Gå til innhold

Håper karma kommer og biter deg i ræven!


OssTre<3

Anbefalte innlegg

Hvordan kan du påstå at du betaler moroa til snyltere?

Vi snakker om folk som er i jobb og betaler skatt..

Hva tror du de skattepengene går til?

Jo nettopp at man har goder i samfunnet som sykepenger osv.

Syns man kan la folk være og gjøre det de vil.

I dagens samfunn skal man bry seg med alt fra hva naboen spiser til middag, hva de bruker penger på og for ikke snakke om hvorfor de er sykemeldt når de klarer sitte på kafe og drikke kaffe.

Skjerp dere og fei for egen dør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du påstå at du betaler moroa til snyltere?

Vi snakker om folk som er i jobb og betaler skatt..

Hva tror du de skattepengene går til?

Jo nettopp at man har goder i samfunnet som sykepenger osv.

Syns man kan la folk være og gjøre det de vil.

I dagens samfunn skal man bry seg med alt fra hva naboen spiser til middag, hva de bruker penger på og for ikke snakke om hvorfor de er sykemeldt når de klarer sitte på kafe og drikke kaffe.

Skjerp dere og fei for egen dør!

Du syns sikkert jeg er litt frekk nå, men beklager altså, jeg må bare le av hele kommentaren.

At du har lyst og få med deg alt om naboen gjør det desverre bare rar, men vær så god, jeg skal ikke legge meg opp i det. Og at du stiller spørsmål til hvorfor folk som sitter på cafe er sykemeldt gjør deg bare enda mer stusselig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så hårsåre folk skulle være her nå... Nå vet jeg dessverre så inderlig godt hva det virkelig vil si og ha bekkenløsning, og forstår veldig godt HI her. Det hun vil frem til er jo det at vi som har symptomgivende bekkenløsning, altså ikke den typen som alle gravide har, ikke går rundt og pusser opp huset, løfter på tunge møbler, eller sånn som hun ene jeg kjenner STO og serverte øl på festival i 7 timer ovs. Nettopp fordi bekkenet og resten av kroppen for den del ikke er med på det. Det er ikke snakk om de som kanskje kan fungere litt hjemme pga de er sykemeldt, fungere hjemme er noe vi allerfleste må og det er absolut ikke det som er snakk om her... Men jeg har inntrykk av at folk flest er veldig flinke til å lese/forstå akkurat det de har lyst til...

 

Poenget hennes kom dårlig fram i hovedinnlegget hennes, så jeg er ikke enig i at folk forstår det de har lyst til. Det var ganske mange som fyrte på det hun sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da missforsto jeg hele innlegget gitt:P Men går litt fort i svingene når man leser innimellom. :)

 

Hun ordla seg upresist i hovedinnlegget, så jeg synes ikke det var så rart at du reagerte som du gjorde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du påstå at du betaler moroa til snyltere?

Vi snakker om folk som er i jobb og betaler skatt..

Hva tror du de skattepengene går til?

Jo nettopp at man har goder i samfunnet som sykepenger osv.

Syns man kan la folk være og gjøre det de vil.

I dagens samfunn skal man bry seg med alt fra hva naboen spiser til middag, hva de bruker penger på og for ikke snakke om hvorfor de er sykemeldt når de klarer sitte på kafe og drikke kaffe.

Skjerp dere og fei for egen dør!

Du syns sikkert jeg er litt frekk nå, men beklager altså, jeg må bare le av hele kommentaren.

At du har lyst og få med deg alt om naboen gjør det desverre bare rar, men vær så god, jeg skal ikke legge meg opp i det. Og at du stiller spørsmål til hvorfor folk som sitter på cafe er sykemeldt gjør deg bare enda mer stusselig..

 

Tror du bør lese kommentaren en gang til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da missforsto jeg hele innlegget gitt:P Men går litt fort i svingene når man leser innimellom. :)

 

Det kalles hormoner ;0) Det som gjør at det er undeholdende og litt frustrerende å lese krangle spesielt...Og aaalt man leser går heeelt feil vei..

