Så lenge du får påvist antistoffer i blodet så følger de deg opp med blodprøver i første omgang, som de har gjort.
Hvis det ikke er store forhøyningsverdier det er snakk om er det ikke grunn til gjøre stort mer enn det.
Verdiene kan stige gjennom hele svangerskapet, men slik jeg har forstått det så er det mot slutten av svangerskapet disse stigningen virkelig kan ha noe å si for barnet.
Da er det greit å måle barnet å se om alt er fint.
En uforlikelighet kan gjøre sånn at barnetsblod blir bruddt ned raskere enn normalt, noe som kan gå ut over næringsdistribusjonen til barnet, det er nok derfor de skal ta en vekstestimering.
Det er veldig sjeldent det ikke går bra i Norge når det gjelder uforlikelighet, de har gode medisiner du kan begynne med hvis de ser at det er nødvendig.
Er barnet veldig utsatt kan det gis blodtransfusjon til barnetm, endten når det er inni livmoren eller når det blir født. Det er ikke ofte det blir gitt når barnet er i mors liv.
Og det vil jeg ha sagt, jeg jobber for øybelikket på nyfødt intensivavdeling og der snakket vi om slik uforlikelighet senest igår... Blodtransfusjon til barn er sjeldent nå, jeg ror det er 10 år siden sist gang de gjorde te ihvertfall på sus,
Vetikke om svaret ga deg noe, men jeg ville ihvertfall ikke vært beskymret. De er veldig flinke
Masse lykke til!
Dette innlegget har blitt redigert av Leirha med nr3: 30 april 2012 - 10:45