Gå til innhold

Håper karma kommer og biter deg i ræven!


OssTre<3

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt siden uke 24 pga bekkenplager.

I mitt forrige svangerskap hadde jeg ikke disse plagene og jeg hadde derfor sett for meg å jobbe frem til permisjon. Det at jeg måtte sykmelde meg fordi kroppen ikke tålte jobben min ble derfor en skikkelig nedtur. Jeg er vant til å være i en jobb hvor det er stadig tempo og overgangen fra det til å være hjemme ble derfor stor.

 

Det tar fort en time eller to, men i løpet av dagen setter jeg på en maskin med klær og en oppvaskmaskin. Kanskje vasker jeg over noen benker og lager middag. Jeg hviler mye i mellom og får mannen til å ta over matlagingen om ryggen blir for vond, men for meg er det viktig å føle at jeg klarer noe. De første to ukene jeg var hjemme lå jeg bare på sofaen og var deppa.

 

Vondt har jeg uansett hva jeg gjør, så da føler jeg at jeg like gjerne kan gjøre nytte for meg.

Noen ganger presser jeg på for hardt, andre ganger gjør jeg minimalt.

Men at noen skal ønske mine vondter verre bare fordi jeg ikke har 'vondt nok", blir helt feil.

 

Det må være utrolig slitsomt å være i din situasjon, men det gir deg ikke rett til å påstå at andre som klarer å gjøre litt like så godt kan jobbe.

Jeg hadde aldri holdt ut på arbeidsplassen min, fordi der er det ikke mulighet til å ta ting i eget tempo, ta en hvil når kroppen sier at nok er nok eller bruke lang tid på enkle oppgaver.

 

ønsker deg lykke til videre i svangerskapet og krysser fingrene for at plagene dine går over etter fødsel, jeg unner ingen å ha det sånn.

Ja?! Gjelder dette da for deg?! Snakker jeg om folk som har skjulte plager? Nei, jeg snakker om de som er bevisst på det selv, som utnytter systemet og bare er late. Jeg har heller ALDRI snakket om de som klarer og gjøre litt. De jeg sikter til er de som gjør akkuratt det samme nå som før og som ikke har PLAGER, men som alikavell går hjemme. Ikke de som gjør litt MED vondter. Les og forstå før du prøver og komme med motargument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nåja.....det var da fælt hvor vi skulle bry oss om alle andre da?? Har vi ikke nok med oss selv?

 

Om andre velger å "lure seg til sykemelding pga bekkenplager de ikke har" - ja, for dette vet jo vi alt om - så er det vel helt opp til de selv. Det går jo ikke utover oss og våre bekken, gjør det?

 

Folk er like forskjelige som det en bekkenløsning med symptomer kan være og oppleves som.

 

Jeg har to små hjemme og er gravid med tredjemann. Jeg klarte mye da jeg gikk med andremann. Handle, vaske - ja, være i bevegelse. MEN, nåde meg om jeg var så syndig å legge meg ned i horisontalen på sofaen da kvelden kom....jeg kom meg nemlig ikke opp! Jeg måtte rulle med ned på fire for så å ta det derfra....men jeg kalte det ingenting. Var det bekkenløsning med symptomer? Hvem vet..

 

Hvorfor folk er sykemeldte ila en graviditet skal vi andre bare drite i. Jeg blir provosert når jeg hører om folk som bryr seg om saker og ting de hverken har noe med eller kan gjøre noe med.

 

Jeg ble steril etter en MA i 2005 og måtte stille meg i ivf-kø. Tror du dette var noe jeg fortalte folk? Eller dekket jeg over det med en annen sykdom? Jeg har hatt 16 prøverørsforsøk for å kunne bli gravid med mine tre barn. Jeg har vært sååå sliten og deprimert, og det har vært så mange negative forsøk og tunge stunder, men sier jeg det til noen? Eller tar jeg en hvit løgn? Bekkenløsning er jo noe alle gravide har - og det vil være null problem å skylde på at en har symptomer med dette.

 

Jeg mener en må åpne opp øya og tenke seg litt om for ting er ikke alltid hva det ser ut som og ting stemmer ikke alltid overens med det en sier.... Men det største poenget er fortsatt: det har en ikke noe med.

 

En trenger ikke alltid å forstå så mye når det gjelder andre mennesker, men å respektere de og akseptere at de er anderledes på alle tenkelige måter, er og vil alltid være det viktigeste.

 

....så jeg ville ikke rope så høyt på Karma var jeg deg.

