Gå til innhold

Kan man få en person til å slutte å røyke hasj..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Saken er den at jeg er veldig glad i en som gjør det..Vi er ikke kjærester, altså. Aner ikke hvor mye han røyker egentlig, men vet at det er mer enn "en sjelden gang".

Har prøvd å forklare vedkommende at hasj er narkotika, er ulovlig men han forsvarer bare hasjbruken og bagatalliserer det og mener til og med at det bør bli lovlig i Norge! Blir helt oppgitt.. I helga ble to av hans kamerater tatt med hasj i bilen og jeg prøvde å forklare han at det kunne vært han, men han lot seg tydligvis ikke skremme noe nevneverdig. Har egentlig lyst å tipse politiet anonymt, men vil egentlig bare at han skal innse selv at han bør slutte.. Huff. Noen med erf. her? Skal man bare kutte all kontakt? Han stakk innom på besøk her en dag når barnet mitt ikke var tilstede en kveld, med svæære pupiller og veldig sløv.. Sovna raskt av på sofaen, så er hundre prosent sikker på at han var rusa uten at han sa det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis personen virkelig liker å røyke hasj, spørs det vel om han virkelig vil la seg påvirke av en bot fra politiet.

Men han burde jo ta risikoen for å få noe på rullebladet alvorlig.

F.eks., hvis han får barn seinere og blir undersøkt av Barnevernet, kan de bruke det mot ham hvis han har et eller annet med narkotika på rullebladet.

 

Likevel, det virker sikkert fjernt for ham å få barn seinere og bli undersøkt av Barnevernet, så det er langt fra sikkert at han vil ta det seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke gjort så mye hvis ikke han ønsker å slutte selv,

Tipser du politiet gjør du det bare kjipt for han nå, og jeg kan love deg at det ikke vil hindre han i å røyke senere.

Jeg selv er for marihuana da jeg mener dette virkelig ikke er farlig i små mengder i ny og ned. Man blir ikke voldelig og aggressiv slik som mange blir med alkohol, men det kan hjelpe til at man slapper av bedre i stressende tider. men samtidig er det desverre mange som blir dratt med på sterkere stoffer via dette miljøet, så skjønner at det er ulovlig.

Jeg har røyket i ny og ned i mange år selv, men venter nå mitt første barn, og har så klart lagt dette til side,

Beste rådet er nok å kutte kontakten helt hvis du ikke ønsker å ha han i livet ditt mens han røyker hasj. Er han glad i deg, såburde han ha nok respekt til å ikke være påvirket rundt deg ihvertfall, og klarer han ikke å i det minste gjøre det for seg selv så er det nok bedre å kutte kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke du kan få han til å slutte. Marihuana er akseptert så mange forskjellige plasser her i verden. Enten syns man det er greit, eller så blir det sett på lik linje med mye sterkere narkotiske stoffer. Jeg har selv vært mange steder for det er like vanlig å røyke en joint, som å ta en røyk. Feks. Amsterdam, Railay i Thailand eller Nimbin Australia. Jeg røyker ikke, men jeg har en mann som pleide å røyke mye. Han sluttet da vi fikk barn, så kanskje du må få barn med han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...