Gå til innhold

Skravletråden


mei87

Anbefalte innlegg

Har vært hos legen i dag på første lege time. Er 7.0 i dag! Er plaget av mye kvalme og brekkninger. Har en meeeget godt utvikklet luktesans. Er også veldig trett. Siden jeg er sykepleier og det er mye "lukter" på jobb så er jeg sykemeldt frem til uke 12. Legen fortalte meg at det var et godt tegn at jeg var kvalm. Jiippi, trøster meg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært hos legen i dag på første lege time. Er 7.0 i dag! Er plaget av mye kvalme og brekkninger. Har en meeeget godt utvikklet luktesans. Er også veldig trett. Siden jeg er sykepleier og det er mye "lukter" på jobb så er jeg sykemeldt frem til uke 12. Legen fortalte meg at det var et godt tegn at jeg var kvalm. Jiippi, trøster meg med det.

 

jeg også! var hos legen i dag og også han sa 7.0 :) jeg har også samme symptomene, men siden jeg er hjemmestudent for tiden slipper jeg det å være dårlig på jobb. fint for deg du fikk sykemelding, ikke noe stas å plutselig kaste opp i en søppelbøtte et sted.. sikkert ikke så stas for pasientene rundt deg heller kan jeg tenke meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er jo mange spørsmål som dukker opp etterhvert ... og omtrent like mange svar der ute på internett, i blogger, forum o.s.v. For en tid siden kom jeg over Helsedirektoratet sitt hefte for gravide, og vil dele det med dere: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/article779.ece/BINARY/Lev+sunt+i+svangerskapet+(PDF)

 

Jeg synes det var informativt og bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga skal jeg på hyttetur med familien. Vet at det blir servert både spekeskinke og vin, hver for seg. Noe familien min vet jeg elsker. Så i stedet for å finne på en eller annen syk løgn, så har vi bestemt oss for å fortelle nyheten. Er 8+4.

 

Hvordan ville dere fortalt det til kommende tante og besteforeldre? Har lyst til å si noe annet enn "jeg er gravid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne, kanskje noen tips der?

 

http://forum.snartgr...hp/t-53594.html

 

Her på BIM var det også en tråd vedr dette,

 

 

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/140673042-morsomme-mater-a-fortelle-om-graviditeten-pa/

 

Jeg må vel lese den selv. Etter neste UL, 5. juni, forteller vi det til mine stebarn om alt ser bra ut. De er i tenårene, og jeg tror de blir glade og at det ikke kommer som noen sjokk, selv om vi ikke har snakket med dem om det på to år eller noe ... Men jeg er jo allikevel litt spent på deres reaksjoner, og vil gjerne fortelle det på den riktige måten!

 

Har andre noen tips/erfaringer å komme med?

Endret av mira76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ingen forslag, men vi skal kjøpe "sommergave" til de kommende besteforeldre... Kaffekrus med verdens beste bestemor og bestefar... Ganske oppbrukt sikkert, men vi synes det er hyggelig da de er store kaffedrikkere begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt t-trøyer til mine foreldre hvor det står;

Hurra! Jeg skal bli mormor/morfar igjen!

 

 

Gleder meg til å se ansiktene deres når de får gavene sine :D

..men jeg har en mistanke om at moren min allerede har en mistanke selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAT ER VANSKELIG !!

Brakk meg over maten som sambo lagde i går, fikk stor bil purreløk i munnen i første biten....da var jeg fornøyd!!

 

I dag har jeg spist reker, og det var nydelig !! Nå er jeg kjempesulten men har ikke lyst på noe.........

 

er ikke å bli klok på !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg har blitt forkjøla, er 9+1. Bekymrer meg for knøttet i magen, håper det klorer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, melder meg inn her med BIM termin 27. januar. Kort fortalt om meg; har to gutter på 3 1/2 og 20 mnd. Hadde en MA i uke 8 i februar, tidlig SA i april og nå gravid igjen. Har en god følelse på at det kommer til å gå bra:) Venter på hcg svar på prøver tatt i forrige uke, veldig spent, tror jeg får svaret etter lunsj.

 

Ellers av symp, kvalm, ømme pupper, føler meg generelt uggen, trøtt, tett nese, tja..

 

Også er jeg SM ut uka.. Litt kjedelig, men føler jeg må ta hensyn til kroppen og spira.

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble plutselig utrolig oppblåst i går! Er litt over 5 uker på vei og ser i hvert fall ut som om jeg er 3-4 mnd på vei. Heldigvis var det litt kaldere her i går slik at jeg kunne kle meg litt mer enn forrige uke, men hva nå...?

Tror ikke jeg har noe annet valg enn å fortelle det til de rundt meg.

 

Andre som har delt nyheten så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble plutselig utrolig oppblåst i går! Er litt over 5 uker på vei og ser i hvert fall ut som om jeg er 3-4 mnd på vei. Heldigvis var det litt kaldere her i går slik at jeg kunne kle meg litt mer enn forrige uke, men hva nå...?

