Gå til innhold

jeg klareer ikke å bestå teoriprøven på bil.. noen med tips?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest og lest. prøvd utallige ganger på teoritentamen.no osv.. men jeg får for mange feil hver bidige gang..

noen med noen tips på hvordan man skal få dette til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare ta liksomprøver på nytt og på nytt til du ikke får særlig med feil. Slik gjorde i alle fall jeg når jeg tok lappen for over 10 år siden. Nyttet ikke å kunne boka utenatt en gang, det var jo lurespørsmål hele tiden. (er det det fremdeles?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk teori hele tiden.. Tenk teori når du sitter på med noen, eller på bussen osv. Tenk teori når du går.

 

Feks hvorfor stoppet sjåføren i dette krysset, hvem har vikeplikt for hvem? osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med #5.

Jeg åpnet ikke teoriboka utenom teorikurset. Jeg øvde på oppgavene i boka og på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altå, jeg er faktisk en flink sjåfør, selv om jeg ikke klarer å bestå teorien..

Kjørelæreren min sier også at han ikke forstår hvorfor jeg ikke består den, for kjøre kan jeg. Jeg kan alle regler når jeg kjører, men når jeg skal ta prøven så får jeg for mange feil.. skjønner ikke det.. jeg får vel bare prøve igjen og igjen.. takk :) HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare ta liksomprøver på nytt og på nytt til du ikke får særlig med feil. Slik gjorde i alle fall jeg når jeg tok lappen for over 10 år siden. Nyttet ikke å kunne boka utenatt en gang, det var jo lurespørsmål hele tiden. (er det det fremdeles?)

 

Var ingen lurespm når jeg tok den for rundt 1,5 år siden. Var egentlig veldig enkle spørsmål jeg fikk, synes jeg. Flere spørsmål (tror det var 6-7 spm) som handlet om forbikjøring når det ikke er lov, hva man burde gjøre da og da stod det i spørsmålet at det var forbikjøring forbudt eller det var tegning av skiltet eller hel/dobbel sperrelinje. 5-6 spørsmål om hva ulike skilt betydde.

 

Men til HI: øv deg på teorispørsmål på nettet, de er gull! Og lær deg de ulike skiltene. Og se over alle svarene på prøven din før du sender den inn. Jeg hadde klart å trykke feil svar på flere spørsmål selv om jeg visste hva som var rett. :P Heldigvis oppdaget jeg det før det var for sent da.

Endret av Cimorene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min sliter med det samme. Han er en kjempeflink sjåfør og kan alle skilter og regler, men når det kommer til teoriprøva så går det bare ikke og det er mye pga de idiotiske spørsmålene om miljø osv. Han fikk beskjed om at de var like normalt å stryke opptil flere ganger som å bestå en av de første gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer nr. 5 og 9! Nå bestod jeg prøven for 10 år siden, og bestod akkurat med svært lite lesing og ingen teoriøving på nett. Vet det er blitt strengere nå. Særlig det å gå nøye igjennom spm og egne svar en gang, til hjelper veldig. For da kan du lett oppdage slurvefeil eller feil du gjorde fordi du oppfattet spm feil første gang du leste det. Det er kjempeviktig å forstå ordlyden og det som faktisk står der i spm. Det er ikke alltid jeg gjør det når jeg leser og er litt småstresset.... Selv om jeg leser utmerket til vanlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte på de spørsmålene jeg var sikker på først og sparte de andre tilslutt.Tok meg god tid på prøven.

Klarte ikke alle sprørsmål på teoritentamen jeg heller , men sto på den ekte prøven.

 

Så ta deg god tid og som noen nevner over her , se godt over sprørsmål og svar før du leverer.

Du kommer til å klare det tilslutt:)

Endret av *Smiley*venter nr 3 :):)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

les nøye og bruk god tid på spørsmålene. viktig å lese alternativene godt, for der kan ligge noen svar der som virker veldig riktig men som er helt feil. Jeg strøk på teorien 2 ganger før jeg klarte den.. fordi jeg raste for fort igjennom spm.. Så bruk tid, evnt ha boka foran deg når du tester deg på nettet :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt mye bra om nettlappen.no. Mange av mine venner har brukt denne til å lese teorien. Der har de garanti hvis du stryker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å ta den muntlig lenger? Det gjorde min bror, fordi han klarte ikke å skille spørsmålene fra hverandre. Han har ingen kjente skrive-og lesevansker, men det er noen år siden han tok lappen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les boka igjen og igjen, jeg leste den 3,5 ganger og tok tester på nett. Når jeg fikk bestått alle ganger på nett tok jeg prøven, og sto, etter å ha strøket to ganger. Til orientering har jeg b i snitt etter 6 år på universitetet. Er kun pugging som gjelder. Så les boken en gang til :) går til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altå, jeg er faktisk en flink sjåfør, selv om jeg ikke klarer å bestå teorien..

Kjørelæreren min sier også at han ikke forstår hvorfor jeg ikke består den, for kjøre kan jeg. Jeg kan alle regler når jeg kjører, men når jeg skal ta prøven så får jeg for mange feil.. skjønner ikke det.. jeg får vel bare prøve igjen og igjen.. takk :) HI

Søk om å få ta den muntlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer heller ikke teorien. har lese og skrive vansker. dermed vanskelig for å klare den.

 

jeg skal søke om muntelig teori istede.

 

kansje du kan gjøre det også.

 

ikke bry deg om de stygge komentarene du får her.

trenger ikke være dårlig til å kjøre selvom man ikke klarer teori.

 

noen lærer bedre i praksis enn på papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålene på teoriprøva er krevende i den forstand at det er veldig like svar alternativer. Om man har lese- og skrivevansker, eller ikke er så sterk språklig eller når det kommer til konsentrasjon er det fort gjort å velge feil svaralternativ. Les NØYE gjennom alternativene. Gjerne flere ganger, og "visualiser" situasjonen som blir presentert. Evnt ville jeg søkt om å få tatt den muntlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, finnes det ikke teorikurs lenger? Da får du alt presentert muntlig! Koster vel litt, men det gjør det jo å ta prøva flere ganger også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøyk 3 ganger før jeg besto.

Etter 3 stryket begynte jeg å øvelseskjøre mye mer, inni gate, leste skilt, kjørte etter skilt osv.

Jeg fikk også et hefte på vegtrafikkstasjonen med alle skiltene og veioppmerkningene. I dette heftet krysset jeg ut navnet på alle skiltene og pugget til jeg kunne de utenatt. Vegoppmerkingen er også viktig å kunne, for på prøven gjelder det å kunne lese både skilt og oppmerkning for hva som er riktig i de ulike situasjonene.

 

Når jeg kunne alle skiltene og vegoppmerkingen dro jeg opp på nytt, og da fikk jeg bare 2 feil. De andre prøvene hadde jeg 11, 17 og 13 feil på.

Masse lykke til! Du kommer til å greie det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg fikk alltid 2-4 feil på teoritentamen.no, på selve teoriprøven fikk jeg 1 feil, brukte 6 min på den prøven. Jeg syns spørsmålene på teoritentamen.no var vanskeligere enn den ekte teoriprøven. Jeg tok teoriprøven i mars i år. Lykke til :)

 

Anonymous poster hash: 55dd2...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tråd fra 2012, 4 år gammel. Hun har sikkert bestått nå, evt lagt lappen på hylla :D

 

Anonymous poster hash: 55dd2...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...