Og jeg blir provosert av late mennesker som snyter systemet når de først kunne vært i arbeid, men bare ikke gidder fordi de heller kan lyge på seg en sykdom til en lege som han ikke kan sjekke opp i uansett, bare for å gå hjemme og late seg. Du må få lov og bli provosert over dette dersom du vil, skal jeg ikke nekte deg, men skal jeg da si at jeg blir provosert fordi du blander deg oppi ting som provoserer meg når du ikke har noe med det? Nei.

Og i innlegge mitt så refererer jeg til de jeg har snakket med som synlig har "skrytet" på seg en plage som ikke eksisterer, bare for å gå hjemme og kose seg.

At du går hjemme og er deprimert og kjempe sliten og får en sykemelding for det, og velger og si til folk at du er hjemme med bekkenløsing, det får være ditt problem, men om du da oppfører deg som du ellers gjør i hverdagen med storhandling, bære tunge møbler, ta storvask av huset, ALT dette, og mer, på en og samme dag, ja da burde du forstå om folk snakket om deg at du umulig kunne slite med noe bekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men søte lille deg da, plager det deg sånn at andre bryr seg om hva andre folk bedriver tiden sin med da? Uff, da syns jeg nesten litt synd i deg, for sånn kommer det alltid til og være, folk stikker nesen sin opp i ting som de ikke har noe med hele tiden, at mitt lille problem om snyltere og late mennesker plager deg sånn kan heller ikke være sunt.

 

Hadde du lært deg og lese ordentlig du, så hadde du kanskje sett at de menneskene jeg snakker om er ikke tror/synsere, men mennesker jeg har kontakt med og kjenner.

Og sliter de ikke med bekkenløsning, ja da er det jo ikke de vi snakker om her. De vet selv hvem de er, sliter de med ett annet problem, ja så la de gjøre det, men da er det ikke de jeg snakker om.

 

Tror ikke du skjønner så mye igrunn, det jeg sier er, går du rundt og later som du har bekkensmerter, ja så fortjener du nesten og få det også!

Det er vel klart jeg ikke ønsker en person som lider av depresjon og/eller andre usynlige sykdommer, bekkensmerter bare fordi de heller velger og si at de har bekkensmerter istede for å fortelle verden at de er psykisk syke! Da er de jo faktisk SYK!

Det at du i det hele tatt kunne tenke noe sånn gjør heller deg mer ond enn det du tror jeg er.

 

Og vet du, den siste avsnittet der sier vel heller litt mer om hvor voksen du er enn jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med trådstarter her! Det er ALT for mange som sykemelder seg, helt eller delvis, fordi de har litt vondt eller bare er slitne. Har ofte hørt argumentasjonen "ja, jeg måtte sykemelde meg for å klare å ha et sosialt liv etter jobben og slippe å ligge flatt ut etter jobb". So what om man må legge seg nedpå etter jobb fordi jobben har tatt mye energi??!! Det er da ikke den norske stat og næringsliv som skal betale for at gravide kvinner skal slippe å være litt ekstra slitne og kanskje ha litt ekstra plager under en graviditet. Vi har da valgt dette selv, og da må vi tåle at det kan være en påkjenning for kropp og sjel. Nei, jeg er drittlei av at folk sykemeldiger seg bare fordi det er det som er mest behagelig, og drittlei av å være med på å betale for hærligheita!

 

Gravide og småbarnsforeldre i Norge har det så bra at vi vet det ikke selv en gang. I mange andre land jeg har bodd i kan man bare glemme sykemelding og mammapermisjon (enten er man på jobb igjen 2-3 uker etter fødsel eller så sier man opp.....enkelt og greit!) Som ansvarsfulle samfunnsborgere må vi begynne å syte mindre og yte mer!

 

Og nei, jeg mener selvsagt ikke alle dere som virkelig er skikkelig syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig enig .. Jeg har vært delvis sykemeldt i hele svangerskapet gr risiko svangerskap m flere sykehusinnleggelser og konstante plager.. Har til en hver tid jobbet noe tross legene anbefalinger om å holde meg unna... Jeg har konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke klarer å være 100% på jobb.. Hjemme har jeg ikke gjort en dritt siden august.. Vi har ansatt vaskehjelp og samboer har handlet og vasket tøy og laget mat.. Jeg gleder meg så sykt til å få kroppen min tilbake så jeg kan være dugans til noe både på jobb , hjemme og med venner og fam..

 

Blir sykt irritert på de som er sykemeldt og utnytter systemet .. At de ikke kan vite hvor godt de har det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg truffet av ts sin beskrivelse, jeg sier også at jeg er sykemeldt på grunn av bekkenplager når folk spør. Det er fordi jeg ikke har lyst å si den egentlig grunnen til gud og hvermann. Når man er gravid, har liksom folk lov å spørre og grave om alt mulig.