Jeg sliter på facebook om dagen der,har allerede hakka huet av to "venner av venner " pga kommentarer jeg følte var "slemme" mot vennene mine...Men endte opp aat jeg måtte slette og unnskyled pga misforståelse... ;0P DA er det igrunn bedre å hogge løs her , men jeg leser ting fem ganger før jeg nå poster svar for jeg overreagerer nesten konstant.. ;0P

Burde nok vurdere å lese ett par ganger ekstra jeg også:P Men noen ganger går det fort å svarer før jeg har satt meg ordentlig inn i innlegge:P å ja di hormonene gjør også at man blir litt krass i svara:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kva skal jeg si.

 

Den dagen jeg fikk vite at jeg var GRAVID.

 

Fikk ikkje lov og jobbe pga av stert magnetfelt.

Fantes ikkje arbeid til meg.

 

Så har vert heim siden jeg var 4 uker på veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.. som sagt tidligere, slutt å bry dere med hva andre gjør;)

tenk på deres eget liv og fokuser på det :)

Du skal ikke dømme andre før du har gått i deres sko;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva skal jeg si.

 

Den dagen jeg fikk vite at jeg var GRAVID.

 

Fikk ikkje lov og jobbe pga av stert magnetfelt.

Fantes ikkje arbeid til meg.

 

Så har vert heim siden jeg var 4 uker på veg.

Uff, det høres kjedeligt ut:( Håper du har masse å fylle tiden med hjemme og ellers da så tiden ikke går snigle tregt mens du venter på den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva skal jeg si.

 

Den dagen jeg fikk vite at jeg var GRAVID.

 

Fikk ikkje lov og jobbe pga av stert magnetfelt.

Fantes ikkje arbeid til meg.

 

Så har vert heim siden jeg var 4 uker på veg.

Uff, det høres kjedeligt ut:( Håper du har masse å fylle tiden med hjemme og ellers da så tiden ikke går snigle tregt mens du venter på den lille :)

 

Jo det gjekk grusomt trekt. Men nå er gutten 4 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en generell kommentar til debatten: Det ER alt for enkelt å sykemelde seg i Norge pga graviditet! Enkelt og greit! Det er da for pokker ikke statens ansvar at gravide trenger 10-11 timers søvn hver natt.....da må man heller sørge for å legge seg tidlig nok slik at man kan komme seg opp om morgenen på jobb. Og argumentet at man må ha overskudd til å ta seg av familie og barn hjemme er for meg helt uforståelig. Det er da ikke storsamfunnets ansvar at "vi" har valgt å bli gravide og derfor må være hjemme fra jobb for å kunne ta seg av familie og fritidsaktivitet som normalt. Da må man tilpasse situasjonen hjemme slik at man klarer å stå i jobb.

Og nei, jeg snakker ikke om de som må ligge med intravenøst for å få i seg næring, eller de som ikke klarer å stå og gå pga bekkenproblemer, etc, men om alle som bare er litt ekstra sliten og "velger" å gå ut i 50% for å ha overskudd til hus og hjem, mann og barn.

 

Vi skal være så inderlig glade for at vi har et system som virkelig hjelper de som trenger det, og derfor er det så viktig at alle vi som virkelig ikke trenger det, står på for at dette samfunnet skal gå rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig at man ikke skal kunne klare å gå og få intravenøst for å få sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke enig at man ikke skal kunne klare å gå og få intravenøst for å få sykemelding.

 

Det var jo satt litt på spissen for å få frem poenget akkurat det med intravenøst og ikke klare å komme seg opp av sengen, det håper jeg du forstod. Det vi nok er uenige om derimot, er terskelen for å få sykelemding. Jeg mener den er ALT for lav, og at vi som borgere syter og har det vondt litt for lett. Forskning tyder på at denne tendensen øker (se link i min kommentar ovenfor), noe som faktisk bekymrer meg, da jeg er opptatt av samfunnets ve og vel, deriblandt makroøkonomi. Ikke misforstå, jeg er utrolig glad for at vi har et velferdssystem som tar vare på oss borgere når vi virkelig trenger det, og jeg er en av dem som betaler skatten min med glede, så lenge den brukes fornuftig. Nettopp derfor synes jeg det er så viktig at vi ikke misbruker systemet, men tar ansvar for våre egne liv og står på, SELV om det gjør litt vondt og vi er ekstra slitne av og til.

