Gå til innhold

Skravletråden


mei87

Anbefalte innlegg

Gjest Lindus :) med spire!

Hei jenter!

 

Jeg ble livredd i dag morges....har hatt litt til og fra med vondt i magen i natt, og da jeg gikk på do i dag tidlig så kom det friskt blod!! Herregud, nå går det til helvete tenkte jeg...Ringte til gynekologen min på morgenen, og fikk komme ned med en gang. Han tok innvendig ultralyd, og så en fortykket slimhinne i livmoren (som er bra), og han så en antydning til fostersekk...men ikke noe foster eller hjertelyd, men det var visst helt normalt i og med jeg bare er 5.0 uker i dag. Skal tilbake til uka for å se hva som skjer. Spotter fortsatt litt, men mye mindre. Krysser armer og bein for at spira klorer seg fast :)

Har fortsatt symtomer da...ømme brystvorter, stikkinger i livmoren, murring i bekkenet, tisser ofte og har mye hodepine.

 

Håper alt er bra med dere andre snupper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å stakkars deg, det er IKKE blod vi vil se nÅ! SÅ fint at legen din kunne ta deg inn med en gang, det er aldri godt Å vente nÅr noe stÅr pÅ.

 

Jeg krysser alt for at spiren din blir værende og at de vemmelige symptomene bare blir verre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du blir stressa! Håper det går bra og at det ikke er tegn på noe galt. Trenger Jo nødvendigvis ikke det. Krysser fingrene for at du ser bankende hjerte neste uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med spire!

Tusen hjertelig takk jenter, dere er så skjønne!!

Ja, det skremte meg veldig....jeg spotter fortsatt...men ikke friskt blod da...(beklager detaljer). Legen sa at det så ut som forventet til å være 5 uker, så da er det bare å vente å se hva som skjer. I forrige svangerskap så blødde jeg faktisk litt i starten da også, faktisk mellom 5 og 6 uke...og da var alt i skjønneste orden. Legen sa også at om det skulle utvikle seg til SA så ville jeg skjønne det...for det ville bli som en veldig kraftig menstruasjon. Så vi satser på at spira mi blir der den er, og oppfører seg ordentlig. Men det er godt å vite at jeg ikke kan gjøre noe fra eller til også...så det er bare å leve som vanlig :) Skulle ønske jeg kunne skru tiden frem hvertfall 1 uke...til ultralyd neste uke...eller kanskje likegodt frem til uke 12...hihi...det hadde vært noe det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er veldig nervepirrende disse 12ukene.Men etter uke 8 er det bare 5% sjanse for SA..Altså 95% sikkert at det går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

D går så treegt. Er bare i uke 4 og noe. 2 uker til hjerte beg å slå? Vil komme meg over de førsre skumle ukene mot uke 8.sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maipiken, skjønner deg godt! Har kommet til 6+1 nå, og det føles som om jeg har visst om graviditeten i en hel evighet allerede. Er så spent på å fortelle det til familie og venner etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede bestilt time.. Lege om 15 dager allerede.. Håper d går bra md alle her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke blir avslørt skal vi fortelle det til familie i uke 11 pga ferie. Men først ul i uke 9, med bilde :-) gleder meg masse. Jeg tror jeg kan bli avslørt før den tid, er så oppblåst i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenterJ Så hyggelig å se at Januar13 har startet opp med litt innlegg, da tør jeg snike meg forsiktig inn her jeg også ;) Er vel 4+4 eller noe i dag, og enig med dere, tiden frem til den ”trygge” uke 12 virker som en evighet! Godt å kunne dele det med andre her inne, i tillegg til andre ting! Foresten, gratulerer til alle med spire, dette er så spennendeJ Lurer litt på en ting, når tenker dere fortelle til nærmeste familie? Er så usikker, vil jo at de skal ta del i gleden så tidlig som mulig.. Har allerede fortalt bror og svigersøster, da de fortalte meg med en gang når de ble gravide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har allerede fortalt, vi! Vi har flere prøverørsforsøk bak oss og har vært veldig åpne rundt hele prosessen. De fleste rundt oss visste dermed hvorfor vi var i Danmark for 3 uker siden, og da var det også natrulig å fortelle at det så langt har gått bra.

 

Nær familie og venner er orientert, samt hele den begeistra gjengen på jobben! De fleste er jo klar over risikoen så tidlig i svangerskapet, så jeg tenker det er greit at de vet; også om det går galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skuffa, ringte majorstuaklinikken i Oslo forrige uke og bestilte tidlig UL, men fikk ikke før i uke 14!!!! Er ikke dette litt sent? De mente jeg var da 12 uker på vei for de gikk utifra når jeg hadde EL selv om jeg sa at jeg ikke hadde peiling på når jeg hadde EL. Så jeg skal ikke på UL før i slutten på juni og da er det jo bare rundt ca 4 uker til ordinær UL. Jeg skal prøve å ringe tilbake og "mase" litt, det er vell for sent å se noe nakke fold i uke 14?

Kjener jeg er litt frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Flere enn meg som ikke har særlig med symptomer?

Jeg har mye stikkinger i livmora og jeg er ekstremt trøtt. Men utenom det så føler jeg meg ikke gravid. Skal til 1. kontroll hos legen om 3 uker, da er jeg 10 uker på vei og skal fortelle det til familie da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skuffa, ringte majorstuaklinikken i Oslo forrige uke og bestilte tidlig UL, men fikk ikke før i uke 14!!!! Er ikke dette litt sent? De mente jeg var da 12 uker på vei for de gikk utifra når jeg hadde EL selv om jeg sa at jeg ikke hadde peiling på når jeg hadde EL. Så jeg skal ikke på UL før i slutten på juni og da er det jo bare rundt ca 4 uker til ordinær UL. Jeg skal prøve å ringe tilbake og "mase" litt, det er vell for sent å se noe nakke fold i uke 14?

