Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Sambo mener d er for dyrt med privat ul

• Logg inn for å svare
19 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 14:15

Er skikkelig frustrert pga sambo som sier at det blir for dyrt med privat ul en gang til.
mine fakta:
2 ma
er i 9.uke
har hatt en ul i 6 uke der alt var fint
har ikke og har ikke hatt blødninger av noe slag
er kvalm/svimmel og har alle mulig graviditet symboler
skal snart til svangerskapskontroll i uke 11
er førstegangs gravid
første ul kosta 1050
har funnet et nytt sted som koster 700
er så engstelig siden jeg har funnet ut at et bankende hjerte er ikke noe garanti i seg selv.
fastlege mener d ikke er noe grunnlag for tidlig ul.

hans fakta
det er dyrt og unødvendig når jeg ikke blør eller har smerter
har allerede vært på en ul og alt var fint
svangerskapskontroll kan merke om baby lever eller ikke

skal jeg høre på han eller kjøre over han????

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 magica fra tryll

magica fra tryll

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 108 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 14:18

Hadde ventet til uke 11. Det er kun 2 uker til. Ingenting å få gjort hverken med det ene eller det andre så tidlig uansett. Hva gjør du etter uke 11? Du kommer nok til å være nervøs da også, frem til ordinær ul.

#3 magica fra tryll

magica fra tryll

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 108 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 14:19

ps: Det er jo aldri noen garanti underveis uansett...

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 14:21

ja men det er jo ikke noe ul på svangerskapskontroll.. hvordan skal de vite noe fra eller til

#5 samu

samu

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 835 Innlegg:
  • Stedmellom oslo og drammen

Skrevet 04 mai 2012 - 14:25

jeg betalte 151kr for min tidlige UL. hos min gynekolog uten henvisning. hvorfor jeg fikk det så billig skjønner jeg ikke

#6 magica fra tryll

magica fra tryll

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 108 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 14:29

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 mai 2012 - 14:21:

ja men det er jo ikke noe ul på svangerskapskontroll.. hvordan skal de vite noe fra eller til

Men hva vil du vite? Du sier jo selv at et bankende hjerte ikke er noen garanti....

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 14:31

Jeg fikk gratis UL i uke 11 hos min gynekolog med henvisning fra fastlege. Hadde tatt noen medisiner før jeg visste jeg var gravid og var superengstelig! Nå har jeg verdens mest fantastiske fastlege som er veldig forståelsesfull... Bytte ut legen kanskje??
Ellers tjener du vel dine egne penger? Bruk de du hvis du vil ha en ul til... Det er dine penger, din baby, dine bekymringer og ditt liv! Jeg heier på deg!

#8 Pashla

Pashla

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 520 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 14:35

Drit i han , det er din trygghet det gjelder. det er forferdelig å føle utrygghet under sv.skap...
Vampire penguins? Zombie guinea pigs? We're done for.

#9 magica fra tryll

magica fra tryll

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 108 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 14:46

Joda, den er grei. Men hvis hun tar ul nå i uke 9, når blir neste da? Da er det jo fremdeles en god stund til ordinær ul...å føle en viss utrygghet er vel en del av det å være gravid, og som en må forholde seg til på en eller annen måte.

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 14:48

Hva skal du gjøre med informasjonen du får?
Enten er det liv eller så er det ikke det. Ikke noe du kan gjøre uansett.

#11 Nordhagenjentene :)

Nordhagenjentene :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 789 Innlegg:
  • StedElverum

Skrevet 04 mai 2012 - 17:16

Legen min mente jeg ikke burde forvente å få time til tidlig ul, men han sendte henvisning siden jeg ønsket en, og 3 dager etter fikk jeg time i posten. Så du kan jo be ham sende henvisning, så vil sykehuset ta vurderingen om du får eller ei...?

