ting på kjøkken benken som er ikkje ser :P

#25 Mrs Blubb

Mrs Blubb

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:
  • StedRandaberg

Skrevet 08 mai 2012 - 16:36

....du ser ut som et villniss nedentil fordi du uansett vinkel ikke klarer å se hvor høvelen burde hatt seg en runde....og du gjerne går på med godt mot allikevel.....

.....du har skrubbsår på kryss og tvers over magen fordi du stadig vekk trekker den inn og sniker deg lett på tå forbi bordhjørner og benkehjørner og andre hjørner og kanter, siden "det går så fint så, ellers takk!".

....du har mer maskara utenfor øyevippene enn på dem fordi det plutselig er innmari langt bort til speilet på badet

....du må tømme lommene på mannens vanligvis telt av en jakke for å klare å lirke igjen glidelåsen

Dette innlegget har blitt redigert av Mrs Blubb: 08 mai 2012 - 16:38

#26 toband

toband

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 372 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 16:43

Vis innleggMrs Blubb skrev 08 mai 2012 - 16:36:

....du ser ut som et villniss nedentil fordi du uansett vinkel ikke klarer å se hvor høvelen burde hatt seg en runde....og du gjerne går på med godt mot allikevel.....

.....du har skrubbsår på kryss og tvers over magen fordi du stadig vekk trekker den inn og sniker deg lett på tå forbi bordhjørner og benkehjørner og andre hjørner og kanter, siden "det går så fint så, ellers takk!".

....du har mer maskara utenfor øyevippene enn på dem fordi det plutselig er innmari langt bort til speilet på badet

....du må tømme lommene på mannens vanligvis telt av en jakke for å klare å lirke igjen glidelåsen

kjenner meg veldig igjen altså... Ikke lett med høvel! :) blir ikke så ofte lenger, og vanskeligere for hver gang! satser på at det holder med en gang til før termin.... :)

#27 Elsa88

Elsa88

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 300 Innlegg:
  • StedMøre og Romsdal

Skrevet 08 mai 2012 - 17:35

Et lite besøk fra 2.trimester :)
Vet ikke helt om jeg skal glede med eller grue meg når magen blir større :)

Får nok glede meg at h*n vokser seg stor og tar sorgene med den store magen når det blir :P
Etter 9pp og 1 sa så sitter det en spire <3 oktober <3
http://familienbothu...es.blogspot.no/

#28 anna_duck

anna_duck

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 101 Innlegg:
  • StedÅrnes

Skrevet 08 mai 2012 - 20:45

...når du har mer maling på genseren enn på verandarekkverket.... En pen, bred stripe tvers over foran, for "jeg skal bare nå dit" .... :-P

...når tanten i barnehagen spør hvor lenge du har igjen, og når hun hører svaret spør om det er tvillinger??? (har igjen 3-6 uker)

....når en går rundt og føler seg stappa som en julepølse hele tiden fordi en spiste for 2 timer siden, og samtidig er skrubbsulten.

#29 Junimom

Junimom

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 21:31

...Når du ikke kommer deg inn i bilen fordi den ved sidna har parkert så nærme.. ;-) Skjedde meg her en dag, fikk rett og slett ikke magen og resten inn i bilen, så måtte gå inn på andre siden og hoppe over setet!! Haha....følte meg lite teit da;-)

#30 lille bæ

lille bæ

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 21:33

Når du endelig kommer deg ned på gulvet og får tak i det du skulle. Du ser deg rundt og lurer på om det er noe mer du kan ordne der nede når du først er der likevel :-)))))

#31 toband

toband

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 372 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 21:44

Vis innleggJunimom skrev 08 mai 2012 - 21:31:

...Når du ikke kommer deg inn i bilen fordi den ved sidna har parkert så nærme.. ;-) Skjedde meg her en dag, fikk rett og slett ikke magen og resten inn i bilen, så måtte gå inn på andre siden og hoppe over setet!! Haha....følte meg lite teit da;-)

Min store skrekk... Ser alltid an hvor jeg parkerer, og håper at det ikke kommer noen og parkerer nære.... Stor mage og kort lunte egner seg ikke i slike situasjoner....

