Gå til innhold

Skravletråden


mei87

Anbefalte innlegg

Jeg har superømme brystvorter og veldig trøtt samt en del mensmurrnger, ellers ingen symptomer. Jeg begynte å blø i dag når jeg sto opp å gikk på do kom det endel i doskålen, og på papiret, men veldig blandtet med urin og ganske lyst, nå når jeg går på do kommer det brunt utflod, har spottet brunt siden jeg fant ut jeg var gravid. Men har ingen smerter, men får jo litt småpanikk likevel når man leser om alle SA/MA ene.. Har ihvertfall bestilt tidlig UL i uke 8, er i uke 5 nå, så får bare vente å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stressende med disse blødningene!! det blir spennende å se på ultralyd! hvis du ikke klarer å vente så lenge, går det jo også an å få målt hCG hos fastlegen og se om det stiger (for eks et par dagers mellomrom). Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skuffa, ringte majorstuaklinikken i Oslo forrige uke og bestilte tidlig UL, men fikk ikke før i uke 14!!!! Er ikke dette litt sent? De mente jeg var da 12 uker på vei for de gikk utifra når jeg hadde EL selv om jeg sa at jeg ikke hadde peiling på når jeg hadde EL. Så jeg skal ikke på UL før i slutten på juni og da er det jo bare rundt ca 4 uker til ordinær UL. Jeg skal prøve å ringe tilbake og "mase" litt, det er vell for sent å se noe nakke fold i uke 14? Kjener jeg er litt frustrert.
Må du på den klinikken da? Hva om du prøver å få deg time hos en annen? Jeg fikk meg time i uke 9 for tidlig UL.

Kanskje jeg kan ta noe telefoner til andre å høre.

Jeg fant ut nå nettopp at jeg har surra veldig med uker da, haha:) jeg trodde jeg var 6+6 men er bare 5+6, og jeg har tidlig UL 12+3 og ikke 14+3 som jeg først trodde men syns kanskje det litt sent uansett. Er surrehodet en del av symptomene eller? haha:)

Håper da virkelig det for min del at det er et symptom ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner for alle penga her i gården!

 

Nå begynner det å gå opp for meg hva de mener med hormoner og graviditet. I dag har jeg vært så sint på samboer og deretter brast i gråt fordi han ikke leser tankene mine. Utrolig flaut etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte sykehuset her for å høre om henvisning til duotest i går,og det visste seg at jeg skal ha en UL i hjemmbyen før jeg skal til Oslo.Så det ble en gledelig overraskelse med UL allerede 18 mai.Jeg er 7+1 da så da vil jeg nok se ett lite bankende hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin overraskelse, babysyk_74! Jeg har nedtelling her, 19 dager til UL.

Endret av mei87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin overraskelse, babysyk_74! Jeg har nedtelling her, 19 dager til UL.

ja det går fort vet du :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen og fått tatt positiv test der, skal tilbake om et par uker for papirutfylling, blodprøver og slikt. Har fibromyalgi og astma fra før, så måtte inn å høre ka man kan og ikke kan ta av medisiner, derfor tidlig legetime. Tror ikke æ går for tidlig UL denne gangen om ikke noe spes kommer til, bare om æ bynne å blø eller nokka... hadde x antall UL-kontroller sist, småblødde innimellom og var overnervøs. Kjenner meg (foreløpig) med rolig denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt det til noen enda i hvert fall... blir nok en stund til også. Vil vente til uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt det til noen enda i hvert fall... blir nok en stund til også. Vil vente til uke 12.

 

Samme her, vi venter til uke 12. Man er vel ikke helt sikker på at det sitter før uke 12 heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har et søskenbarn som mistet hele 3 ganger etter uke 12... og det var veldig vondt for henne at ALLE visste det, tror jeg.. nå har de heldigvis ei nydelig lita jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitaminer

Hva tar dere? Jeg er bevisst på å ta vitaminer som er viktig for barnet. Jeg tar fast omega 3, og starter med folat og multivitamin uten vitamin a og d. Eneste aberet syns jeg er at multivitaminet også inneholder folat, noe som gjør at jeg får i meg 600 mikrogram istedenfor 400 som er anbefalt. De på apoteket mente det skulle gå greit da. Selvsagt kan jeg bruke spesielle gravidvitaminer til 250 kr mnd, men syns d er unødvendig mye... Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar folat, omega 3 og vitaplex. Det er ikke farlig å få for mye folat, det skilles ut i urinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere alle? Jeg testa positivt forrige lørdag, og dobbeltsjekket på tirsdag. Fortsatt positiv. På onsdag begynte jeg å blø friskt blod. Det har ikke vært som en vanlig mens, men ved ett dobesøk på onsdag samt ett i dag tidlig ble det rødt i do. Ellers har det vekslet på å være spotting av mørkt blod i truseinnlegget med av og til litt friskt blod. Jeg hadde testdag med blodprøve i går (IVF), og den var positiv med rimelig normale verdier av HCG. Jeg skal ta ny blodprøve på onsdag for å sjekke om HCG verdiene går opp eller ned. Får håpe at det er en tapper spire som henger godt fast :) Ellers har jeg hatt menssmerter et par kvelder den siste uka, og et par dager med kraftig hodepine. Ingen ømme bryster og ingen kvalme. Noen av dere som har begynt å få flere symptomer ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående symptomer har æ litt økt utflod, tidvis ekstremt trøtt og litt uvel om kveldene. Ellers går det uventet greit så langt, lite mat som egentlig frister, men får i meg sånn passe nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Første gangen dette :) Veldig spent :) har alle vaer hos lege ?

 

Første svangerskapskontroll pleier å være hos lege i uke 8. Du får ringe til fastlegen din å si fra at du er gravid, så setter de opp time til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei:) Føler egentig eg skulle ringt lege også. har ftt time hos jordmor men da er jeg i uke 9.

går på stofskiftemedesiner og astma..

kanskje legen skulle tett en kontroll a dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gunni92: det må nesten legen din svare på. Bare ta en telefon til fastlegen din så får du svar på de spørsmålene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar multivitaminer, folat og jern... får håpe det er nok! også prøver jeg å spise masse grønnsaker og frukt :)

 

Ang. symptomer, så er jeg ikke lengre kvalm... Er veldig trøtt og litt øm nederst i magen, men det har blitt betydelig bedre... Nesten borte, faktisk. Blir nesten litt bekymra, men har ikke blødd noe. Kanskje jeg skal ta en graviditetstest igjen? Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar multivitaminer, folat og jern... får håpe det er nok! også prøver jeg å spise masse grønnsaker og frukt :)

 

Ang. symptomer, så er jeg ikke lengre kvalm... Er veldig trøtt og litt øm nederst i magen, men det har blitt betydelig bedre... Nesten borte, faktisk. Blir nesten litt bekymra, men har ikke blødd noe. Kanskje jeg skal ta en graviditetstest igjen? Hmm.

 

Ah, sånn er det med meg også. Ikke kvalm lenger, ikke så sulten heller, men kjenner forsåvidt aktivitet nederst i magen. Jeg tester billigtester innimellom, jeg, greier ikke la være! :) De er fortsatt knallpositive, så det får jeg ta som et godt tegn.

 

I morra er det bare en uke til UL men skulle ønske det var før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja

Hurra! Nok en uke forbi, 7+0 i dag :-) bare 16 dager igjen til første ul.

grattis med 7 uker:)7 uker på tordag her.5 uker til det magiske tallet 12 :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 5+3 i dag.. fortalte det til samboeren, og han sa: men det er jo 2 uker for mye?? hehe, han skjønner ikke helt det der med mensentermin.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...