 

Hvis man snakker med den eldre generasjon, altså min mamma og hennes venninner, så var det unntaket at noen ble sykemeldt under graviditet. Nå skal det sies, at det har vært en bra utvikling ift monitorering og oppfølging av gravide, og det ER bra at enkelte blir sykemeldte i de tilfeller der det er fare for morens og barnets helse...selvsagt. Mitt poeng er simpelten at dette har gått for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du skal engasjere deg i oppfølgingen av gravide, spesielt de som jobber i helsevesenet.

Jeg jobber som hjelpepleier og var og snakket med sjefen min i dag, som sa at det var umulig å tilrettelegge nok for meg på jobben, og mente det var på sin plass at jeg nå var 100% sykemeldt. Jeg skulle gjerne ha jobbet lenger, jeg savner jobben min og føler absolutt ikke at jeg utnytter velferdstaten ved å være sykemeldt. Jeg har dessuten vært utrolig slapp og trøtt, og i perioder sovet opptil 17 timer i døgnet etter at jeg ble 100% sykemeldt. Jeg tror det var en komobinasjon av at jeg har stått på og jobbet hardt med 40% sykemelding, for så å kunne ta det med ro da legen min sykemeldte meg, og rett og slett hormoner som gjør at jeg har blitt sånn. Var ikke sånn i forgje svangerskap, og det er slett ikke normalt å være så trøtt og utslitt som jeg har vært.

 

En annen grunn til at sykemeldingene har økt, kan være at rett og slett flere kvinner jobber, og de kvinnene som jobber, jobber gjerne i større stillinger enn det de gjorde før.

 

Kan jeg spørre hvilken type jobb du har, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgje svangerskap fikk jeg forresten for tidlige rier og kort livmorhals pga jobben. Det var kanskje galt av legen å sykemelde meg da også? Jeg skulle vel ha bitt tenna sammen, jobbet og stått på, for så å føde 7 uker for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgje svangerskap fikk jeg forresten for tidlige rier og kort livmorhals pga jobben. Det var kanskje galt av legen å sykemelde meg da også? Jeg skulle vel ha bitt tenna sammen, jobbet og stått på, for så å føde 7 uker for tidlig?

Det er vanskelig å diskutere generelle samfunnsspørsmål når du tydeligvis tar dette meget personlig. Jeg unner ingen å føde 7 uker for tidlig og hvis det virkelig er grunn for sykemelding så mener jeg selvsagt at det er riktig av legen å gi deg det. Jeg ønsker deg selvsagt alt godt i svangerskapet, at det går bra med både deg og den lille.

 

Når det er sagt, jeg ønsker ikke å diskutere ditt spesielle tilfelle og hvorvidt det er riktig at du er sykemeldt eller ikke. Og hva jeg jobber med er totalt irrelevant i forhold til denne diskusjonen. Jeg reagerer også sterkt på det du sier at med mindre jeg engasjerer meg i oppfølging av gravide kvinner som jobber i helsevesenet, så har jeg ikke rett til å ha en mening om saken eller bekymre meg for utviklingen i arbeidslivet. Jeg mener hvorvidt jeg er personlig engasjert i dette arbeidet eller ikke er saken totalt uvedkommende. Dessuten, du kjenner jo ikke min arbeidssituasjon eller mitt engasjement, så den kommentaren lar jeg falle på sin egen urimelighet.

 

Mitt eneste poeng i debatten er at det ER for lav terskel blandt gravide for å bli sykemeldt. Enkelt og greit.

