Gå til innhold

Sex - må det være spontant?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen satt ute på verandaen og koste oss i sola i dag, mens junior var på besøk til en kamerat. Mannen spurte om jeg ikke ville "bli med inn en tur", men jeg svarte at jeg heller ville være ute mens det er sol, men at jeg gjerne ville til kvelden.

 

Når kvelden kommer, er han imidlertid helt uinteressert. Når jeg går og legger meg, sitter han og spiller. Når jeg spør, sier han at han ikke vil fordi det "ligger i kortene". Videre sier han at da jeg sa nei tidligere i dag, betød det at jeg egentlig ikke vil osv.

 

Er det ikke mulig å avtale sex? MÅ det være spontant? Er sex som er avtalt på forhånd mindreverdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avtalt sex er ikke kjipt, men det å bli avvist til fordel for noe så enkelt som å heller vil sitte i sola er mega kjipt.

Han er nok skuffa de luxe, stakkars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalt sex er ikke kjipt, men det å bli avvist til fordel for noe så enkelt som å heller vil sitte i sola er mega kjipt.

Han er nok skuffa de luxe, stakkars!

 

Det du sier her er jo praktisk talt at en dame MÅ ha sex med mannen hver gang han finner det for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalt sex er ikke kjipt, men det å bli avvist til fordel for noe så enkelt som å heller vil sitte i sola er mega kjipt.

Han er nok skuffa de luxe, stakkars!

 

Det du sier her er jo praktisk talt at en dame Må ha sex med mannen hver gang han finner det for godt.

 

Nei. Det jeg skriver er at det er lov å bli skuffa, både for en mann og for en dame, når man får et nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalt sex er ikke kjipt, men det å bli avvist til fordel for noe så enkelt som å heller vil sitte i sola er mega kjipt.

Han er nok skuffa de luxe, stakkars!

 

Det du sier her er jo praktisk talt at en dame Må ha sex med mannen hver gang han finner det for godt.

 

Nei. Det jeg skriver er at det er lov å bli skuffa, både for en mann og for en dame, når man får et nei.

 

Du skriver at det er mega kjipt å få neipå det og det grunnlaget. Hva skal man si da, hvis det ikke passer? MÅ man ha lyst hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalt sex er ikke kjipt, men det å bli avvist til fordel for noe så enkelt som å heller vil sitte i sola er mega kjipt.

Han er nok skuffa de luxe, stakkars!

 

Det du sier her er jo praktisk talt at en dame Må ha sex med mannen hver gang han finner det for godt.

 

Nei. Det jeg skriver er at det er lov å bli skuffa, både for en mann og for en dame, når man får et nei.

 

Du skriver at det er mega kjipt å få neipå det og det grunnlaget. Hva skal man si da, hvis det ikke passer? Må man ha lyst hele tiden?

 

å overanalyse alt fører stort sett alltid noe godt med seg.

 

Les hva jeg skriver. Du trenger ikke tolke så mye eller analysere alle veier. Han spurte. Hun sa nei pga. sola. Han ble sikkert skuffa og nå vil han ikke ha sex.

 

Sånn. Ble det enklere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at han ikke ville, hvis det var du da som hadde spurt ham mens dere satt i sola, ville ikke du også blitt litt snurt?

 

For alt du vet så har han runka etter han spurte og er ferdig for dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spontan sex blir jo ofte veldig bra, men i et travelt liv som småbarnsforeldre må man vel ofte avtale sex for i det hele tatt å få det til:)

 

Vi har begge deler vi, men er vel oftere avtalt "vi venter til ungene er i seng"-sex, enn å kaste oss over hverandre og glemme alt rundt oss...

Skjønner at mannen din ble skuffa når dere hadde barnefri og god tid, og du ikke var interessert i å benytte muligheten, men det betyr ikke at dere aldri kan planlegge og avtale sex, bare ikke gjør det samtidig som du avviser ham;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det må jo være greit å si nei når man ikke synes det passer. Har mannen liksom KRAV på sex hver gang han får det for seg?

 

At han senere finner ut at han skal furte og straffe HI er jo bare skikkelig barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen satt ute på verandaen og koste oss i sola i dag, mens junior var på besøk til en kamerat. Mannen spurte om jeg ikke ville "bli med inn en tur", men jeg svarte at jeg heller ville være ute mens det er sol, men at jeg gjerne ville til kvelden.