#32 Ludviksmamma

Ludviksmamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 262 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 09:17

når to eldre mannlige kollegaer, måler magen min med vomb'ene sine, han ene sier: "hun er nå like stor som oss" og han andre svarer: "men faen er, at hennes forsvinner over natta"....

#33 dorri

dorri

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 255 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 09:19

Når man frebrilsk prøver å få innsyn nedentil ved å lene seg over sidelengs for å kanskje være heldig å få en liten snikpiik på om man har fått med bikinilinja, men gir opp for det ikke er håp uansett, og bruker heller fingrene til å føle seg frem om man har fått med alt.

#34 Mel nok

Mel nok

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 094 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 09:35

...når 5-åringen har lært seg å intuitivt dukke hver gang mamma snur seg, fordi hun er blitt magetaklet og slengt i veggen ved et par anledninger når mamma i et bedre øyeblikk glemmer sitt eget omfang.

#35 mummimamma27

mummimamma27

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 16:01

Når man føler man ikke får tørket seg ordentlig etter dobesøk, for både magen og ræva er for stor :P

Eller når det ikke går an å ta bilsetet lenger bak eller justere rattet lenger opp sånn at det er på tide med kun passasjerlappen. Når såvidt rattet, sliter med diverse knapper og instrumenter..

#36 Mamma&skatt

Mamma&skatt

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 351 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 16:33

Vis innleggmummimamma27 skrev 09 mai 2012 - 16:01:

Når man føler man ikke får tørket seg ordentlig etter dobesøk, for både magen og ræva er for stor :P

Eller når det ikke går an å ta bilsetet lenger bak eller justere rattet lenger opp sånn at det er på tide med kun passasjerlappen. Når såvidt rattet, sliter med diverse knapper og instrumenter..

hahah har det akkurat likt! sliter med å tørke meg :P
i bilen har mannen min knytta et tau til hendelen slik at jeg klarer å regulere setet, er kort i beina, så uten det tauet hadde jeg og blitt passasjer :P
mamma sin lille juniskatt <3

#37 toband

toband

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 372 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 17:33

Vaskehjelp søkes herved.... Skulle gjøre rent badet i dag. måtte sette meg på rumpa på gulvet inni dusjkabinettet i dag for å klare å vaske nederst på veggene der inne. Følte meg som en 2 åring der jeg satt og småplaska....  :)

#38 mummimamma27

mummimamma27

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 18:14

Jeg og samboeren er heldigvis ca like lange i føttene så jeg slipper å justere setet hver gang :) Han må derimot hente seteryggen frem fra baksetet etter at jeg har vært på kjøretur ;)

Og dusjvasken tar han seg av, han er bare så snill med meg :)

#39 Gullunger

Gullunger

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 694 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 18:46

Jeg skulle avise fryseren (en sånn stooor firkantet) og vaske den skikkelig etterpå. Var litt vel optimistisk, for ideelt sett burde mannen min vasket den inni, men han var på helgetur med gutta. Magen var skikkelig i veien....Jeg tenkte at detter jeg oppi fryseren nå, så kommer jeg meg jammen ikke ut derifra igjen!!!
Klarte å få det til til slutt, men det var jammen jmeg slitsomt!   :)

#40 norskepigen

norskepigen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 73 Innlegg:

Skrevet 11 mai 2012 - 13:34

Haha, shit som jeg kjenner meg igjen her..

.. Når du banner og steiker, og spør deg selv atter en gang hvorfor i heiteste du nå skulle kjøpe sko med knytting.
.. Når underlivet ser ut som et picasso maleri. Null kontroll på barberingen.
.. Når du skiter i hvordan jakka ser ut, og smiler tilfreds så lenge den går igjen.
.. Når det snur seg fra å være morgengretten til å bli storfornøyd etter å ha stått opp av senga om morgenen. Er jo en heldagsjobb i seg selv, særlig når vi ikke har gulv på sidene av senga.
.. Når du stopper samboeren med et killerblikk i dét du ser han er ved å si noe om din STORE mage.
.. Når du har matrester og flekker på magen -Konstant!
.. Når det å dusje (Spesielt vaske føttene i dusjen) er totalt uoverskuelig.

åh det er så mye mer. Men det er jo litt kos og, på toppen av det hele.