 

Og forresten, du har rett i at det i dag er flere yrkesaktive kvinner enn på 70-80 tallet, så statistikken kan nok lyve litt. Det er uansett ikke til å komme bort fra at sammenlignet med andre land med ca samme levestandard som i Norge, så er vi generelt mer sykemeldt her til lands, og det er en utvikling som ikke er bra spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

Folk må slutte å blande seg i hva alle andre gjør. Selv om du ser noen montere en grill, er på butikken eller hva som helst så trenger det ikke å bety at personen ikke har rett på sykemeldingen. Hvem tror dere at dere er som mener dere har rett på å dømme andre og si om de burde være sykmeldt eller ei. Er man sykemeldt har man da ikke opplysningsplikt om hva man feiler til alle og enhver.Kanskje man burde sende rundskriv om diagnosen til venner, naboer og bekjente så man kan bli godkjent som verdig sykepengemottaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgje svangerskap fikk jeg forresten for tidlige rier og kort livmorhals pga jobben. Det var kanskje galt av legen å sykemelde meg da også? Jeg skulle vel ha bitt tenna sammen, jobbet og stått på, for så å føde 7 uker for tidlig?

Det er vanskelig å diskutere generelle samfunnsspørsmål når du tydeligvis tar dette meget personlig. Jeg unner ingen å føde 7 uker for tidlig og hvis det virkelig er grunn for sykemelding så mener jeg selvsagt at det er riktig av legen å gi deg det. Jeg ønsker deg selvsagt alt godt i svangerskapet, at det går bra med både deg og den lille.

 

Når det er sagt, jeg ønsker ikke å diskutere ditt spesielle tilfelle og hvorvidt det er riktig at du er sykemeldt eller ikke. Og hva jeg jobber med er totalt irrelevant i forhold til denne diskusjonen. Jeg reagerer også sterkt på det du sier at med mindre jeg engasjerer meg i oppfølging av gravide kvinner som jobber i helsevesenet, så har jeg ikke rett til å ha en mening om saken eller bekymre meg for utviklingen i arbeidslivet. Jeg mener hvorvidt jeg er personlig engasjert i dette arbeidet eller ikke er saken totalt uvedkommende. Dessuten, du kjenner jo ikke min arbeidssituasjon eller mitt engasjement, så den kommentaren lar jeg falle på sin egen urimelighet.

 

Mitt eneste poeng i debatten er at det ER for lav terskel blandt gravide for å bli sykemeldt. Enkelt og greit.

 

Og forresten, du har rett i at det i dag er flere yrkesaktive kvinner enn på 70-80 tallet, så statistikken kan nok lyve litt. Det er uansett ikke til å komme bort fra at sammenlignet med andre land med ca samme levestandard som i Norge, så er vi generelt mer sykemeldt her til lands, og det er en utvikling som ikke er bra spør du meg.

 

Kven bestemmer om du skal bli sjukmeld ?

Da er det vel LEGEN som er lettlurt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgje svangerskap fikk jeg forresten for tidlige rier og kort livmorhals pga jobben. Det var kanskje galt av legen å sykemelde meg da også? Jeg skulle vel ha bitt tenna sammen, jobbet og stått på, for så å føde 7 uker for tidlig?

Det er vanskelig å diskutere generelle samfunnsspørsmål når du tydeligvis tar dette meget personlig. Jeg unner ingen å føde 7 uker for tidlig og hvis det virkelig er grunn for sykemelding så mener jeg selvsagt at det er riktig av legen å gi deg det. Jeg ønsker deg selvsagt alt godt i svangerskapet, at det går bra med både deg og den lille.

 

Når det er sagt, jeg ønsker ikke å diskutere ditt spesielle tilfelle og hvorvidt det er riktig at du er sykemeldt eller ikke. Og hva jeg jobber med er totalt irrelevant i forhold til denne diskusjonen. Jeg reagerer også sterkt på det du sier at med mindre jeg engasjerer meg i oppfølging av gravide kvinner som jobber i helsevesenet, så har jeg ikke rett til å ha en mening om saken eller bekymre meg for utviklingen i arbeidslivet. Jeg mener hvorvidt jeg er personlig engasjert i dette arbeidet eller ikke er saken totalt uvedkommende. Dessuten, du kjenner jo ikke min arbeidssituasjon eller mitt engasjement, så den kommentaren lar jeg falle på sin egen urimelighet.