Jeg er delvis sykemeldt fordi legen er redd for at jeg skal få svangerskapsdepresjon, hormoner og stress fungerer dårlig sammen. jeg har vært helt nede i kjelleren en gang før, forrige svangerskap og barselperiode slapp jeg unna. men denne gangen har jeg en datter å ta vare på, så jeg kan ikke bare ta hensyn til meg selv. mannen er ukependler, så jeg må fint klare meg selv i ukedagene.

ja, jeg har også litt bekkenplager, men ikke verre enn at jeg kunne jobbet fullt. så jeg handler, lager middag og mopper over gulvet selv om jeg er 50 % sykemeldt. å gå tur klarer jeg ikke (pga bekkenlåsning), og opppussing er det ikke snakk om.

 

men du hadde sikkert ergret deg om du hadde spurt meg om hvorfor jeg var sykemeldt ts.. jeg har bare ikke lyst å fortelle grunnen til deg og alle andre nysjerrige sjeler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg truffet av ts sin beskrivelse, jeg sier også at jeg er sykemeldt på grunn av bekkenplager når folk spør. Det er fordi jeg ikke har lyst å si den egentlig grunnen til gud og hvermann. Når man er gravid, har liksom folk lov å spørre og grave om alt mulig.

Jeg er delvis sykemeldt fordi legen er redd for at jeg skal få svangerskapsdepresjon, hormoner og stress fungerer dårlig sammen. jeg har vært helt nede i kjelleren en gang før, forrige svangerskap og barselperiode slapp jeg unna. men denne gangen har jeg en datter å ta vare på, så jeg kan ikke bare ta hensyn til meg selv. mannen er ukependler, så jeg må fint klare meg selv i ukedagene.

ja, jeg har også litt bekkenplager, men ikke verre enn at jeg kunne jobbet fullt. så jeg handler, lager middag og mopper over gulvet selv om jeg er 50 % sykemeldt. å gå tur klarer jeg ikke (pga bekkenlåsning), og opppussing er det ikke snakk om.

 

men du hadde sikkert ergret deg om du hadde spurt meg om hvorfor jeg var sykemeldt ts.. jeg har bare ikke lyst å fortelle grunnen til deg og alle andre nysjerrige sjeler!

Jamen herregud da! DA ER DU JO SYK! På sett og vis, du går ikke hjemme fordi at det er beleilig for deg for du ikke gidder å jobbe!

Vil du ha en tråd som handler om deg? Det er desverre ikke denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg truffet av ts sin beskrivelse, jeg sier også at jeg er sykemeldt på grunn av bekkenplager når folk spør. Det er fordi jeg ikke har lyst å si den egentlig grunnen til gud og hvermann. Når man er gravid, har liksom folk lov å spørre og grave om alt mulig.

Jeg er delvis sykemeldt fordi legen er redd for at jeg skal få svangerskapsdepresjon, hormoner og stress fungerer dårlig sammen. jeg har vært helt nede i kjelleren en gang før, forrige svangerskap og barselperiode slapp jeg unna. men denne gangen har jeg en datter å ta vare på, så jeg kan ikke bare ta hensyn til meg selv. mannen er ukependler, så jeg må fint klare meg selv i ukedagene.

ja, jeg har også litt bekkenplager, men ikke verre enn at jeg kunne jobbet fullt. så jeg handler, lager middag og mopper over gulvet selv om jeg er 50 % sykemeldt. å gå tur klarer jeg ikke (pga bekkenlåsning), og opppussing er det ikke snakk om.

 

men du hadde sikkert ergret deg om du hadde spurt meg om hvorfor jeg var sykemeldt ts.. jeg har bare ikke lyst å fortelle grunnen til deg og alle andre nysjerrige sjeler!

Jamen herregud da! DA ER DU JO SYK! På sett og vis, du går ikke hjemme fordi at det er beleilig for deg for du ikke gidder å jobbe!

Vil du ha en tråd som handler om deg? Det er desverre ikke denne!

 

Men det er jo det som er hele poenget! Jeg er syk, men har ikke lyst å fortelle det til alle som spør. Og jeg regner med at jeg ikke er den eneste i verden som ikke alltid sier sannheten om hvorfor man er sykemeldt, men bare putter det i kategorien bekkenløsning.. og dermed havner i kategorien lat og snylter av f.eks slike damer som TS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg har ikke møtt en eneste sykemeldt gravid som ikke faktisk er plaget av noe, jeg, hvor finner dere disse a?

