Tør jeg gjette hun ikke har døtre selv?
Min svigermor har to sønner, og minner meg om din svigermor

Når vi fikk guttungen vår, så var hun førstegangs bestemor, noe intens, men ikke så ille, men derimot, når vi fikk lillesøster, så var det en HELT annen sak.
I starten fant jeg det hele slitsomt, og den svigermoren jeg hadde lært å elske, ble bare et mas å ha med å gjøre. Hun var konstant på pletten når vi dukket opp, eller hun kom på besøk, hkket før hun røsket til seg jentungen eller skubbet meg unna for å holde/stelle jenta.
Satte meg ned og pratet med henne omdet da det hadde pågått i 3 uker, da var jeg lei, hun hadde da besøkt oss ikke bare hver dag, men gjerne 2-3 ganger pr dag, hvor hun satt i noen timer.
Fortalte henne at det ble for mye, for intenst, forstår jo at hun synes det er stas med ei jente, siden hun alltid ønsket seg ei tulle selv, men dette er min og hennes sønns datter, hennes BARNEBARN, og det betydde at vi kom først, så hun. Ga klar beskjed om at når vi stelte ungen, så var det ikke aktuelt å komme for å ta over, når jenta får flaske, så må svigermor pent vente og gi jenta matro, etter det er det hvile på mors/fars fang i 15 minutter minst, så kan hun få holde ungen igjen.
Med andre ord, jeg satte klare grenser for hva som var greit og ikke. Hun sutret litt over det i starten, men godtok det, og skulle hun glippe, så får hun klar tale med det samme.
På torsdag sist uke fikk hun "belønning" for å være flink å roe seg ned og holde seg på normal avstand, hun fikk passe begge ungene mens vi var på butikk, hun var mer enn stolt
Eneste jeg reagerer på er den nussingen, men det kan være så lite som at hun mente å nusse navelen og bommet, om du føler deg "tøff" nok for det, så spør henne hva hun mente med å nusse jenta på tissen. Om hun blir avvisende/unnvikende, ville jeg nok stilt meg skeptisk, når det kommer til slikt, så skal det være lett å følge magefølelsen sin på om det er noe som stemmer eller ikke her.