Gå til innhold

Håper karma kommer og biter deg i ræven!


OssTre<3

Anbefalte innlegg

Kjenner meg mektig lei på kvinnfolk som sykemelder seg pga "bekkenplagene" sine, NåR, de fint klarer husarbeid, lage middag, pusse opp barnerom, gå lange turer med hundene, stå ute og montere gass grill og ALT annet som en normalt oppegående person uten smerter klarer! Har til nå møtt alt for mange som er 100% sykemeldt pga "bekkenplager" og gjør akkuratt de samme hverdagstingene nå som før. Ja, jeg syns kanskje det er litt uretteferdig, for jeg sliter med ALLE hverdagsting, og jeg er lei, DRIT LEI og har super lyst og jobbe og være sosial og ha ett liv. Mens andre bare utnytter systemet til det fulle og bruker en smerter som plager livet av meg, og mange andre der ute, som faktisk sliter skikkelig med bekkene. Klarer du alle disse tingene så klarer du fint og jobbe, vertfall litt..! Stygt og si det, men jeg håper faktisk at de som, liksom har bekkenplager, faktisk får det så de får kjenne hvor forjævli det faktisk er.. Er du en av disse, shame on you.. Til alle andre med ordentlige bekkensmerter og alle andre svangerskapssmerter: Lykke til, ønsker av hele mitt hjerte at alle plagene forsvinner så snart babyen er ute :)

 

Jeg skjønner så absolutt hva du mener!

Jeg er så drit lei av å høre om nyrebekkenbetennelse, GID jeg kunne fått litt av det istedefor total nyresvikt i uke 18 og frem til fødsel i uke 36. Masse operasjoner og blodforgiftninger mm.

 

Når noen sier at de har nyebekkenbetennelse eller bekkenløsning, så frister det nesten å spørre hvor de har hørt at det går an å få det ;)

 

Hvis man har så vanvittig bekkenløsning, så sier det seg selv at man ikke kan pusse opp hus, klarte i fjell, snekre dukkestuer i hagen. Hvis det er ILLE nok!

Er det ikke ille nok, så kan man vel jobbe da, om ikke annet så kanskje 40% ?

 

Det ER uten tvil altfor lett for gravide i dag. Jeg syns det er flaut og skammelig.

 

Selv ble jeg nettopp sykemeldt 100 % etter å ha forsøkt og jobbe 40 % en stund... men med nyresvikt og bekkenløsning, en sønn fra før og ute av evne til å innta næring, så er det kanskje like greit. Men jeg vet iallefall at jeg har god samvittighet, for jeg klarer ikke mer. Klarte faktisk ikke å reise meg opp fra gulvet i går. Måtte bli bært av mannen, sjarmerende.

 

Hvis folk føler et personlig angrep her, så er det vel akkurat dere denne tråden er rettet mot. Den er nemlig ikke til en spesiell person, men til dere som føler dere truffet ;)

 

Du vet jo for faen (!) om du har gyldig grunn eller ikke til å være hjemme , og DA trenger du ikke forklare deg ;) - Men dersom du i dette øyeblikk på din 6 time står og maler huset, så burde du kanskje heller vært på jobb.

 

Og psykiske plager holder jeg helt utenom! - av den gode grunn at der er det ingen ingen andre enn vedkommende selv som kan vite.

 

Go nyrebekkenbetennelse!! - i wish ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hoegbakk76: terskelen for lav? Ja for deg kanskje? Har ett fint eksempel på det der. Skulle rotfylle en tann jeg, i fjor. Mamma sa det til meg at det ikke gjorde vondt. Jeg gikk å gjorde det, og "ikke vondt" er det vondeste jeg har opplevd. Selv etterpå sier hun at hun ikke syntes det gjorde vondt. Get my point?

 