 

De få jeg kjenner som blir sykemeldt (det er jo legen som sykemelder deg, ikke en selv) er skikkelig skikkelig dårlige...

 

E legene strengere her om kring? I forrige svangerskap gikk jeg på krykker, og det er jo festlig kan dere tro, når man er lærer :P

Var ikke snakk om fra legen sin side å innvilge noen form for sykemelding, "du får slappe av på fritiden, dessuten går det jonover når babyen er fødqt"

 

Særlig.

 

 

Uansett, denne gangen har jeg tatt grep selv, og betaler masse penger for kiropraktorhjelp, men fy som det hjelper!! Helt fantastisk!

 

-og det trengs, for med to små barn og offshoremann, er det ikke noe særlig å ikke klare å snu seg i senga en gang. Så med behandling klarer jeg alle små ting i hverdagen ganske greit, men kan ikke gå lang tur eller løfte tungt, da låser det seg med en gang.

 

For mange er jo bekkenplagene sånn at de an klare alle små ting i hverdagen, så lenge de slipper ekstra belastninger på jobb.

 

Da unner jeg dem sylemelding en periode jeg. Ikke noe jeg hissereg opp over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok helt sikkert de som bevisst utnytter systemet for å kunne gå hjemme og kose seg i graviditeten som du sier i HI. Jeg skjønner godt at du blir provosert av dette, men med ett slikt system som vi har, er det nok vanskelig å unngå at dette skjer.

 

Jeg har heller ikke møtt noen som ikke har blitt sykemeldt av en god grunn, men så kjenner jeg for tiden ikke så mange andre gravide enn meg selv.

 

Jeg skulle gjerne vært i jobb, hvis forholdene hadde blitt lagt til rette for det, det er det dessverre ikke denne gangen.

 

Jeg går heller ikke og forteller alle og enhver om årsaken til min sykemelding, den er ganske sammensatt.

 

Men hvis disse hevder de har bekkenplager og klarer alt du skriver, så lurer jo jeg også på hvor de bekkenplagene sitter?

 

Jeg er selv veldig plaget med bekkenløsning, og klarer såvidt å gå en 10 minutters tur. Hvis jeg våger meg i gang med støvsuging eller vasking av gulv, så er jeg ødelagt i flere dager etterpå...

 

Det er kanskje enkelt å skylde på bekkenplager som årsak til sykemelding, men det kan som nevnt i tråden være andre grunner som vedkommende ikke ønsker å fortelle - for det er en privatsak etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg mektig lei på kvinnfolk som sykemelder seg pga "bekkenplagene" sine, NåR, de fint klarer husarbeid, lage middag, pusse opp barnerom, gå lange turer med hundene, stå ute og montere gass grill og ALT annet som en normalt oppegående person uten smerter klarer! Har til nå møtt alt for mange som er 100% sykemeldt pga "bekkenplager" og gjør akkuratt de samme hverdagstingene nå som før.

Ja, jeg syns kanskje det er litt uretteferdig, for jeg sliter med ALLE hverdagsting, og jeg er lei, DRIT LEI og har super lyst og jobbe og være sosial og ha ett liv. Mens andre bare utnytter systemet til det fulle og bruker en smerter som plager livet av meg, og mange andre der ute, som faktisk sliter skikkelig med bekkene. Klarer du alle disse tingene så klarer du fint og jobbe, vertfall litt..! Stygt og si det, men jeg håper faktisk at de som, liksom har bekkenplager, faktisk får det så de får kjenne hvor forjævli det faktisk er.. Er du en av disse, shame on you..

 

Til alle andre med ordentlige bekkensmerter og alle andre svangerskapssmerter: Lykke til, ønsker av hele mitt hjerte at alle plagene forsvinner så snart babyen er ute :)

 

Jeg er en av disse som er sykemeldt blant annet pga bekkenplager, og vet du hva? Bekkenet mitt fungerer helt fint. NåR JEG ER SYKEMELDT! Går jeg på jobben og jobber en uke, er bekkenet og ryggen HELT JæVLIG, og det er såvidt jeg klarer å gå hjem igjen fra jobben. Så slutt å døm!!!

Endret av BABY-JENTE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber forresten på sykehjem. Jeg har fått skryt for at jeg har holdt ut lenge i 40% sykemelding før jeg tilslutt gikk ut i 100% sykemelding i uke 29. Du kan ikke se på meg nå at jeg har bekkenløsning og ryggproblemer, men de holdes som sagt i sjakk ved at jeg er sykemeldt. Dessuten så vet du ikke hva disse kvinnene som er sykemeldt pga bekkenplager har i tillegg av plager. Jeg foreksempel, er utrolig sliten, og er helt avhengig av å sove 11-12 timer hver nett, pluss de 2 timene søvn jeg må ha midt på dagen, og går rundt som en zombie her hjemme med store ringer under øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok helt sikkert de som bevisst utnytter systemet for å kunne gå hjemme og kose seg i graviditeten som du sier i HI. Jeg skjønner godt at du blir provosert av dette, men med ett slikt system som vi har, er det nok vanskelig å unngå at dette skjer.

