Gå til innhold

Skravletråden


mei87

Anbefalte innlegg

Hei!

Starter en liten skravletråd for oss med termin i jaunar. Her kan vi skrive om hva som helst. :)

 

Jeg kan starte med å si at jeg gruer meg litt, er redd for å bli kvalm. Det er det værste jeg vet. Et venninne er to uker foran meg i graviditeten og det var i uke 5 hun ble kvalm. Jeg er nå 5+1 og venter spent. Har ingen spesielle graviditetsplager enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er også spent på dette med kvalmen.I de 2 første svangerskapene var jeg ikke kvalm i det hele tatt.men det er nå 14 år siden og barn med en ny mann kan jo virke annerledes på kroppen.Krysser fingrene for at jeg slipper kvalmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med spire!

Jeg er i femte svangerskapsuke nå, og er også spent på hvordan dette svangerskapet blir. Jeg har to barn fra før, men det er stor aldersforskjell på disse, og svangerskapene var ganske så forskjellig. Første gang var jeg kvalm fra 6 uker til 13 uker, ellers fin form i resten av svangerskapet. Sånn bortsett fra at jeg gikk opp 32 kg da. Forrige svangerskap var jeg kvalm fra uke 6 til uke 20, fikk problemer med bekkenet i uke 5 og var så ille i perioder at jeg måtte bruke krykker. Gikk opp 37 kg, og fødselen ble igangsatt 3 dager før termin pga svangerskapsforgiftning. Så jeg må innrømme at jeg er rimelig spent på hvordan dette svangerskapet blir...hehe. Til nå føler jeg meg helt fin. Merker litt murringer i korsryggen, men absolutt ikke sånn som sist. Og puppene er litt ømme. Men det er jo tidlig enda da....blir spennende å følge dere andre her inne også fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lindus :) med spire!' timestamp='1335890182' post='144200044]

Jeg er i femte svangerskapsuke nå, og er også spent på hvordan dette svangerskapet blir. Jeg har to barn fra før, men det er stor aldersforskjell på disse, og svangerskapene var ganske så forskjellig. Første gang var jeg kvalm fra 6 uker til 13 uker, ellers fin form i resten av svangerskapet. Sånn bortsett fra at jeg gikk opp 32 kg da. Forrige svangerskap var jeg kvalm fra uke 6 til uke 20, fikk problemer med bekkenet i uke 5 og var så ille i perioder at jeg måtte bruke krykker. Gikk opp 37 kg, og fødselen ble igangsatt 3 dager før termin pga svangerskapsforgiftning. Så jeg må innrømme at jeg er rimelig spent på hvordan dette svangerskapet blir...hehe. Til nå føler jeg meg helt fin. Merker litt murringer i korsryggen, men absolutt ikke sånn som sist. Og puppene er litt ømme. Men det er jo tidlig enda da....blir spennende å følge dere andre her inne også fremover :)

Hvor gamle er barna dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i helga at samboer er bortreist for ultralyden vår i uke 12, så nå har vi bestilt tidlig ul i slutten av mai. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lindus :) med spire!

Så moro mei87! Vi skal også på tidlig ultralyd, blir i slutten av mai det også. Blir veldig spennende! Håper alt er bra med spira :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på tidlig UL i slutten av mai! Dette er en ICSI-graviditet, og vi fikk satt inn 2. :) Enda en ting å være spent på i denne lange og nervepirrende prosessen. Men først og fremst er jeg spent på om vi får se noe i det hele tatt. Jeg har vært gravid en gang tidligere, i fjor, og det endte i MA like før uke 7. Er derfor nøktern i forhold til å glede meg for mye, men må jo satse på at dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en god stund på forumet Assistert befruktning kan jeg nå bevege meg forsiktig over i dette forumet :) Ser ut til at termin blir 9.januar 2013, og jeg er som deg Satya satt opp på tidlig UL i slutten av mai. Blir veldig spennende å se om det "er noe der", følels så uvirkelig nå for tiden siden vi nettopp fikk vite nyheten etter årevis med prøving. Kjenner stadig på kroppen etter symptomer, men kjenner ikke stort. Litt stikking og ømhet, men det er det hele. Spennende tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre at dere har kommet fra assistert befruktning! Helt enig, lurer sånn på om det er noe der. Blir bra med tidlig ul i slutten av mai. Kjenner etter symptomer hele tida :)

Endret av mei87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sliten!

