hoegbakk76 skrev 24 juni 2012 - 10:43:
86_mtg skrev 21 juni 2012 - 08:20:
hoegbakk76: terskelen for lav? Ja for deg kanskje? Har ett fint eksempel på det der. Skulle rotfylle en tann jeg, i fjor. Mamma sa det til meg at det ikke gjorde vondt. Jeg gikk å gjorde det, og "ikke vondt" er det vondeste jeg har opplevd. Selv etterpå sier hun at hun ikke syntes det gjorde vondt. Get my point?
Ja jeg tar poenget ditt, men jeg er totalt og prinsipielt uenig med deg og mener din argumentasjon rett og slett er lite relevant i denne diskusjonen. Ja, terskelen er for lav, generelt sett i Norge. Det er vanskelig å argumentere mot det når vi ser at Norge ligger høyt over andre OECD land som det er naturlig å sammenligne oss med. Det finnes ingen annen forklaring til at Norge ligger over de fleste andre land på denne statistikken annet enn at vi er for sytete og lite villige til å ta de tøffe takene. Når jeg sier at det ikke finnes noen forklaring til at Norge ligger høyt oppe på denne statistikken, så begrunner jeg det i først og fremst i at Norge har et bra helsevern og vi ser ikke noe som tyder på at vi har dårligere helse i Norge enn de fleste andre OECD land. Faktisk har Norge en av de lengste levetidstallene innenfor disse landene. Forklaringen ligger nok i at vi har et godt utviklet velferdssystem som gjør at vi KAN sykemelde oss uten at det får noen store konsekvenser for oss. Vi må skjerpe oss, rett og slett!
Hvordan kan det være irrelevant??? Hvor syk "jeg" er er det KUN jeg som vet!