Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

hva slags vaskepulver bruker dere til babyklær?

• Logg inn for å svare
23 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 707 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 18:02

tenkte begynne å vaske litt og lurer på hva slags vaskepulver jeg bør bruke.

ettersom jeg nesten bare har kjøpt økologiske klær vil jeg heller ikke at vaskepulveret skal være full av "dritt"

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 M79+♂08♥+♂12♥

M79+♂08♥+♂12♥

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 582 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 01 mai 2012 - 18:13

Vi bruker kun uparfymert. Storebror har atopisk eksem, og tåler ikke noe annet, og det er nok best for sart babyhud også :)
M79+♂08♥+♂12♥

#3 honningbien

honningbien

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 70 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 18:46

Vi bruker Neutral. Ikke skyllemiddel. Som M79+ har storebror atopisk eksem, så det er også en grunn.

#4 Marsipanmor

Marsipanmor

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 235 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 19:05

uparfymert.. neutral stort sett

#5 gudlo

gudlo

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 19:34

Hvor får man kjøpt inn Neutral? Og hva koster det i forhold til andre vaskemiddler?

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 707 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 19:36

De har det de fleste dagligvarebutikker og koster det samme som Omo/Blenda :)

#7 TigerpoteJ09G12<3

TigerpoteJ09G12<3

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 145 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 19:44

Omo og Blenda, samme som oss ;)

#8 Mamma´n til lillemor

Mamma´n til lillemor

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 386 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 19:46

Neutral, det samme som til oss. Ingen skyllemidler. Jeg har sensitiv hud selv og det har desverre jenta vår også.

#9 lin78 4herligebarn<3

lin78 4herligebarn<3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 374 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 20:37

Blenda sensitive og comfort sensitive skyllemiddel har jeg bestandig brukt :)

#10 anonym91

anonym91

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 073 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 20:54

brukte neutral vaskepulver og skyllemiddel før.. men nå jobber svigermor for ett firma der ho får meg seg vaskepulver hjem.. vi tar kunn i mot blenda og omo sensitiv pga vi ikkje vil ha parfyme ol. men bruker enda neutral skyllemiddel..
ingen som har eksem her da, og ingen som reagerer på noe heller så eg vell ikkje så viktig for oss.
men mulig eg kommer til og kjøpe neutral til baby tøy den første tiden for sikkerhet skyld :)

#11 mamma til s@lma

mamma til s@lma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 165 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 01 mai 2012 - 21:35

Førstemann fikk klærne sine vasket i Neutral , brukte også tøymykner fra samme produsent . Vi brukte det helt til pakningen ble tom , og da begynte vi å bruke samme vaskepulver som til våre klær. Jenta har etter hvert fått eksem , men det hjalp på ingen måte å skifte vaskepulver , så vi bruker fortsatt samme , de vanlige marker . Til nestemann kjøpte jeg akkurat Neutral , og skal gjøre det på nøyaktig samme måte som før .

#12 EnBlå&ToRosa

EnBlå&ToRosa

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 480 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 01 mai 2012 - 21:39

Ingen allergi i familien, så her bruker vi vanlig omo og vanlig tøymykner...

#13 MammanTilJentaMi

MammanTilJentaMi

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 00:09

Jeg kjøpte også inn neutral Sine vaskemidler i god tro om at dette skulle være bra. Brukte vanlig omo før det, ingen sensitive produkter.
Men før snuppa kom til verden reagerte mannen med ekstrem kløe etter han hadde tørket seg med håndduker vasket med neutral.
Gikk derfor over Til blenda sensitive vaskepulvee og skyllemiddel. Ee fornøyd med det, og vasker også den kommende sine klær med dette.

#14 RookieBlue

RookieBlue

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 78 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 10:23

Jeg har kjøpt inn Neutral vaskemiddel og tøymykner. Regner med at det blir bra! :)
Gleder meg til å vaske de små, søte klærne.
Nå er verken jeg eller pappan overfølsomme mot vaskemidler, men jeg tenkte likevel at det er greit å bruke parfymefritt til henne i starten. Bare tilfelle...

#15 Skinnende Perle

Skinnende Perle

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 10:30

Vi bruker bare neutral i alle fasonger. Jeg har masse allergiervog omo og blenda er faktisk for sterkt selv om blenda blir anbefalt. Så her blir alt vasket med samme vaskepulver..

#16 Gullunger

Gullunger

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 694 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 11:06

Bruker Neutral. Ingen tøymykner. Har hørt at man ikke skal bruke skyllemiddel på babyer/små barn.   :)

#17 tre håpefulle

tre håpefulle

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 460 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 11:10

Jeg brukte vel neutral når jeg fikk de to andre. Nå siste to årene har jeg bare brukt Milo, for har jo så enormt mange ullplagg.. =)

Noen som vet hvordan Milo er i forholdt til allergier og slikt?? Har ikke tenkt på vaskemiddel denne gangen.. Når jeg fikk førstemann var jeg jo så obs på alt, så det er jo sant at en blir mer avslappet etterhvert, noe som ikke alltid er like bra, sikkert...

#18 Gullunger

Gullunger

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 694 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 11:24

Milo finnes i hvert fall i nøytral utgave/uten parfyme (hvit flaske). Den vanlige i rosa flaske synes jeg "stinker" parfyme...

#19 Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 190 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 13:56

Ops... Kom på at jeg har glemt å vaske babytøyet. 39+ 3, satt på en maskin med en gang og håper jeg rekker å tørke det så jeg har noe å ta m på sykehuset! Jeg bruker i allefall samme vaskemiddel som til resten av familien, det blir omo og blenda..

#20 Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 190 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 13:58

...39+6 er jeg faktisk :-) Så håper tøyet tørker fort, får henge det ut! Evt. får babyen bruke det herlige utvaskede sykehustøyet :-)