Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

pappa som ruser seg

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 956 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 23:49

Hei!

Er 18 år og mor til verdens herligste lillegutt på 17 måneder. Han er en frisk og oppegående gutt, som jeg forguder overalt. Jeg var sammen med barnefaren, helt til jeg fant ut at han hadde vært utro med meg mens jeg gikk gravid og etter vi fikk sønnen vår. Dette ødela hele forholdet, å han psyket meg ned på alle måter. Men kom meg heldigvis unna, å ikke bare for min del men for sønnen vår. Var ikke rett, han ble bare større. Å det å se mamma gråte hver dag fordi pappa var en idiot er ikke greit... Jeg fikk vite mens vi enda var sammen, i fjord sommer at han hadde tatt ecstesy på en fest, var slutt med oss den helga, å han kom tilbake til meg etterpå, å dom som jeg var tok jeg han tilbake. Jeg så på meldingene hans å så at han skrøyt over at han hadde gjort det. Å jeg tok det opp med han, å han innrømte at det var bare en gang. Han jobbet og jobber fortsatt på sjøen, er hjemme annen hver månde. Jeg lot det ligge å trodde på han, helt til det ble slutt (å denne gangen for godt). Dette var i november i fjord, sønnn vår skulle feire sin første bursdag å pappan var såklart bedt. Men møtte ikke opp. Å fikk vite i ettertid at det var fordi han var speeda på amfetamin å div. Noe som han innrømte selv. Familien hans snakket med han å trudde alt ordnet seg helt til nå nettopp. Han var på fyllatur i oslo, å han rusa seg igjen. Å er redd for at dette ikke bare har skjedd 3 ganger... Er så redd for sønnen vår, hva skal jeg gjøre? er jo ganske ung, å vil ikke virke som en dårlig mor pga det. Har han noe rett på å ha han? jeg har jo fullt foreldreansvar, å han har han ikke så ofte. har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, er så redd for alt. Om jeg ikke sier i fra til barnevenet osv? har lest så mye på nett....hjelp:(

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 enlitenfraatilå

enlitenfraatilå

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 65 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 00:00

Har du noen grunn til å mistenke at han ruser seg når han har sønnen på samvær?
Isåfall ville jeg ringt fvk i første omgang, og så vurdert en tlf til BV.

Uansett, har du pratet med ham om dette?? Han burde jo få en mulighet til å forklare seg før du i det hele tatt vurdere å gjøre noe som helst!

#3 mammacaro

mammacaro

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 00:05

Vis innleggenlitenfraatilå skrev 02 mai 2012 - 00:00:

Uansett, har du pratet med ham om dette?? Han burde jo få en mulighet til å forklare seg før du i det hele tatt vurdere å gjøre noe som helst!

Nei, ikke som jeg vet. Vi har ikke snakket så mye om det, å når jeg tar det opp ler han av meg å sier at JEG er den som er syk i hodet, å han kunne aldri rusa seg igjen. Men har ikke snakket med han etter jeg fikk vite om de som skjedde i helga, sa bare at han skulle ta en test nå på søndag. Han svarte ikke når jeg ringte, eller når noen andre ringte. Å han har ikke vært hjemme hos moren sin (der han bor) siden søndag. Men hun fikk tak i han, å da innrømte han at han hadde tatt amfetamin. Burde jeg holde han på avstand en liten stund eller hva skal jeg gjøre?

#4 enlitenfraatilå

enlitenfraatilå

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 65 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 00:47

Vis innleggmammacaro skrev 02 mai 2012 - 00:05:

Vis innleggenlitenfraatilå skrev 02 mai 2012 - 00:00:

Nei, ikke som jeg vet. Vi har ikke snakket så mye om det, å når jeg tar det opp ler han av meg å sier at JEG er den som er syk i hodet, å han kunne aldri rusa seg igjen. Men har ikke snakket med han etter jeg fikk vite om de som skjedde i helga, sa bare at han skulle ta en test nå på søndag. Han svarte ikke når jeg ringte, eller når noen andre ringte. å han har ikke vært hjemme hos moren sin (der han bor) siden søndag. Men hun fikk tak i han, å da innrømte han at han hadde tatt amfetamin. Burde jeg holde han på avstand en liten stund eller hva skal jeg gjøre?

Nei, det ville jeg ikke gjort uten støtte fra enten fvk eller BV. "sabotering" av samvær kan slå tilbake på deg ved en eventuell rettsak.

Men jeg ville jo ha pratet med moren hans, om han bor der så har han vel også samvær med barnet deres der?? Hun er jo tydeligvis innforstått med sønnen sitt rusbruk, da burde det vel gå an å lufte beskymringen din til henne. Hun kan jo også fungere som et "kontrollorgan" ift at han ikke ruser seg når han har samvær med barnet.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 956 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 08:07

Det jeg ville ha gjort er å snakke med ham å si at pga egen innrømmelse av rusbruk samt en god del rykter vil du ikke gå med på samværsordning uten noen annen som du stoler på er til stede. ( moren hans feks) ,og at han bør ta prøver for å bevise at han ikke ruser seg før samvær. Si at du er villig til å ikke blande inn noen annen hvis han gjør dette frivillig, men hvis han ikke ønsker det, så vil du gå gjennom BV fordi du trenger å føle deg trygg ang hans rusvaner og samvær med barnet.