 

Jeg har heller ikke møtt noen som ikke har blitt sykemeldt av en god grunn, men så kjenner jeg for tiden ikke så mange andre gravide enn meg selv.

 

Jeg skulle gjerne vært i jobb, hvis forholdene hadde blitt lagt til rette for det, det er det dessverre ikke denne gangen.

 

Jeg går heller ikke og forteller alle og enhver om årsaken til min sykemelding, den er ganske sammensatt.

 

Men hvis disse hevder de har bekkenplager og klarer alt du skriver, så lurer jo jeg også på hvor de bekkenplagene sitter?

 

Jeg er selv veldig plaget med bekkenløsning, og klarer såvidt å gå en 10 minutters tur. Hvis jeg våger meg i gang med støvsuging eller vasking av gulv, så er jeg ødelagt i flere dager etterpå...

 

Det er kanskje enkelt å skylde på bekkenplager som årsak til sykemelding, men det kan som nevnt i tråden være andre grunner som vedkommende ikke ønsker å fortelle - for det er en privatsak etter min mening.

 

Et godt poeng. Og bekkenplagene kan faktisk holdes i sjakk ved hjelp av sykemelding. Jeg går stort sett fint og du kan ikke se på meg at jeg har bekkenløsning, men jeg har hatt bekkenløsning siden jeg var 9 uker på vei. Og ja, det er bekkenløsning dette har jeg forhørt meg med jordmor om. Jeg har forsøkt å tilrettelegge aktiviteter etter dette, og klart å holde det i sjakk. Ble 40% sykemeldt for å unngå tunge kveldsvakter og helgevakter med få folk på jobb, og det hjalp en del, helt til det kom noen uker hvor det ble så ille at jeg nesten gråt av smerte på vei hjem fra jobb. Da sykemeldte legen min meg 100% pga dette og ekstremt lite energi. Energien kom aldri tilbake, jeg sover 14 timer i døgnet og går og gjesper og er svimmel, men bekkenplagene er stort sett ikke eksisterende- Jeg får vondt av å støvsuge, vaske gulv osv, da er jeg utslått i flere timer -derfor tar mannen min nå seg av dette.

Endret av BABY-JENTE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber forresten på sykehjem. Jeg har fått skryt for at jeg har holdt ut lenge i 40% sykemelding før jeg tilslutt gikk ut i 100% sykemelding i uke 29. Du kan ikke se på meg nå at jeg har bekkenløsning og ryggproblemer, men de holdes som sagt i sjakk ved at jeg er sykemeldt. Dessuten så vet du ikke hva disse kvinnene som er sykemeldt pga bekkenplager har i tillegg av plager. Jeg foreksempel, er utrolig sliten, og er helt avhengig av å sove 11-12 timer hver nett, pluss de 2 timene søvn jeg må ha midt på dagen, og går rundt som en zombie her hjemme med store ringer under øynene.

 

Så istedenfor å jobbe så går du hjemme og er HELT frisk?! Du kan hjelpe til å pusse opp huset, male og spikre, reise på shopping og bære tunge møbler, slå plenen og luke gress o.l

Ja vet du hva, om dette er noe du fint kan klare og gjøre så kunne du virkelig jobbet i en degradert stilling istedenfor å sykemelde deg 100% for å gå hjemme og late deg!? Er ikke dette deg!? NEIVELL, da kan du slutte og syte for da er det ikke deg jeg sikter til..

Poenget mitt er! Dette er en tråd til de som vet det selv, som går til legen og sier, "Du legen legen, jeg har så inderlig vondt i bekkene mitt, jeg tror jeg må sykemelde meg 100% fordi jeg rett å slett ikke klarer jobbe mer" Legen sier "oida, stakkars deg, her har du en sykemelding" Pasienten tenker, "Damn, dette var lett, nå har jeg fri helt til termin!!!"