Ja jeg tar poenget ditt, men jeg er totalt og prinsipielt uenig med deg og mener din argumentasjon rett og slett er lite relevant i denne diskusjonen. Ja, terskelen er for lav, generelt sett i Norge. Det er vanskelig å argumentere mot det når vi ser at Norge ligger høyt over andre OECD land som det er naturlig å sammenligne oss med. Det finnes ingen annen forklaring til at Norge ligger over de fleste andre land på denne statistikken annet enn at vi er for sytete og lite villige til å ta de tøffe takene. Når jeg sier at det ikke finnes noen forklaring til at Norge ligger høyt oppe på denne statistikken, så begrunner jeg det i først og fremst i at Norge har et bra helsevern og vi ser ikke noe som tyder på at vi har dårligere helse i Norge enn de fleste andre OECD land. Faktisk har Norge en av de lengste levetidstallene innenfor disse landene. Forklaringen ligger nok i at vi har et godt utviklet velferdssystem som gjør at vi KAN sykemelde oss uten at det får noen store konsekvenser for oss. Vi må skjerpe oss, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg mektig lei på kvinnfolk som sykemelder seg pga "bekkenplagene" sine, NåR, de fint klarer husarbeid, lage middag, pusse opp barnerom, gå lange turer med hundene, stå ute og montere gass grill og ALT annet som en normalt oppegående person uten smerter klarer! Har til nå møtt alt for mange som er 100% sykemeldt pga "bekkenplager" og gjør akkuratt de samme hverdagstingene nå som før. Ja, jeg syns kanskje det er litt uretteferdig, for jeg sliter med ALLE hverdagsting, og jeg er lei, DRIT LEI og har super lyst og jobbe og være sosial og ha ett liv. Mens andre bare utnytter systemet til det fulle og bruker en smerter som plager livet av meg, og mange andre der ute, som faktisk sliter skikkelig med bekkene. Klarer du alle disse tingene så klarer du fint og jobbe, vertfall litt..! Stygt og si det, men jeg håper faktisk at de som, liksom har bekkenplager, faktisk får det så de får kjenne hvor forjævli det faktisk er.. Er du en av disse, shame on you.. Til alle andre med ordentlige bekkensmerter og alle andre svangerskapssmerter: Lykke til, ønsker av hele mitt hjerte at alle plagene forsvinner så snart babyen er ute :)

 

Vel, det handler kanskje om at noen ikke klarer å lage mat, gjøre husarbeid, lufte hunden osv i TILLEGG til jobb. å lage mat, lufte hund osv er jo ting man Må gjøre. Man må faktisk ikke gå på jobb, om man ikke orker det. Er ikke det flott? At vi bor i et land hvor man kan få hjelp om man ikke klarer å jobbe for en periode? Ja, det er flere som misbruker denne ordningen, men sånn vil det alltid være. Kanskje du skal konsentrere deg litt mer om deg selv å ikke stikke nesa di bort i ting du ikke har noe med? Så flott for deg at du orker å jobbe, men du må nesten respektere at folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg mektig lei på kvinnfolk som sykemelder seg pga "bekkenplagene" sine, NåR, de fint klarer husarbeid, lage middag, pusse opp barnerom, gå lange turer med hundene, stå ute og montere gass grill og ALT annet som en normalt oppegående person uten smerter klarer! Har til nå møtt alt for mange som er 100% sykemeldt pga "bekkenplager" og gjør akkuratt de samme hverdagstingene nå som før. Ja, jeg syns kanskje det er litt uretteferdig, for jeg sliter med ALLE hverdagsting, og jeg er lei, DRIT LEI og har super lyst og jobbe og være sosial og ha ett liv. Mens andre bare utnytter systemet til det fulle og bruker en smerter som plager livet av meg, og mange andre der ute, som faktisk sliter skikkelig med bekkene. Klarer du alle disse tingene så klarer du fint og jobbe, vertfall litt..! Stygt og si det, men jeg håper faktisk at de som, liksom har bekkenplager, faktisk får det så de får kjenne hvor forjævli det faktisk er.. Er du en av disse, shame on you.. Til alle andre med ordentlige bekkensmerter og alle andre svangerskapssmerter: Lykke til, ønsker av hele mitt hjerte at alle plagene forsvinner så snart babyen er ute :)
Vel, det handler kanskje om at noen ikke klarer å lage mat, gjøre husarbeid, lufte hunden osv i TILLEGG til jobb. å lage mat, lufte hund osv er jo ting man Må gjøre. Man må faktisk ikke gå på jobb, om man ikke orker det. Er ikke det flott? At vi bor i et land hvor man kan få hjelp om man ikke klarer å jobbe for en periode? Ja, det er flere som misbruker denne ordningen, men sånn vil det alltid være. Kanskje du skal konsentrere deg litt mer om deg selv å ikke stikke nesa di bort i ting du ikke har noe med? Så flott for deg at du orker å jobbe, men du må nesten respektere at folk er forskjellige.

