Gå til innhold

Hjelp, har jeg ødelagt bilstolen?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vasket trekket på vår besafe isi combi x3 sete (tror det var navnet på det). I kveld festet jeg det på plass igjen, og jeg lente meg litt over sete for å få festet trekket på andre siden. Og plutselig knakk det i isoporen jeg lente meg mot (det var jo kjempesmart, hurra for meg!). Eller altså, sånn jeg så det så var det jo kun isoporen rundt den ene skruen som holdt sidestykket på plass som knakk, for var forsåvidt en løs del hvis jeg husker rett (er den som er på sidene og beskytter i høyden mellom hals og rumpe på sidene). En skrue i isopor sitter ikke akkurat kjempegodt ettersom isopor er ganske porøst... Har tenkt tanken om å lime det men vet ikke om det gjør susen. Festet bare trekket utenpå nå, og den er ikke spesielt løs og sitter på plass på en måte, men jeg vet jo at festet under er ødelagt.

 

Har jeg ødelagt hele setet- eller kan jeg trygt bruke det videre til jenta vår? Har lite lyst til å kjøpe et nytt sete, koster jo trossalt 3500,- for et nytt et... og isoporen er der jo enda for å beskytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er kommet sprekk i isoporen så er setet ubrukelig og vil ikke beskytte ved kollisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ikke ut som om du har ødelagt en viktig del på setet? Stikk innom en forhandler og hør med de. En venninne av meg knakk av en liten bit på hodestøtten til setet til datteren sin, hun stakk innom babyshop og fikk de til å se på det. De var enige med henne om at det ikke gjorde noe for sikkerheten at den biten var løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5 andre

I verste fall kan isoporen byttes. Jeg betalte 350 kr for ny isopor til vårt sete. Hør med en stolforhandler. Du slipper i alle fall å kjøpe nytt sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der advarte de mot da jeg kjøpte BeSafe setet vårt; dette er en skade som ikke går på garantien, og det er mange som skader setet på denne måten.

Tror jeg ville sjekket det i hvertfall - fikk inntrykk av at dette var noe som kan repareres...

Endret av Nikamo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...