Syns du dette er rett??? Sorry altså, men late mennesker gjør meg kvalm, og har aldri brydd meg særlig om snyltere før, før jeg nå sitter i en situasjon der andre bruker "min sykdom" for å snike seg unna å jobbe for pengene. Hva dere sier til andre om hvorfor dere er syk gir jeg en blanke faen i. Men om dere sitter der hos legen og skryter på dere noe som ikke eksisterer, JA da er det deg jeg snakker om i tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber forresten på sykehjem. Jeg har fått skryt for at jeg har holdt ut lenge i 40% sykemelding før jeg tilslutt gikk ut i 100% sykemelding i uke 29. Du kan ikke se på meg nå at jeg har bekkenløsning og ryggproblemer, men de holdes som sagt i sjakk ved at jeg er sykemeldt. Dessuten så vet du ikke hva disse kvinnene som er sykemeldt pga bekkenplager har i tillegg av plager. Jeg foreksempel, er utrolig sliten, og er helt avhengig av å sove 11-12 timer hver nett, pluss de 2 timene søvn jeg må ha midt på dagen, og går rundt som en zombie her hjemme med store ringer under øynene.

 

Så istedenfor å jobbe så går du hjemme og er HELT frisk?! Du kan hjelpe til å pusse opp huset, male og spikre, reise på shopping og bære tunge møbler, slå plenen og luke gress o.l

Ja vet du hva, om dette er noe du fint kan klare og gjøre så kunne du virkelig jobbet i en degradert stilling istedenfor å sykemelde deg 100% for å gå hjemme og late deg!? Er ikke dette deg!? NEIVELL, da kan du slutte og syte for da er det ikke deg jeg sikter til..

Poenget mitt er! Dette er en tråd til de som vet det selv, som går til legen og sier, "Du legen legen, jeg har så inderlig vondt i bekkene mitt, jeg tror jeg må sykemelde meg 100% fordi jeg rett å slett ikke klarer jobbe mer" Legen sier "oida, stakkars deg, her har du en sykemelding" Pasienten tenker, "Damn, dette var lett, nå har jeg fri helt til termin!!!"

Syns du dette er rett??? Sorry altså, men late mennesker gjør meg kvalm, og har aldri brydd meg særlig om snyltere før, før jeg nå sitter i en situasjon der andre bruker "min sykdom" for å snike seg unna å jobbe for pengene. Hva dere sier til andre om hvorfor dere er syk gir jeg en blanke faen i. Men om dere sitter der hos legen og skryter på dere noe som ikke eksisterer, JA da er det deg jeg snakker om i tråden!

 

Jeg synes du er ganske frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber forresten på sykehjem. Jeg har fått skryt for at jeg har holdt ut lenge i 40% sykemelding før jeg tilslutt gikk ut i 100% sykemelding i uke 29. Du kan ikke se på meg nå at jeg har bekkenløsning og ryggproblemer, men de holdes som sagt i sjakk ved at jeg er sykemeldt. Dessuten så vet du ikke hva disse kvinnene som er sykemeldt pga bekkenplager har i tillegg av plager. Jeg foreksempel, er utrolig sliten, og er helt avhengig av å sove 11-12 timer hver nett, pluss de 2 timene søvn jeg må ha midt på dagen, og går rundt som en zombie her hjemme med store ringer under øynene.

 

Så istedenfor å jobbe så går du hjemme og er HELT frisk?! Du kan hjelpe til å pusse opp huset, male og spikre, reise på shopping og bære tunge møbler, slå plenen og luke gress o.l

Ja vet du hva, om dette er noe du fint kan klare og gjøre så kunne du virkelig jobbet i en degradert stilling istedenfor å sykemelde deg 100% for å gå hjemme og late deg!? Er ikke dette deg!? NEIVELL, da kan du slutte og syte for da er det ikke deg jeg sikter til..

Poenget mitt er! Dette er en tråd til de som vet det selv, som går til legen og sier, "Du legen legen, jeg har så inderlig vondt i bekkene mitt, jeg tror jeg må sykemelde meg 100% fordi jeg rett å slett ikke klarer jobbe mer" Legen sier "oida, stakkars deg, her har du en sykemelding" Pasienten tenker, "Damn, dette var lett, nå har jeg fri helt til termin!!!"

Syns du dette er rett??? Sorry altså, men late mennesker gjør meg kvalm, og har aldri brydd meg særlig om snyltere før, før jeg nå sitter i en situasjon der andre bruker "min sykdom" for å snike seg unna å jobbe for pengene. Hva dere sier til andre om hvorfor dere er syk gir jeg en blanke faen i. Men om dere sitter der hos legen og skryter på dere noe som ikke eksisterer, JA da er det deg jeg snakker om i tråden!

 

Jeg synes du er ganske frekk.