Tror ikke jeg har noe annet valg enn å fortelle det til de rundt meg.

 

Andre som har delt nyheten så tidlig?

 

Vi fortalte det til min familie i helga, da var jeg 8+5. Skal på ultralyd i morgen, hvis alt er bra (noe det skal være :) ) så skal svigers også få vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble plutselig utrolig oppblåst i går! Er litt over 5 uker på vei og ser i hvert fall ut som om jeg er 3-4 mnd på vei. Heldigvis var det litt kaldere her i går slik at jeg kunne kle meg litt mer enn forrige uke, men hva nå...?

Tror ikke jeg har noe annet valg enn å fortelle det til de rundt meg.

 

Andre som har delt nyheten så tidlig?

 

Vi fortalte det til min familie i helga, da var jeg 8+5. Skal på ultralyd i morgen, hvis alt er bra (noe det skal være :) ) så skal svigers også få vite det.

 

Lykke til :)

Jeg får vel prate litt med sambo når han kommer hjem fra jobb i ettermiddag og høre hva han mener om saken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, akkurat fått svar på hcg tatt sist onsdag (14/15 dpo) og fredag (16/17 dpo), og de var på henholdsvis 164 og 450. Dette lover godt såvidt jeg forstår eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, akkurat fått svar på hcg tatt sist onsdag (14/15 dpo) og fredag (16/17 dpo), og de var på henholdsvis 164 og 450. Dette lover godt såvidt jeg forstår eller hur?

 

Ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spise døgnet rundt for å holde kvalmen unna. Her blir det kiloøkning rekord..igjen..og gitt bort alle mammaklærne, så må shoppe allerede i uke 7...:-)jøss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle på skravletråden!

Nå er det min tur til å bekymre meg, og tenkte det var greit å få luftet det litt her på skravletråden :) Har hatt endel knip i magen den siste uka, har kommet og gått litt, men stort sett vært i forbindelse med at jeg har beveget meg (gått). I tillegg litt blod i trusa og på dopapir, mest i går. Dette er sikkert heeeelt normalt, og trenger ikke bety at noe er galt? :)

Har vært på en UL, jeg var 7 + 0 da og fosteret bare 2mm. Dette er ei drøy uke siden, og jeg skal avgårde igjene om 5 dager, så da får jeg vel svar. Men det har jo vært noen her inne de siste dagene som har oppdaget at det har gått galt, så man tenker jo og lurer på om det kan skje en selv også. Prøver å være positiv. Mannen har begynt å bli mer deltagende ifht graviditeten, har begynt å snakke litt om at han skal bli pappa igjen - men unødvendig bekymring har han lite til overs for. Og i teorien er jeg enig, det nytter jo ikke å bekymre seg. Så lenge jeg gjør mitt beste ifht matinntak++, så går det jo som det går - ingenting å gjøre noe med!

Endret av mira76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på det beste, mira76! Lykke til på UL :) Alt er forhåpentligvis i den skjønneste orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit med hyggelig sjef og kolleger, Satya :)

 

Her skal jeg innrømme at jeg føler meg ganske uggen.... er bare 3+5, så det er ganske rart, synes jeg.. Er blitt veldig var på matlukter, kan bli kvalm av å stå å lage middag... Synes ikke dette lover godt! Håper det går over, jeg skal ha en eksamen i slutten av mai, og jeg kan ikke sitte i salen og spy, hehe...

 

Hvor langt er dere på vei når dere skal ha tidlig ul? Og skal dere ha med mannen/samboer?

 

 

 

med første var jeg veldig var på lukter så tidlig, men jeg var ikke plaget med kvalme, annet enn hvis jeg var veeelig sulten :) så det er håp :)

 

jeg er forresten var på lukter nå også, men fremdeles ikke kvalm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alt styret med hormonstimulering, ICSI i Danmark, rugetid, testing og deretter blødning for et par uker siden (som heldigvis var ufarlig) - så har det blitt så stille! Stille er forhåpentligvis bra, men så langt i svangerskapet har det vært så mye action at nå om dagen er det egentlig litt kjedelig :)

 

Men jeg er kjempeglad for at alt ser ut til å gå noenlunde på skinner, ikke for kvalm, ikke for trøtt, ikke for vond rygg, ikke for oppblåst mage.

 

Jeg har en ca 7-ukers graviditet bak meg fra før, ellers ingen barn, så jeg har ingen erfaring med hvordan i all verden en skal få tida til å gå helt fram til fødsel! Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Man vet man er gravid når man begynner å grine når man leser "snehvit og de syv dvergene" til barna.. omg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk idag bekreftet SA etter smerter og blødninger i noen dager, men har det greit. Gleder meg til å begynne prøvingen igjen og satser på å treffe blink ila sommeren/høsten! :)

 

Lykke til videre til dere alle sammen! Nå satser vi på at de av oss som har mistet utgjør de prosentene som pleier å miste tidlig, og at alt går bra med dere som er igjen! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...