Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Noen har tatt ned klesvasken vår!

• Logg inn for å svare
20 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 830 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:29

Ja, vi tørker klær ute på søndager, når det er godt vær og god tørk. I går var ikke klesvasken blitt helt tørr på ettermiddagen, så vi lot den henge til i dag, slik at den kunne tørke ferdig, istedet for å ta den inn og henge den opp inne.

Idag ser vi at noen har tatt ned klesvasken vår fra tørkesnora!

Hva tenker dere om dette? Det er ikke særlig normalt, er det vel? Jeg aner ikke hvem som har gjort det, men antakelig en av naboene.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 830 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:30

Haha, da håper jeg dere fant det pent brettet sammen..

Det er ikke normalt. Er nok noen som tuller med dere..

#3 2 hjertegull :)

2 hjertegull :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 607 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:32

Nei, ikke normalt! Må være spøk på noe vis..
"Du kan ikke bli sint på dumme folk, de vet bare ikke bedre..."

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 830 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:34

Haha.. Kanskje noen ville redde den fra regnet ;)

Meget frekt uansett.

Hadde selv ei vask ute på samme grunnlag som deg,men måtte selv redde den fra regnet jeg da :)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 830 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:40

Men hvorfor henger dere ut klesvask på søndager??

Vi gjør det, men klesstativet ligger bak huset hvor ingen har tilsyn..men hadde klesstativet stått slik at alle naboer kunne se ville jeg aldri gjort det.

#6 Sekretøsa

Sekretøsa

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 126 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:42

Om dere bor litt laglig til så er det mye russ ute å flyr nå. Naboen hadde en gjeng på terassen i helga, som var så møkkfulle at de sikkert ikke visste hvor de var... Kanskje det er noen rundt hos deg som har hatt det gøy? Har du funnet den igjen??
Lodotter kommer av seg selv. Alt annet må man jobbe for.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 830 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:43

Å herreguuud. Man kan vel henge opp klær ute selv om det er søndag
vel???

#8 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*

Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
  • Gjest

Skrevet 30 april 2012 - 09:44

Det er ikke alle steder det er lov å ha klær ute til tørk søndager. Det er det ikke her jeg bor, noe som er helt greit egentlig.. Men å ta den ned er jo til dels sært, men det finnes en litt ekstrem regelrytter i alle borretslag...

Jeg ville ikke hengt opp vasken på en søndag av respekt til naboene, men jeg hadde syntes det var veldig rart om noen tok ned min forde.

#9 kaklemor

kaklemor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 319 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:55

Mulig jeg er rimelig dum her. Men er ikke lov til å ha klær ute til tørk på søndag? WHY? :o

Vet søndag er hviledag men når det er helgen de fleste har tid til å gjøre husarbeid?

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 830 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:58

Tja... Vi bor ikke i borettslag, så noen regler finnes ikke her. Tørkestativet står i hjørnet av hagen. Det er på baksiden av den ene naboens hus, og på en måte mot hjørnet av tomta til to andre naboer. Tomtene her er forholdsvis store, så jeg ville ikke anse det som et problem for noen. Det er også noe vegetasjon mellom tørkestativet vårt og naboene.

Klærne ligger i kurven som sto igjen ved tørkestativet. Har ikke sjekket om alt er der... Ja, det kan kanskje være russ? Tørkestativet synes ikke fra veien, så i så fall har de gått inn i hagen vår først...

Kan man virkelig ikke tørke klær på en søndag i sin egen hage? Det er jo ikke snakk om å ha musikken på full styrke, klippe plenen eller sage med motorsag midt i kirketida. En klesvask kan da umulig forstyrre noen? Det er forresten ingen som har vinduer direkte mot tørkestativet vårt.

Kjenner jeg blir litt oppgitt. Synes dette var litt ubehagelig.

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 830 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:59

Vis innleggAnonym bruker skrev 30 april 2012 - 09:43:

Å herreguuud. Man kan vel henge opp klær ute selv om det er søndag
vel???

Er du veldig ung????????

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 830 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 10:00

Selvsagt kan du tørke klær på en søndag i din egen hage. Vi lever tross alt i 2012, og ikke i 1936.

Siden alt av klærne er der, kan det jo hende at noen ville gjøre der for å være snille da.. Men hadde ikke likt det selv.. :P Om de var sure for at vasken hang ute, så hadde de vel sagt noe, og ikke lagt det fint i kurven..

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 830 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 10:00

Har ikke opplevd at noen har tatt ned klesvasken min da jeg bodde i borettslagsleilighet, men derimot at noen har stjelt den den ENE gangen jeg lot klærne henge ute over natta... Det var masse tøy på snora, og vedkommende hadde tydeligvis gått gjennom alt, og plukket med seg et par nye bukser og skjorter, mens resten hang igjen... Jeg er helt målløs over hvor frekke folk kan være!

#14 moota m storesøster&lillebror

moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 604 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 30 april 2012 - 10:02

Er klærne også vekk? Eller ligger de der med snora?

Det tror jeg ikke er normalt, men det kan jo være et signal fra naboer. Har hadde ingen brydd seg. Folk klipper plenen, spikrer, sager, gjør husarbeid osv nesten uansett hvilken dag det er.

#15 Niccoline *savner_kulemage*

Niccoline *savner_kulemage*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 475 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 10:10

Samme som #13 her, kan ikke henge opp klær uten at noen stjeler dem her.. Da må jeg i tilfelle sitte å passe på dem.. -It sucks...

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 830 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 10:14

Æsjda. Noen må tydeligvis ha store fritidsproblemer...
Hadde det der skjedd meg hadde jeg nok vasket alle klÆrne på nytt jeg da. Gudene vet hva som er blitt gjort med klÆrne

#17 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 599 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 10:19

Det første som slo meg, var at her har russen hatt det gøy. Sikkert ikke mer alvorlig enn det.

Og vi både tørker klær, maler og rydder i hagen på søndagen vi. Så lenge vi ikke bråker og lager lyd er det ingen som har noe med hva vi gjør i vår egen hage!

Sådesså!

#18 Ugress

Ugress

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 363 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 10:51

Vis innleggAnonym bruker skrev 30 april 2012 - 09:40:

Men hvorfor henger dere ut klesvask på søndager??

Hahaha!! Hvorfor ikke??
Mener virkelig så mange her at man ikke skal gjøre noe bare for at det er søndag? Hvorfor?
Vi har desverre bosatt oss på en plass der vi må utnytte det så fort det kommer en godværsdag.
Og jeg ser absolutt ikke problemet med å henge opp klær, klippe plen eller andre utenomhus-syssler bare for at det er søndag......

#19 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 268 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 11:16

Spørs om det er russen som har vært på tokt i nabolaget i natt?

Finnes det ingen reglemang der man bor, som tilsier at slikt ikke skal hende på søndager, så spiller det null rolle om man henger opp klær på søndager osv da vel..
Er glad vi bor på bygda jeg gitt, her er søndagen dagen for husarbeid for båre oss og naboen, nabomannen tar gjerne plenklippingen på søndager, samboeren ordner med traktoren og kapper ned trær som skal bort osv osv.. Søndager er den dagen det er mest huslig aktivitet her vi bor.. Dette gjelder også resten av de nærmeste naboene, et eldre ektepar tar klesvask og plenklipp/snømåkingen på søndager, det er som en felles drifts dag her vi bor ;)

#20 Tøffe Tøflus

Tøffe Tøflus

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 259 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 30 april 2012 - 11:21

Sikker på at du (eller mannen) ikke har gått i søvne? ;)
Livet er urettferdig, get used to it!