Gå til innhold

Jenta mi er allerede 6mnd, men...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har vært såååå vanskelig med navn denne gangen og vi snakker fortsatt om å sette på ett navn til...

Da jenta vår på 3 skulle fortelle besteforeldre at vi skulle ha en til sa hun: mamma har baby i magen og hun skal hete Marit! Marit er favoritt barnehagetanta og er superkoselig. Vi tenkte å ha ett enkelt og litt jordnært norsk navn, men syntes at Marit var iltt kjedelig. Vi halveis landet på Eirin og det er for såvidt det hun heter i dag. Men begge synes det er tungvint å si og lite konkret. I tillegg skarrer jeg på r en og er derfor enda mer i tvil. Flere navn har vært oppe til "høring", men vi klarer ikke å gå for noe. Etter jeg hadde hørt hver dag fra datteren min at hun skal hete Marit, ble jeg liksom vant med det og glad i det. Har ikke lyst til å kutte ut Eirin siden det betyr fred og jenta mi er fredfull, rolig, tålmodig og glad. Kan noen komme med noen bra forslag til navn som passer sammen med Eirin enten før eller etter? Blir veldig takknemlig. Dere er så ivrige og flinke her inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke Marit Eirin blir for tungt, koselig navn :)

 

Inga Eirin

Lilly Eirin

Live Eirin

Oda Eirin

 

Eirin Alida

Eirin Olea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill Eirin

Linn Eirin

Ada Eirin

Liv Eirin

 

Synes også at Marit Eirin passer og synes Eirin Olea over var fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer ikke å få Marit Eirin til å passe bra i hode mitt.med mindre dere sier Eiriiin....

 

men hva med

 

Eirin Marita det er jo bare en ekstra a:)

 

Eirin Mathilde

Eirin Johannah

Eirin Susanne

 

Marit Susanne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eirin er et NYDELIG navn :)

Hva med Eirin Elin (Eliiiiiiin) ?

Likte også forslaget over her om å ta Eirin Marita, istedefor Marit.

Lykke til! Jeg håper dere beholder Eirin som hennes første navn ;) Hun høres jo absolutt ut som en Eirin :) Jeg kjenner 2 voksne Eirin, og begge er rolige, greie og søte jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ville blitt Marit Eirin med trykk på i en. Flere bra forslag, men hvorfor er det så vanskelig å lande på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke alltid lett å finne navn..jeg spør gjerne om råd her på forumet .og når jeg har noen alternativer jeg liker så sier ejg de gjerne et par ganger høyt for meg selv.sier det til partner å skriver det et par ganger gjerne med etternavnet..når jeg har gjort det så har jeg som regel en bedre følelse om jeg vil bruke det eller ikke..

 

men Eirin Marita synes jeg passet meget bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Eirin Mari? (med trykk på iiiiiii, altså Mariiiiiii) syntes det var et søtt og fint navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte også Eirin Mari(ii), bedre enn Eirin Marita. Eirin er et nydelig navn :) Spesielt når trykket er på første I'en og ikke den andre. Fler forslag:

Eirin Merete

Eirin Marina

Eirin Malina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Marit Irene, kanskje?

 

Eirin er en en fornorsket stavemåte av Irene - når man sier det på engelsk klinger det som "Airiiiin", som alle jo veit, og derfra er det omdefinert til Eirin i norsk staving. Men originalen er gresk, angivelig Eirene.

På slavisk blir det Irina, det er også fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica

Åh, PS:

 

Marit er ogsÅ fra gresk; margaron betyr havperle, som har gitt opphav til navnet Margaret/Margrete. Som pÅ norsk blir Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at Irene er fint, men jeg hadde ei barndomsvenninne som hette det og hun tok selvmord for 10 år siden.. Noen navn klarer en ikke å skille fra folk en kjenner eller har kjendt. Takk for hjelp:) tar gjerne imot flere forslag. Og kan også legge til at vi har tenkt på

Eirin Louise- hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kan også legge til at vi har tenkt på

Eirin Louise- hva synes dere?

 

pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia Eirin

Ida Eirin

Oda Eirin

mari Eirin

 

Liker ikke dobbeltnavn, hvorfor kan hun ikke bare hete Eirin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirin Amanda

Eirin Marie

 

Fine kombinasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...