 

Men nei, dette er ikke meg. Men pass litt på hvordan du formulerer deg. Poenget mitt er at det ikke er så synlig på alle og enhver hvor dårlige de er i graviditeten. Så ikke døm alle som sier de er sykemeldt pga bekkenplager, og ikke går med krykker eller faktisk klarer å gå til butikken og handle litt matvarer, for alt er ikke så åpenlyst. Jeg tror de fleste norske kvinner er ja-mennesker som heller jobber for hardt for familien og jobben. Jeg nekter å tro at flertallet av sykemledte gravide er snyltere, jeg tror heller dette handler om at vi døæmmer hverandre for hardt basert på overflaten til gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok helt sikkert de som bevisst utnytter systemet for å kunne gå hjemme og kose seg i graviditeten som du sier i HI. Jeg skjønner godt at du blir provosert av dette, men med ett slikt system som vi har, er det nok vanskelig å unngå at dette skjer.

 

Jeg har heller ikke møtt noen som ikke har blitt sykemeldt av en god grunn, men så kjenner jeg for tiden ikke så mange andre gravide enn meg selv.

 

Jeg skulle gjerne vært i jobb, hvis forholdene hadde blitt lagt til rette for det, det er det dessverre ikke denne gangen.

 

Jeg går heller ikke og forteller alle og enhver om årsaken til min sykemelding, den er ganske sammensatt.

 

Men hvis disse hevder de har bekkenplager og klarer alt du skriver, så lurer jo jeg også på hvor de bekkenplagene sitter?

 

Jeg er selv veldig plaget med bekkenløsning, og klarer såvidt å gå en 10 minutters tur. Hvis jeg våger meg i gang med støvsuging eller vasking av gulv, så er jeg ødelagt i flere dager etterpå...

 

Det er kanskje enkelt å skylde på bekkenplager som årsak til sykemelding, men det kan som nevnt i tråden være andre grunner som vedkommende ikke ønsker å fortelle - for det er en privatsak etter min mening.

 

Et godt poeng. Og bekkenplagene kan faktisk holdes i sjakk ved hjelp av sykemelding. Jeg går stort sett fint og du kan ikke se på meg at jeg har bekkenløsning, men jeg har hatt bekkenløsning siden jeg var 9 uker på vei. Og ja, det er bekkenløsning dette har jeg forhørt meg med jordmor om. Jeg har forsøkt å tilrettelegge aktiviteter etter dette, og klart å holde det i sjakk. Ble 40% sykemeldt for å unngå tunge kveldsvakter og helgevakter med få folk på jobb, og det hjalp en del, helt til det kom noen uker hvor det ble så ille at jeg nesten gråt av smerte på vei hjem fra jobb. Da sykemeldte legen min meg 100% pga dette og ekstremt lite energi. Energien kom aldri tilbake, jeg sover 14 timer i døgnet og går og gjesper og er svimmel, men bekkenplagene er stort sett ikke eksisterende- Jeg får vondt av å støvsuge, vaske gulv osv, da er jeg utslått i flere timer -derfor tar mannen min nå seg av dette.

Ja der ser du! Kjære deg, har du lest at jeg skriver at " Nei fy alle som er litt syk, er du sykemeldt så skal du ikke klare og reise deg fra soafen!"

Nei det har jeg ikke, jeg også jobbet først 50% helt til jeg også ble sengeliggende resten av dagen, jeg kunne fint klare en av tingene, støvsuge, vaskegulvet eller ta klærne, men da fikk jeg også vondt! Men jeg står for pokker ikke ute og monterer gass grillen min i flere timer etter jeg har vasket ned huset! Gjør du!?

Jeg har en som bor i nærheten her som har samme "plagen" som meg, før hun ble sykemeldig så grov hun veldig på hvordan bekkenløsingen fungerte, hvor det gjorde vondt og hva jeg hadde sagt til legen og om legen kunne kjenne etter om en hadde bekkenløsining. To dager etter kom hun ned til meg og skrøt over hvor lett det var å få sykemelding for bekkenplagene, som hun da ikke har, og dette var når hun var i uke 19. Så nå må jeg stå og se og høre på hvor fantastisk hun har det med all tiden hun har til å pusse opp barnerommet, reise på ikea og handle barnevogn, seng og alle typer tunge varer, og mye mer. Og jo, vi er såpass fortrolig at dersom hun hadde hatt en psykisk grunn eller annen flau grunn til denne sykemeldingen så hadde hun sagt det. Plager det deg at dette plager meg? Så kan jeg ikke annet enn å si synd for deg, for det gjør det..!

