Gå til innhold

ENDELIG bevegelse igjen! :D


90210

Anbefalte innlegg

ENDELIG! :)

 

 

Jeg er nå 21-22 uker på vei og har nå gått i flere uker uten å kjenne livstegn fra prinsessa jeg har i magen..

Har sett henne i levende live på ultralyd og hørt hjerteslagene hennes, så at hun var i live visste jeg jo. Men den forranliggende morkaka mi har gjort at jeg nå ikke har kjent bevegelse på over 1 mnd..

 

Kjente små dytt ifra jeg var bortimot 12 uker (er 3gangs gravid (2nd gangs fødende) Men så varte lykken bare i et par uker før jeg ikke lenger kunne kjenne sparkene da morkaka vokste og var i veien.

Men Nå.. :D

Nå har jeg kjent henne litt hver dag i 3 dager, og det er en HERLIG følelse :D

 

Kjenner henne bare nederst i magen, (hun ligger helt nede til venstre, men sparker litt over alt) Men kjenner ikke når hun sparker oppover ( så det på ultralyd, men kjente ikke noe)

 

Så selv om det nå bare er små dult helt nederst så er det en HERLIG bekreftelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så bra! foranliggende morkake her også, og jeg kjente så vidt et dytt under selve ultralydundersøkelsen,

ellers kjenner jeg svært så lite til lillegutt i magen. Men håper jo at det tar seg opp litt fremover. (jeg også syns jeg kjente liv tiiidlig denne gangen, men så forsvant det igjen. men ikke så rart, fikk fastslått at morkaka dekker mer eller mindre hele frontpartiet i magen nå.. hehe)

 

gratulerer med sparkebebis! Herfra blir det vel bare mer og mer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var en kjip beskjed å få... forranliggende morkake..

Det er jo bare kjedelig.. hvorfor kan den ikke legge seg bak slik det SKAL være? :P

 

Jaja så lenge den ikke ligger i veien for fødekanalen så er det jo ingen problem, men kjipt likevel, man taper liksom litt av gleden med å gå gravid da.. man kjenner ikke spark like tidlig eller like sterkt..

 

Og pga morkaka nå så tar det enda lenger tid før jenta mi på 5 kan kjenne utenpå... hun spørr jo hver dag hun stakkars :P

 

Men men etterhvert så kommer vel det også.. . prinsessa må bare bli litt sterkere i beina før hun klarer å sparke flat morkaka så vi kan kjenne karate bevegelsene hennes utenifra! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ligger morkaken forran også :/

meeen igår f.eks. (er 23 uker på vei) så fikk samboen min et kjempe-spark i ansiktet sitt når han hadde hodet sitt på magen min :D

han ble helt iritert og vi måtte bare ler, siden det var så morsomt å få første sparket rett i ansiktet, hihi :P

 

blir bare mer og mer forelsket i den lille gutten i magen min <3 :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, denne tråden er fin trøst for meg også altså.. 20 uker og kjenner ingenting, niks. Nada. Null.

 

 

Blir litt stressa av det jeg, så godt å komme inn her og bare få bekrefta igjen at andre har det på samme måten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente første bevegelse i slutten av uke 19. Men det varte ikke lenge!! Føltes ut som en liten luftbobble, og det bare når jeg la meg på kvelden for å sove..

Nå er jeg i uke 23 og kjenner daglig små spark. Lillegutt har vært stille idag, så jeg skal sjekke litt ikveld når jeg legger meg. Han er mest aktiv ca klokken 23 på kvelden.. lille raringen :)

Endret av Førskolelæreren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinter:

Jeg kjenner følelsen!

Jeg hadde det også slik i mange uker.. det var fryktelig frustrerende, spesielt når jeg leste om alle andre som kjente spark, til og med dem som var mange uker mindre på vei enn meg..

 

Men bekymre deg ikke! ;)

Det kommer! :D

Nå kjenner jeg prinsessa mi nesten litt FOR mye.. :P hehe

Hun snurrer saltoer og øver karate inni der, det er jeg SIKKER på.. ! :P

Hver gang jeg spiser, bøyer meg eller skal legge meg, ja da blir det liv i henne! :P

 

Så det kommer nok hos deg også skal du se! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førskolelæreren:

Vel det er nok garantert ikke noe å bryne seg over! ;)

Det heter at man SKAL kjenne liv HVER dag etter uke 28, og verken du eller meg er så mange uker på vei, så om knøttene våre en dag velger å ligge på latsiden å snorke hele dagen så er ikke det noe å bekymre seg over vet du! :)

 

Tror nok vi kommende mødre OVERTENKER alle disse små "tegnene" en smule :P

JEg er/var også helt ut av meg om jeg trodde noe KUNNE være galt :P

Men tingen er den at stort sett så går det bra, og skulle det imot mange odds likevel gå galt så er det fælt lite vi kan gjøre fra eller til så tidlig i svangerskapet likevel..

 

Så jeg tror nok vi må begynne å slappe litt mer av :P

Ikke bekymre oss fra topp til tå over at noe KAN gå galt.. :P

(jeg er en av dem som må roe seg et par hakk på det punktet! :P )

 

ønsker dere alle sammen en stråålende graviditet videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...