Gå til innhold

har kun en eneste bekymring


samu

Anbefalte innlegg

jeg er kjempe glad for å endelig bli gravid.

men jeg har en bekymring....

 

jeg er redd for at babyen skal få utover navel.

jeg syns absolutt kke det er noe fint.

 

har legene lært seg hvor klippingen skal skje for å unngå det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Ja,det er bra man har noe å bekymre seg for;-) Og det går nok dessverre ikke an å "klippe seg til" en innovernavle....men regner med du spøker litt her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ja,det er bra man har noe å bekymre seg for;-) Og det går nok dessverre ikke an å "klippe seg til" en innovernavle....men regner med du spøker litt her:-)

 

jeg tuller ikke. er faktisk bekymra for en utover navel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette er en spøk? Den er sannelig ikke morsom om det er det, og dersom det ikke er en spøk, så har du har virkelig mye annet og være bekymret over enn en utovernavle!

Jeg personlig bekymret meg over at jeg ikke ville få en frisk baby, at jeg i det hele tatt skulle få ha babyen frisk i magen helt til siste slutt.

Dersom babyen blir født grønnsak så er det ok, så lenge den har en pen navle? Joda, ser logikken i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungene er født så kommer du til å le deg ihjel av den lille bekymringen. Unnskyld meg, men da kommer du til å være livredd for at det skal skje noe med ungen din, og den bekymringen kommer ALDRI til å ta slutt. Du får trøste deg med at navlen er det ikke det mest synlige, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#5 og #6. er det ikke bra at jeg ikke går rundt å er bekymra for ting da. ?

det er så mange som bekymrer seg fra dag 1. syns det er deilig å slippe å være redd for alt jeg.

men jeg skal la jordmor og lege få vite om at jeg er redd for utovernavel.

har lest andre steder at man skal ta alle bekymringer den gravide har, på alvor, og ikke le og bagatelisere dem.

 

så tusen takk for at dere ler av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du hellige juletre.................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da virkelig aldri ledd av deg eller snakket ned på deg, men du må tåle at alle ikke er enig med deg og syns at det du skriver er noe og bekymre seg over når det finnes langt viktigere ting i verden enn en utovernavle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utover eller innovernavle har ingenting med klippingen å gjøre. Som regel så er det pappaen som klipper navlestrengen, og det betyr ingenting om hvordan dette gjøres.

 

 

Håper du tuller egentlig. Hvis du syns en utovernavle er ekkel, så vent til babyen mister navlestumpen sin, den ser hvertfall ekkel ut.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG. nå er jeg iallefall nervøs. trodde det hadde med klippingen å gjøre jeg. fillern.

 

bare tanken på utovernavel gjør meg faktisk fysisk kvalm og jeg sitter nå å brekker meg.

samma om det er baby, barn eller voksen. det er og blir ekkelt.

 

til dere som syns denne tråden er helt teit. hvorfor svarte dere på den??? jeg kom med ETT spørsmål.... kunne blitt svart med JA eller NEI.

men neida, dere bedrevitere(spessielt anonyme) klarer ikke la være å.. tråkk tråkk tråkk...

dere må ha et fantastisk liv.

hadde jeg visst hvordan man sletter tråder hadde jeg sletta demme. ikke noe vits i å vise alle nye at man blir behandla som bæsj her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eventuelle nye vil isåfall skjønne hvorfor. Unnskyld meg, men bryr det deg i det hele tatt om ungen er frisk? Det med navel er heller arvelig og har ingenting med klippingen å gjøre. Jeg har innover og min datter har utover, ho er fremdeles den nydeligste i hele verden og jeg har da aldri tenkt at det er ekkelt eller stygt. Du trenger virkelig å få et annet syn på ting, Bekymringer som er reelle får du nok av, som om du begynner å blø eller ikke kjenner liv.

 

å si at utover navel gjør deg uvel er ganske drøyt, det er faktisk en del av et menneske som ikke er unormalt, kanskje en del av barnet DITT!

 

Du har et seriøst problem om det er alt du tenker på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter deg litt jeg. Syns og at utover navle er ekkelt!! Håper ungen får innover navle!!

Men er ingen bekymring forløpig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du gjøre hvis barnet får utovernavle,da?

Nei, dette kan rett og slett ikke være seriøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jeg er SA eller en MA eller di tingene der, er det jo en grunn for det. man får jo ikke en A om barnet/fosteret er friskt.

derfor har jeg ikke så mye bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min fikk navlebrokk, og endte med utovernavel ;)

 

klippingen av navlestrengen skjer langt vekk fra magen, og har ingenting med hvordan den blir seende ut å gjøre. Det blir igjen en liten stump som tørker inn og til slutt faller av, og først etter et par uker kan du se hvordan navelen blir.