Da jeg kom hjem fra jobb i dag var jeg helt tom for krefter, slukna på sofaen i 1,5 timer. Det samme skjedde meg på 1. mai etter en tur til byen. Helt tom for krefter. Merker at det skjer noe nytt med kroppen min nå, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja man blir ganske slakk i første trimester pga hormon forandringene,men tror det blir bedre 2. trimester + at da kan man senke skuldrene litt fordi man har passert 12 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lindus :) med spire!

God kveld alle sammen!

 

Jeg jobbet natt til i dag, og skulle egentlig jobba en natt til....men ble skikkelig uvel og svimmel på jobb i natt...det var skikkelig ubehagelig. Dødssliten da jeg gikk av nattevakter, og har stort sett sovet i hele dag. Har hørt at det er ganske stor risiko for spontan abort når man jobber natt i 1 trimester, og kjenner det skremmer meg litt også. Pga situasjonen i natt, så måtte jeg fortelle nyheten allerede nå til sjefen min....litt skummelt siden jeg bare er 5uker....så får vi satse på at jeg kanskje kan slippe nattevakter fremover.

 

Hvordan er formen hos dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formen er bra borsett fra trøtt og tørst:)Håper man ikke blir kvalm fra uke 6 som mange blir,men var ikke kvalm med de 2 andre så krysser fingrene for at jeg slipper unna nå også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindus, jeg måtte også fortelle sjefen det i dag. Jeg har diabetes type 1, hvor blodsukkeret blir alt for lavt i 1. trimester. På grunn av dette blir jeg borte fra jobb i 2 timer hver onsdag annen hver uke for kontroll på sykehuset. Selvfølgelig måtte sjefen vite hvorfor jeg blir borte hele tida.... Jeg synes også det var skummelt å fortelle det, siden det er såpass tidlig! Heldigvis tok sjefen det skikkelig bra :)

 

Trøtt og sliten her, ellers bra. Gleder meg til magen begynner å vokse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt her også, men det er eneste symptom så langt (bortsett fra litt ømme pupper). 4+5 i dag så det er kanskje ikke så rart. Vil at tida skal gå FORT fram til 2. trimester, men hvordan kan den det når jeg tenker på det hele tida???

 

Siden vi er prøverørere har sjefen min visst om graviditeten siden før den var et faktum, og han (samt alle kollegene!) er storfornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit med hyggelig sjef og kolleger, Satya :)

 

Her skal jeg innrømme at jeg føler meg ganske uggen.... er bare 3+5, så det er ganske rart, synes jeg.. Er blitt veldig var på matlukter, kan bli kvalm av å stå å lage middag... Synes ikke dette lover godt! Håper det går over, jeg skal ha en eksamen i slutten av mai, og jeg kan ikke sitte i salen og spy, hehe...

 

Hvor langt er dere på vei når dere skal ha tidlig ul? Og skal dere ha med mannen/samboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, DET var tidlig kvalme! Håper det ikke setter standarden for resten av graviditeten din...

 

Jeg skal ha UL i 8. uke, og har tenkt å ha med mannen min. Jeg har dårlig erfaring med UL, forrige gang ble det oppdaget MA, og da var jeg veldig glad for at han var med. I tillegg skal vi se om det er ett eller to egg som har festet seg - og det er jammen spennende for oss begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ul i uke 9, 9+2 :) 25 dager til! Samboer er med. Grunnen min til tidlig ul er at han er bortreist på den timen vi har i uke 12. Han blir da borte i en måned, så vi ville se knøttet sammen før han drar.

Endret av mei87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om jeg skal ta tidlig UL siden jeg skal ha duotest mellom uke 11 og 13.får se om jeg klarer å holde nyssgjerrigheta i sjakk i 7-8 uker til..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med spire!

Jeg skal på første legekontroll og ultralyd når jeg er 6.5 uker. Jeg går hos en privat fødselslege, og får ultralyd på hver kontroll.

Forventer ikke å se så mye på første kontrollen, men veldig greit å få bekreftet at det er en spire der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke nye muligheter, nå er jeg 6 uker på vei :) er uggen i kroppen til tider. Blir plutselig kvalm og kaldsvetter, men det går over like fort som det kommer. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og jeg er 5+0 i dag. Er strålende fornøyd med å kjenne at kvalmen har kommet! Det kjente jeg ikke sist (når det skar seg), så det tar jeg som et godt tegn. Har bestemt meg for å ta imot alle plager med et smil, så får vi se hvor lenge det holder. :)

 

I tillegg til kvalmen er jeg utrolig sulten hele tida, en pussig kombinasjon.

 

God uke til alle med januarspire i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig innlegg Satya! Du har så rett, plager er jo tegn på at alt er som det skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...