Kjener jeg er litt frustrert.

 

Må du på den klinikken da? Hva om du prøver å få deg time hos en annen? Jeg fikk meg time i uke 9 for tidlig UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Flere enn meg som ikke har særlig med symptomer?

Jeg har mye stikkinger i livmora og jeg er ekstremt trøtt. Men utenom det så føler jeg meg ikke gravid. Skal til 1. kontroll hos legen om 3 uker, da er jeg 10 uker på vei og skal fortelle det til familie da:)

 

Ja, trettheten merker jeg også, men ellers har jeg det helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skuffa, ringte majorstuaklinikken i Oslo forrige uke og bestilte tidlig UL, men fikk ikke før i uke 14!!!! Er ikke dette litt sent? De mente jeg var da 12 uker på vei for de gikk utifra når jeg hadde EL selv om jeg sa at jeg ikke hadde peiling på når jeg hadde EL. Så jeg skal ikke på UL før i slutten på juni og da er det jo bare rundt ca 4 uker til ordinær UL. Jeg skal prøve å ringe tilbake og "mase" litt, det er vell for sent å se noe nakke fold i uke 14? Kjener jeg er litt frustrert.
Må du på den klinikken da? Hva om du prøver å få deg time hos en annen? Jeg fikk meg time i uke 9 for tidlig UL.

Kanskje jeg kan ta noe telefoner til andre å høre.

Jeg fant ut nå nettopp at jeg har surra veldig med uker da, haha:) jeg trodde jeg var 6+6 men er bare 5+6, og jeg har tidlig UL 12+3 og ikke 14+3 som jeg først trodde men syns kanskje det litt sent uansett. Er surrehodet en del av symptomene eller? haha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere. Testet positivt på tirsdag, og er vel 5 uker i morga om æ huske rett. Kjenner æ e litt ekstra trøtt og litt småkvalm på kveldene, gubben mener å huske æ var det sist svangerskap også, så da er vel alt normalt til meg å være...hihi. Ellers har æ gått ned såpass mange kilo siste 2 år (48), så har såpass slapp hud overalt og også i bryst, at jeg snaut nok ville ha merket om det forandret seg pittelitt...

Har en stressende periode fremover, skal gifte mæ 18.05, og ser selvsagt frem til det! Synger også i kor, og har konserter i fleng frem mot sommeren, så blir noen kvelder med øving, gitt.

Er (har vært) treningsnarkoman, prøver å få minst 3 økter i uka, men nu som æ e meir trøtt, får vi se ka æ kan klare å få til.

Måtte også fortelle sjefen om graviditeten i går, og ho va lykkelig på mine vegne, vet dette er etterlengtet! Jobber på sykehus som sekretær, og var satt opp til MR neste uke pga leddplager, så måtte ha en som kunne avbestille den for meg... får heller slite med ledda, har da slitt såpass mange år så litt fra eller til spiller ingen rolle, gitt.

Ok, det var laaang innlegg fra sekretæren, nu over til festlige innkomster og operasjoner. Vi talast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Gladmor, og velkommen! Imponerende med -48 kilo, ingenting å si på at det er litt overskuddshud her og der da. Og så koselig med ledere som bare er glade på våre vegne! Er så lykkelig over at min arbeidsplass også er så velvillig innstilt. Kollegaene mine iler til når noe tungt skal løftes eller bæres.

 

Jeg er på kontinuerlig symptomjakt og de siste dagene har det ikke vært mye å spore. Blir litt pessimistisk med tanke på at det endte med MA første gangen jeg var gravid, kan ikke tro at det virkelig er liv der før jeg har vært på UL neste mandag. Føler meg ikke så trøtt lenger, og kvalmen har også fordufta. Puppene er ikke ømme heller... Hvordan få tida til å gå??

Endret av Satya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle januardamer! Jeg sniker meg inn her etter at jeg testet positivt i går! Kom som en overraskelse, så jeg er litt tom i hodet og prøver og finne ut av hvordan vi skal gjøre ting. Men er veldig spent og glad :-)

 

Symptomer er stikking i magen, tørste og ekstra trøtt. Omtrent som det skal være, satser på at de andre greiene som begynner med k holder seg laaangt unna. Har vært med på den før..

 

Lykke til alle sammen og håper tida går fort til 2. tri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt overaskende får jeg tidlig ultralyd neste fredag.Gleder meg:)da er jeg 7 uker.Blir spennende å se det bankende lille hjertet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Gladmor, og velkommen! Imponerende med -48 kilo, ingenting å si på at det er litt overskuddshud her og der da. Og så koselig med ledere som bare er glade på våre vegne! Er så lykkelig over at min arbeidsplass også er så velvillig innstilt. Kollegaene mine iler til når noe tungt skal løftes eller bæres.

 

Jeg er på kontinuerlig symptomjakt og de siste dagene har det ikke vært mye å spore. Blir litt pessimistisk med tanke på at det endte med MA første gangen jeg var gravid, kan ikke tro at det virkelig er liv der før jeg har vært på UL neste mandag. Føler meg ikke så trøtt lenger, og kvalmen har også fordufta. Puppene er ikke ømme heller... Hvordan få tida til å gå??

 

Jeg hadde også kjempeømme bryster i starten, og kunne ikke ligge på magen, men det har blitt mye mindre uttalt i det siste. Godt det er flere som har det sånn :) tror det er normalt at det kan avta litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...