 

Når kvelden kommer, er han imidlertid helt uinteressert. Når jeg går og legger meg, sitter han og spiller. Når jeg spør, sier han at han ikke vil fordi det "ligger i kortene". Videre sier han at da jeg sa nei tidligere i dag, betød det at jeg egentlig ikke vil osv.

 

Er det ikke mulig å avtale sex? Må det være spontant? Er sex som er avtalt på forhånd mindreverdig?

 

Hadde hadde vel bare ikke lyst da? Kanskje sliten etter en lang dag. Begge må ha lyst, slik er det jo bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at han ikke ville, jeg hater å bli avvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Avtalt sex er ikke kjipt, men det å bli avvist til fordel for noe så enkelt som å heller vil sitte i sola er mega kjipt.

Han er nok skuffa de luxe, stakkars!

 

Det du sier her er jo praktisk talt at en dame Må ha sex med mannen hver gang han finner det for godt.

 

Nei. Det jeg skriver er at det er lov å bli skuffa, både for en mann og for en dame, når man får et nei.

 

Og voksen reaksjon på det å bli skuffa er å ta med samme mynt og avvise dama? Som en slags hevn? Hvor gamle er dere egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at mannen min hadde blitt furten og ville "hevne seg" bare fordi jeg ikke ville ha sex der og da - iallefall ikke om jeg hadde gjort det klart at jeg gjerne tok en runde noen timer senere...;-)

 

For øvrig har vi som småbarnsforeldre generelt mye planlagt sex!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir nesten oppgitt av svarene her. Det er opplest og vedtatt at vi kan si nei omtrent uansett, men mannen skal være klar åkke som. Han har ikke lov til å bli skuffet over å bli avvist, eller å furte litt dersom han blir det, for det er jo vår soleklare rett.

 

HI: Nei, du har ingen plikt til å ligge med mannen din, men du må også forstå at det var der og da han hadde lyst. Han er i sin fulle rett til å avvise deg senere på kvelden. Du brukte sola som unnskyldning, han brukte det at han ble avvist tidligere. Greit nok begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagen ville ikke du. Du foretrakk å sitte i sola. Om kvelden ville ikke han. Han foretrakk å sitte på dataen. Samme sak. Bedre lykke neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må da få lov til å ikke ville/orke, han også.

 

Du ville ikke på dagen, han ville ikke på kvelden. Too bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Orker man ikke sex, så orker man ikke. Du ville ikke på dagen, han ville ikke på kvelden, dere får begge prøve igjen senere, enkelt og greit.

 

Er ikke noe problem å planlegge sex, men da må begge si seg enige i det. Her pleier vi å spørre om vi skal ha sex til kvelds, enten får vi svaret "ja" eller så får vi svaret "kanskje".. Er enige i at om den andre sier ja, så har vi lov til å bli sint/skuffa, men kommer svaret "kanskje", så får vi bare se hvordan det utarter seg. Men man må ikke glemme spontan sexen heller da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mannen din har en sterk sexdrift, så vil det alltid være et problem... Et forhold handler om å gi og ta, også på sexfronten. Er ikke alltid jeg har lyst heller, men ofte blitt fint for meg også når jeg har vært med likevel. Det forutsetter selvfølgelig at jeg blir skikkelig tilfredsstilt da. For det blir feil å bare gi og gi uten å få.... Da kan sexlivet fort bli ødelagt.

 

Spørsmålet er vel heller: Vil ikke din mann har sex hvis det ikke er spontant hele tiden? Eller var dette et engangstilfelle? Om dere stort sett har hatt sex på kvelden, altså mindre spontanitet, og din mann har savnet det... så er det opplagt at han ble veldig skuffet når du sa nei den ene gangen dere hadde mulighet til det. Hvis det første er tilfelle, så bør dere kanskje vurdere terapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid ellers sex på kvelden. Han bruker ikke klage på det akkurat.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er lei av den samme rutina hver dag med sex før man skal sove. I så fall skjønner jeg han godt. Men så har kanskje du og mannen din forskjellige behov. Jeg syns den med sola var et pissedårlig argument, du kunne jo bare sagt at du ikke hadde lyst. Det at han furter senere på kvelden er bare barnslig. Tror dere må lære dere å snakke sammen om sex. Jeg merker fort hvis ting blir rutine, da blir det veldig kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...