Det er slike mennesker jeg snakker om! Så de som føler seg truffet av tråden, er enten slike snyltere eller så skjønner de rett å slett ikke hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette mennesket er det bare synd på.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg snakket til henne og sagt at det er uakseptabelt. Men jeg opplever ikke dette som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du være forsiktig med hva du sier. Du vet ikke hva alle di sykemeldte jobber med... Jeg er sykemeldt grunnet bekkenplager, jeg jobber 20% på sykehjem å får ekstreme smerter av å tråkke rundt der en hel dag, eller løfter opp så mye som en søppelpose... Hjemme gjør jeg en del daglige ting, jeg må gå tur med hunden min å handle osv.... Men hjemme kan man sette seg ned å ta det me ro å ikke det hardkjøret i så mange timer i strekk!!! Så da er veel jeg en av di du syntes burde komme meg ut i 100% jobb!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette mennesket er det bare synd på.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg snakket til henne og sagt at det er uakseptabelt. Men jeg opplever ikke dette som vanlig.

Ja jeg syns synd på henne jeg også! Men for å ikke skape noen konflikter oss naboer imellom har jeg bare valgt å unngå henne de siste måndene, og fordi det irriterer meg hver gang jeg ser henne. Jeg er menneske så ja, det finnes ting som irriterer meg også. Og jeg har aldri sagt at dette er vanlig.. Det finnes tusener med folk der med bekkenplager, nå snakker jeg om de som er slik som f.eks henne. Det er det samme som med alt annet, det kan være tusen grunner, unnskyldninger for en enkelt sak, men nå er det dette det gjelder. Det er lett å vri på en sak og få det til og være om noe helt annet, men det gidder jeg desverre ikke krangle på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du være forsiktig med hva du sier. Du vet ikke hva alle di sykemeldte jobber med... Jeg er sykemeldt grunnet bekkenplager, jeg jobber 20% på sykehjem å får ekstreme smerter av å tråkke rundt der en hel dag, eller løfter opp så mye som en søppelpose... Hjemme gjør jeg en del daglige ting, jeg må gå tur med hunden min å handle osv.... Men hjemme kan man sette seg ned å ta det me ro å ikke det hardkjøret i så mange timer i strekk!!! Så da er veel jeg en av di du syntes burde komme meg ut i 100% jobb!!!

Les gjennom hva jeg har skrevet før du uttaler deg for jeg gidder ikke gjennta meg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så hårsåre folk skulle være her nå... Nå vet jeg dessverre så inderlig godt hva det virkelig vil si og ha bekkenløsning, og forstår veldig godt HI her. Det hun vil frem til er jo det at vi som har symptomgivende bekkenløsning, altså ikke den typen som alle gravide har, ikke går rundt og pusser opp huset, løfter på tunge møbler, eller sånn som hun ene jeg kjenner STO og serverte øl på festival i 7 timer ovs. Nettopp fordi bekkenet og resten av kroppen for den del ikke er med på det. Det er ikke snakk om de som kanskje kan fungere litt hjemme pga de er sykemeldt, fungere hjemme er noe vi allerfleste må og det er absolut ikke det som er snakk om her... Men jeg har inntrykk av at folk flest er veldig flinke til å lese/forstå akkurat det de har lyst til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da missforsto jeg hele innlegget gitt:P Men går litt fort i svingene når man leser innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så hårsåre folk skulle være her nå... Nå vet jeg dessverre så inderlig godt hva det virkelig vil si og ha bekkenløsning, og forstår veldig godt HI her. Det hun vil frem til er jo det at vi som har symptomgivende bekkenløsning, altså ikke den typen som alle gravide har, ikke går rundt og pusser opp huset, løfter på tunge møbler, eller sånn som hun ene jeg kjenner STO og serverte øl på festival i 7 timer ovs. Nettopp fordi bekkenet og resten av kroppen for den del ikke er med på det. Det er ikke snakk om de som kanskje kan fungere litt hjemme pga de er sykemeldt, fungere hjemme er noe vi allerfleste må og det er absolut ikke det som er snakk om her... Men jeg har inntrykk av at folk flest er veldig flinke til å lese/forstå akkurat det de har lyst til...

TAKK!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da missforsto jeg hele innlegget gitt:P Men går litt fort i svingene når man leser innimellom. :)

 

Det kalles hormoner ;0) Det som gjør at det er undeholdende og litt frustrerende å lese krangle spesielt...Og aaalt man leser går heeelt feil vei..

Jeg sliter på facebook om dagen der,har allerede hakka huet av to "venner av venner " pga kommentarer jeg følte var "slemme" mot vennene mine...Men endte opp aat jeg måtte slette og unnskyled pga misforståelse... ;0P DA er det igrunn bedre å hogge løs her , men jeg leser ting fem ganger før jeg nå poster svar for jeg overreagerer nesten konstant.. ;0P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...