 

Det er jo fint du ikke går og bekymrer deg, men akkurat hvordan navelen ser ut, har ingenting med hva slags menneske det er du bærer inni deg, og jeg håper du har andre verdier å lære bort til den lille også. Du vil iallefall lære at du faktisk vil elske den lille mer enn noe annet på jord, uavhengig av navel, antall armer og ben, antall kromosomer eller noe annet. Heldigvis er vi skrudd sammen sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal du få et ordentlig svar til din eneste bekymring.

Legene burde vite hva de gjør. De fleste passer på at det ikke blir utover navel. Legen på helsestasjonen med vår førstemann, brydde seg ikke om det. LItt irriterende i ettertid, for vi visste ikke bedre. Vår førstemann har utover navel. Dette kunne vært unngått om legen hadde gjort jobben sin. Nå må han operere det bort for å bli kvitt det.

i ettertid har jeg hørt fra en annen lege at det er noe helsestasjon lege burde passet på, det er enkelt å gjøre noe med når de er så små.

Pass på. Så lenge du er obs, så trenger du ikke bekymre deg. Si ifra, eller spør helsepersonell du har kontakt med. Hvis noen ler av din bekymring, så er de ikke profesjonelle nok. Man skal ikke le eller gjør narr av noen uansett hvor liten eller ubetydelig en bekymring er.

Hvis du skulle oppleve å ikke bli tatt på alvor eller bli latterligjort i kontakt med helsevesnet, så kan du sende en klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for ordentlige svar. nå er jeg litt roligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med innovernavle, men pga kikkhullsoperasjon (gjennom navlen) ente jeg opp med navlebrokk og utovernavle. Så tenk, selv om barne har "riktig" navle som liten skal det ikke mye til før den før "feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka gjer du viss du får utover navle i svangerskepet da?? du veit at det er en mulighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai.. Det er selfølgelig fint at du ikke bekymrer deg over alt mulig hele tiden, men kjære vene er du helt seriøs?

 

Selv prøver jeg å ikke bekymre meg over ting jeg ikke kan gjøre noe med, men jeg må innrømme at barnas utseende er fullstendig uviktig for meg så lenge det ikke er store avvik som kan/vil gjøre barnas hverdag vanskelig eller smertefull.

 

Vi har tre barn, og deres hårfarge, øyenfarge, høyde, ører, føtter eller NAVEL er helt fullstendig uviktig for meg.

 

Datteren vår som er 8 år står flere ganger i måneden foran speilet om kvelden og ser på seg selv. Så sier hun; "Hadde du vært like glad i meg om jeg så slik ut, mamma?", mens hun gjør ulike grimaser med ansiktet. Eller hun spør rett ut; "Hadde du vært like glad i meg hvis jeg hadde hatt tre ører? Eller bare ett øye?" osv, osv...

 

Jeg er spent på hva du vil svare når barnet ditt spør "Hadde du likt meg hvis jeg hadde hatt utovernavel, mamma?" Du: "Ja, jeg hadde selvfølgelig vært like glad i deg, men jeg hadde ikke syntes at det var noe fint. Faktisk så blir jeg litt uvel bare av tanken på at du skulle hatt det!"

 

hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leeeeeeeeeeer..sorry men,dette var litt av en bekymring liksom! seriøst,d der er jo piss i havet i forhold til va man kan bekymre seg for. jeg hadde en ma for 7 uker siden,skal jeg gå rundt å bekymre meg for at d kan skje igjen eller skal jeg være positiv å tenke at dette vil gå bra en gang? vel,jeg velger å kjøre på å satse på et sundt å fint svangerskap me den fine navlen som spretter ut i hvert svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jeg er SA eller en MA eller di tingene der, er det jo en grunn for det. man får jo ikke en A om barnet/fosteret er friskt.

derfor har jeg ikke så mye bekymringer.

 

Snakk om å være navlebeskuende :D

 

Spøk tilside. Det er ikke nødvendigvis slik at en abort skjer fordi det er noe galt med fosteret. Jeg mistet i uke 12 en gang på grunn av en banal infeksjonssykdom jeg pådro meg gjennom jobben min som tannlege (veldig utsatt for smitte). Det var tøft å leve at jeg selv sannsynligvis hadde tatt livet av barnet mitt. Jeg har nå avsluttet alt klinisk arbeid frem til jeg er ferdig med å få barn.

 

Fint at du bare har én bekymring. Håper den er grunnløs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...