 

Mitt eneste poeng i debatten er at det ER for lav terskel blandt gravide for å bli sykemeldt. Enkelt og greit.

 

Og forresten, du har rett i at det i dag er flere yrkesaktive kvinner enn på 70-80 tallet, så statistikken kan nok lyve litt. Det er uansett ikke til å komme bort fra at sammenlignet med andre land med ca samme levestandard som i Norge, så er vi generelt mer sykemeldt her til lands, og det er en utvikling som ikke er bra spør du meg.

 

Kven bestemmer om du skal bli sjukmeld ?

Da er det vel LEGEN som er lettlurt ?

Du har jo selvsagt helt rett i at det er legen som kan avgjøre om gravide skal sykemeldes eller ikke, men å si at det da er legene som er lettlurte er en voldsom forenkling av denne debatten, og det var overhodet ikke mitt poeng. Det KAN nok være at leger sykemelder for lett, men dette finner jeg ingen forskning på, og jeg vil vel kanskje tro at de aller fleste leger opptrer på korrekt måte ift å lytte og tro på pasientene sine, og at de ofte ikke har noe annet valg enn å tro på dem og sykemelde dem....med rette selvsagt. Problemet tror jeg først og fremst ligger i vår kultur og de gravides holdninger, slik jeg har poengtert flere ganger i denne debatten. Terskelen for å gå til legen og fortelle om hvor slitsomt og vondt ting er har blitt betydelig lavere enn den var, og jeg ser på det som en negativ utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgje svangerskap fikk jeg forresten for tidlige rier og kort livmorhals pga jobben. Det var kanskje galt av legen å sykemelde meg da også? Jeg skulle vel ha bitt tenna sammen, jobbet og stått på, for så å føde 7 uker for tidlig?

Det er vanskelig å diskutere generelle samfunnsspørsmål når du tydeligvis tar dette meget personlig. Jeg unner ingen å føde 7 uker for tidlig og hvis det virkelig er grunn for sykemelding så mener jeg selvsagt at det er riktig av legen å gi deg det. Jeg ønsker deg selvsagt alt godt i svangerskapet, at det går bra med både deg og den lille.

 

Når det er sagt, jeg ønsker ikke å diskutere ditt spesielle tilfelle og hvorvidt det er riktig at du er sykemeldt eller ikke. Og hva jeg jobber med er totalt irrelevant i forhold til denne diskusjonen. Jeg reagerer også sterkt på det du sier at med mindre jeg engasjerer meg i oppfølging av gravide kvinner som jobber i helsevesenet, så har jeg ikke rett til å ha en mening om saken eller bekymre meg for utviklingen i arbeidslivet. Jeg mener hvorvidt jeg er personlig engasjert i dette arbeidet eller ikke er saken totalt uvedkommende. Dessuten, du kjenner jo ikke min arbeidssituasjon eller mitt engasjement, så den kommentaren lar jeg falle på sin egen urimelighet.

 

Mitt eneste poeng i debatten er at det ER for lav terskel blandt gravide for å bli sykemeldt. Enkelt og greit.

 

Og forresten, du har rett i at det i dag er flere yrkesaktive kvinner enn på 70-80 tallet, så statistikken kan nok lyve litt. Det er uansett ikke til å komme bort fra at sammenlignet med andre land med ca samme levestandard som i Norge, så er vi generelt mer sykemeldt her til lands, og det er en utvikling som ikke er bra spør du meg.

 

Kven bestemmer om du skal bli sjukmeld ?

Da er det vel LEGEN som er lettlurt ?

Du har jo selvsagt helt rett i at det er legen som kan avgjøre om gravide skal sykemeldes eller ikke, men å si at det da er legene som er lettlurte er en voldsom forenkling av denne debatten, og det var overhodet ikke mitt poeng. Det KAN nok være at leger sykemelder for lett, men dette finner jeg ingen forskning på, og jeg vil vel kanskje tro at de aller fleste leger opptrer på korrekt måte ift å lytte og tro på pasientene sine, og at de ofte ikke har noe annet valg enn å tro på dem og sykemelde dem....med rette selvsagt. Problemet tror jeg først og fremst ligger i vår kultur og de gravides holdninger, slik jeg har poengtert flere ganger i denne debatten. Terskelen for å gå til legen og fortelle om hvor slitsomt og vondt ting er har blitt betydelig lavere enn den var, og jeg ser på det som en negativ utvikling.