 

Det som provoserer meg når enkelte sier at man skal konsentrere seg om seg selv og ikke blande seg borti hva alle andre gjør, er at det virker som om dere ikke innser at dette er en generell samfunnsutfordring som koster fellessamfunnet millioner av kroner! Det må da være lov å mene noe om slike ting uten å få høre at man ikke skal bry seg men konsentrere seg om seg selv. Dessuten, dette handler om mer enn dem som tar den "enkle" veien ut, det handler nemlig om hvordan vi finansierer dette "gildet", og vips så handler det altså om deg og meg og alle andre i Norges land som er med på å betaler dette, alle de som står i jobb og oljen på bunnen av nordsjøen selvsagt. Situasjonen burde være omvendt enn det du beskriver den som spør du meg, at jobb er noe man Må gjøre, mens å lage mat, gjøre husarbeid og lufte hunden må komme sekundært. Det kan ikke være slik at det er det offentliges ansvar at folk har hund og må gå tur med den (satt på spissen selvsagt). For meg er det helt sjokkerende å høre at folk faktisk mener at hvis dette ikke lar seg kombinere med jobb så skal man altså ha krav på sykemelding. Jeg må si at jeg blir faktisk ganske sjokkert og oppgitt av slike holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir sjokkert av at jeg mener det er en flott fordel med å bo i Norge at man kan sykemeldt seg om man av ulike grunner ikke orker å jobbe for en periode?! Skjønner ikke sjokket her. En sykemelding sitter langt inne hos meg. Jeg har jobbet i 5-6 år og kun vært sykemeldt en gang i et par ukers tid. Jeg sier ikke at man skal sykemelde seg fordi man ikke gidder å jobbe osv - men jeg synes det et fint at vi i Norge har denne muligheten om vi ikke orker å jobbe en periode. La oss si at du sliter under graviditeten (uviktig hvorfor) og orket ikke alt som må gjøres i hverdagen, skal man da sende dyr og unge/er til f.eks besteforeldre for at man skal kunne gå på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy
hoegbakk76: terskelen for lav? Ja for deg kanskje? Har ett fint eksempel på det der. Skulle rotfylle en tann jeg, i fjor. Mamma sa det til meg at det ikke gjorde vondt. Jeg gikk å gjorde det, og "ikke vondt" er det vondeste jeg har opplevd. Selv etterpå sier hun at hun ikke syntes det gjorde vondt. Get my point?

 

Ja jeg tar poenget ditt, men jeg er totalt og prinsipielt uenig med deg og mener din argumentasjon rett og slett er lite relevant i denne diskusjonen. Ja, terskelen er for lav, generelt sett i Norge. Det er vanskelig å argumentere mot det når vi ser at Norge ligger høyt over andre OECD land som det er naturlig å sammenligne oss med. Det finnes ingen annen forklaring til at Norge ligger over de fleste andre land på denne statistikken annet enn at vi er for sytete og lite villige til å ta de tøffe takene. Når jeg sier at det ikke finnes noen forklaring til at Norge ligger høyt oppe på denne statistikken, så begrunner jeg det i først og fremst i at Norge har et bra helsevern og vi ser ikke noe som tyder på at vi har dårligere helse i Norge enn de fleste andre OECD land. Faktisk har Norge en av de lengste levetidstallene innenfor disse landene. Forklaringen ligger nok i at vi har et godt utviklet velferdssystem som gjør at vi KAN sykemelde oss uten at det får noen store konsekvenser for oss. Vi må skjerpe oss, rett og slett!

 

Hvordan kan det være irrelevant??? Hvor syk "jeg" er er det KUN jeg som vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du blir sjokkert av at jeg mener det er en flott fordel med å bo i Norge at man kan sykemeldt seg om man av ulike grunner ikke orker å jobbe for en periode?! Skjønner ikke sjokket her. En sykemelding sitter langt inne hos meg. Jeg har jobbet i 5-6 år og kun vært sykemeldt en gang i et par ukers tid. Jeg sier ikke at man skal sykemelde seg fordi man ikke gidder å jobbe osv - men jeg synes det et fint at vi i Norge har denne muligheten om vi ikke orker å jobbe en periode. La oss si at du sliter under graviditeten (uviktig hvorfor) og orket ikke alt som må gjøres i hverdagen, skal man da sende dyr og unge/er til f.eks besteforeldre for at man skal kunne gå på jobb?