#12 November-spire-79

November-spire-79

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 100 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 17:47

Vis innleggsamu skrev 04 mai 2012 - 14:25:

jeg betalte 151kr for min tidlige UL. hos min gynekolog uten henvisning. hvorfor jeg fikk det så billig skjønner jeg ikke

Det betalte jeg også, men hadde henvisning. Ble fortalt at jeg fikk det så billig fordi jeg var gravid ;)

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 231 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 17:50

vel jeg var jo på ul i uke 6 og da var alt fint, og hvis jeg får beskjed  om at det fremdeles er fint i uke 9 da kan jeg puste litt ut.. selv om det er alltid fare så er det ihvertfall mindre fare i uke 9. og da er jeg mindre engstelig. % for sa/ma synker jo, jo lenger man er på vei. og vi har delt økonomi. han mener det er unødvendig.
jeg kan jo få henvisning og prøve det på den måten. men jeg skjønner ikke hvorfor han skal lage så stor sak ut av 700kr når det får meg i bedre psykisk tilstand.

#14 peanutts82

peanutts82

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 024 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 17:51

hvilke gynekolog var dere hos.. dere som fikk det til 151 kr??

#15 anonym91

anonym91

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 073 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 18:29

ville heller venta til uke 12 da om eg skulle tatt en ekstra ul..
sjønner godt at du anker på om det går bra.. men ul hjelper ikkje enten det er bra eller ikkje desverre ingen ting som kan gjøres..
tenkte nett likt deg i starten. og kommer sikkert til og vere litt nervøs frem til fødselen er over..
prøv og tenk på noe annet og la tiden gå litt, det hjelper :)
om du får hørre hjertelyd på kontroll så er det vell garanti for at forstere lever ?

#16 samu

samu

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 835 Innlegg:
  • Stedmellom oslo og drammen

Skrevet 04 mai 2012 - 18:45

Vis innleggpeanutts82 skrev 04 mai 2012 - 17:51:

hvilke gynekolog var dere hos.. dere som fikk det til 151 kr??

kvinneklinikk i Drammen

#17 Knerten's mamma <3

Knerten's mamma <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 233 Innlegg:
  • StedØstfold

Skrevet 04 mai 2012 - 18:56

Hvis det er hjertelyden som skal til for at du får slappe litt av, så kjøp deg en doppler :) det har jeg, og det er så deilig å kunne høre hjertet hvis man er redd en dag.
Jeg kjøpte min for 200? Kr på teknikmagasinet.

#18 hormonia&alienimagen3

hormonia&alienimagen3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 162 Innlegg:
  • StedSarpsborg

Skrevet 04 mai 2012 - 19:04

Ang. doppler..Blir du ikke da voldsomt panikkslagen om du brått en dag ikke finner hjertelyd?Eller er de såpass at det bare ikke skjer?

#19 Knerten's mamma <3

Knerten's mamma <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 233 Innlegg:
  • StedØstfold

Skrevet 04 mai 2012 - 19:59

Akkurat nå leste jeg et innlegg der ei skreiv feil ang ma, og ble rimelig panisk da jeg ikke fant lyden. Men det har aldri skjedd før, og jeg finner den som regel :) roen når jeg finner den veier opp for det ;)

#20 mamma til s@lma

mamma til s@lma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 165 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 06 mai 2012 - 22:17

Vis innleggAnonym bruker skrev 04 mai 2012 - 17:50:

vel jeg var jo på ul i uke 6 og da var alt fint, og hvis jeg får beskjed  om at det fremdeles er fint i uke 9 da kan jeg puste litt ut.. selv om det er alltid fare så er det ihvertfall mindre fare i uke 9. og da er jeg mindre engstelig. % for sa/ma synker jo, jo lenger man er på vei. og vi har delt økonomi. han mener det er unødvendig.
jeg kan jo få henvisning og prøve det på den måten. men jeg skjønner ikke hvorfor han skal lage så stor sak ut av 700kr når det får meg i bedre psykisk tilstand.
Må du fortelle han at du har tatt den andre ul i så fall ? Hvis dere har delt økonomi og du har råd til det , så ville jeg bare fått meg time og så vet du hvor du står der og da. Klart at mye kan skje selv etter 9 vanlige uker uten problemer , men det er vel mange som går engstelige og ikke får slappet av før dem har fått sett ting på skjermen .
Hvis det plager deg virkelig og går utover hverdagen din , så ville jeg fått meg en time og så får se at du får det mye bedre når du går roet deg ned . Lykke til , håper alt går bra :-)