Likavel er det legen som sjukmelder. Da er det vel legen det er noko gale med da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke det er noe poeng for meg å diskutere dette med deg mer, for det er ganske tydelig at du ikke vil eller ikke får med deg mine argumenter, og når du da bruker det samme argumentet om igjen, som jeg akkurat har mottdebattert, så blir det ingen progresjon i diskusjonen. Men jeg skal forsøke å få frem det jeg mener en gang til; Nei, jeg tror ikke det er noe galt med legestanden i Norge. De har ofte ikke, slik jeg ser det, noe annet valg enn å lytte til og tro på pasienten sin. Slik må det nesten være. Det er derimot vi gravide det er noe "galt" med,- vi syter for mye og lar oss alt for lett friste til å gå til legen og legge ut om hvor slitne vi er, hvor vondt vi har i ryggen, bekkenet, hvor dårlig vi sover, hvor lite energi vi har til mann og barn, etc. Så svaret på spørsmålet ditt er; nei, det er ikke legen det er noe "galt" med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Aprikos Syltetøy

Jeg beundrer dere damer som aldri har brukt egenmeldingsdager jeg. Gratulerer. Dere må jo ha en jobb dere bare FORGUDER.. Jeg for min del jobber på ett sted jeg hater. Jeg blir gjort til latter, altså baksnakket av sjefen min (uheldigvis ikke konfronter-bart. Det han sa om meg kom frem på ett møte jeg overhodet ikke hadde noe med eller skulle vite om). I jobben min er det ett stressnivå flesteparten her inne ville blitt gale av. 9 timer i ett rom fylt av telefoner som konstant ringer og lyder som konstant overdøver alle muligheter man har for bare øøøøørlitegrann sjelefred. Fysisk sett, joda, dritbra! Har en god stol jeg, og en pult som kan heises.. Psykisk så blir jeg gal. Tidligere ble jeg bare lettere oppgitt. Nå sitter jeg konstant med en klump i halsen når jeg er der, og blir vanvittig fort sliten av å være der, utmattet rett og slett. Og beklager, nå blir jeg vel upopulær, men jeg fikk en ukes sykemelding av legen min da jeg var i uke 5. Hadde i tillegg hatt noe småblødninger som legen mente ikke var så farlig, etter å ha tittet på det lille han så på ul. Men da han spurte om hvordan jeg hadde det på jobb, sa jeg det bare. Den uken gjorde godt. Har vært tilbake for fullt etter det. Men om knuten i halsen blir værre nå så er de ikke bra for meg å være der. Når man blir så sliten at man blir sint i den forstand at det begynner å gå på de fysiske... Nei beklager, men om bedring ikke kommer ble nok ikke det siste sykemeldingen..... Og vet dere hva, kanskje det å "montere en gassgrill" er nettop det jeg trenger! Jeg bare lurer på hva som gir noen retten til å kjenne ett annet menneske godt nok til å si at "han/hun er ikke syk nok til å være sykemeldt". Til dere som føler dere berettiget til å inneha denne fantastiske menneskekjenner kvaliteten, gratulerer. Håper dere aldri møter en slik hverdag som jeg og kanskje andre har på jobb.

 

Når det er sagt, når jeg går ut i perm, skal jeg ikke tilbake dit. Skolegang venter, det er no jeg og sambo har snakket om, så den er bankers. Aldri i livet om jeg vil havne i en liknende situasjon en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

hoegbakk76: terskelen for lav? Ja for deg kanskje? Har ett fint eksempel på det der. Skulle rotfylle en tann jeg, i fjor. Mamma sa det til meg at det ikke gjorde vondt. Jeg gikk å gjorde det, og "ikke vondt" er det vondeste jeg har opplevd. Selv etterpå sier hun at hun ikke syntes det gjorde vondt. Get my point?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...