 

Legg merke til at jeg skriver om generelle problemstillinger og ikke tar stilling til om det er riktig at du er sykemeldt eller ikke. Jeg har skrevet flere innlegg i denne debatten, og flere av dem går nettopp på dette at vi kvinner i norge er så utrolig heldige som KAN bli sykemeldt uten at det får store konsekvenser for oss. Og jeg ER glad for at vi har den muligheten, selvsagt, -nettopp derfor mener jeg det er så viktig at vi ikke misbruker den. Mitt utgangspunkt er selvsagt at hvis du og legen din mener at det er best at du er sykemeldt, så er nok det riktig, men samtidig så mener jeg at noe er galt siden vi har MYE større sykemeldingsgrad enn de land vi kan sammenligne oss med.

Og ja, jeg mener faktisk at husarbeid og barnepass må så langt det overhodet er mulig må vike for jobb. Det ER ikke samfunnets ansvar at du klarer å lufte bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoegbakk76: terskelen for lav? Ja for deg kanskje? Har ett fint eksempel på det der. Skulle rotfylle en tann jeg, i fjor. Mamma sa det til meg at det ikke gjorde vondt. Jeg gikk å gjorde det, og "ikke vondt" er det vondeste jeg har opplevd. Selv etterpå sier hun at hun ikke syntes det gjorde vondt. Get my point?
Ja jeg tar poenget ditt, men jeg er totalt og prinsipielt uenig med deg og mener din argumentasjon rett og slett er lite relevant i denne diskusjonen. Ja, terskelen er for lav, generelt sett i Norge. Det er vanskelig å argumentere mot det når vi ser at Norge ligger høyt over andre OECD land som det er naturlig å sammenligne oss med. Det finnes ingen annen forklaring til at Norge ligger over de fleste andre land på denne statistikken annet enn at vi er for sytete og lite villige til å ta de tøffe takene. Når jeg sier at det ikke finnes noen forklaring til at Norge ligger høyt oppe på denne statistikken, så begrunner jeg det i først og fremst i at Norge har et bra helsevern og vi ser ikke noe som tyder på at vi har dårligere helse i Norge enn de fleste andre OECD land. Faktisk har Norge en av de lengste levetidstallene innenfor disse landene. Forklaringen ligger nok i at vi har et godt utviklet velferdssystem som gjør at vi KAN sykemelde oss uten at det får noen store konsekvenser for oss. Vi må skjerpe oss, rett og slett!
Hvordan kan det være irrelevant??? Hvor syk "jeg" er er det KUN jeg som vet!

 

Du tar ikke poenget mitt. Jeg mener det er irrelevant fordi jeg diskuterer den generelle problemstillingen om stort sykefravær blandt gravide i Norge, og ikke hvorvidt du burde være sykemeldt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoegbakk76: terskelen for lav? Ja for deg kanskje? Har ett fint eksempel på det der. Skulle rotfylle en tann jeg, i fjor. Mamma sa det til meg at det ikke gjorde vondt. Jeg gikk å gjorde det, og "ikke vondt" er det vondeste jeg har opplevd. Selv etterpå sier hun at hun ikke syntes det gjorde vondt. Get my point?
Ja jeg tar poenget ditt, men jeg er totalt og prinsipielt uenig med deg og mener din argumentasjon rett og slett er lite relevant i denne diskusjonen. Ja, terskelen er for lav, generelt sett i Norge. Det er vanskelig å argumentere mot det når vi ser at Norge ligger høyt over andre OECD land som det er naturlig å sammenligne oss med. Det finnes ingen annen forklaring til at Norge ligger over de fleste andre land på denne statistikken annet enn at vi er for sytete og lite villige til å ta de tøffe takene. Når jeg sier at det ikke finnes noen forklaring til at Norge ligger høyt oppe på denne statistikken, så begrunner jeg det i først og fremst i at Norge har et bra helsevern og vi ser ikke noe som tyder på at vi har dårligere helse i Norge enn de fleste andre OECD land. Faktisk har Norge en av de lengste levetidstallene innenfor disse landene. Forklaringen ligger nok i at vi har et godt utviklet velferdssystem som gjør at vi KAN sykemelde oss uten at det får noen store konsekvenser for oss. Vi må skjerpe oss, rett og slett!
Hvordan kan det være irrelevant??? Hvor syk "jeg" er er det KUN jeg som vet!
Du tar ikke poenget mitt. Jeg mener det er irrelevant fordi jeg diskuterer den generelle problemstillingen om stort sykefravær blandt gravide i Norge, og ikke hvorvidt du burde være sykemeldt eller ikke.

 

Ikkje skuld på dei gravide vedr sjukmeldinger.

 

Det er legen som sjukmelder, klag til legen i staden for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...